Categories: Wiadomości

Nissan – nowa przestrzeń do prezentacji projektów łączy świat fizyczny z cyfrowym

Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował swoją nową przestrzeń ekspozycyjną, zlokalizowaną na terenie kampusu projektowego i inżynieryjnego w Atsugi w prefekturze Kanagawa. Celem nowego obiektu jest dalsze wspieranie cyfryzacji procesu projektowania, poprawa jakości jego rezultatów oraz zakresu badań nad designem, aby tworzyć projekty, które jeszcze lepiej odpowiedzą na potrzeby klientów.

W obiekcie wykorzystano ultraszeroki zakrzywiony ekran o rozdzielczości 24 K, pełnokolorowy ekran sufitowy, zdalne oświetlenie i system dźwiękowy 7.1, aby stworzyć immersyjne wrażenia, które bardziej realistycznie odwzorowują rzeczywisty sposób użytkowania samochodów i tworzą nową wartość wynikającą z połączenia świata fizycznego z cyfrowym.

Zazwyczaj projekty pojazdów są sprawdzane i zatwierdzane za pomocą modeli fizycznych. Może to skutkować długimi okresami produkcji, znacznymi kosztami i ograniczeniami w zakresie wariantów modeli. Ponad pięć lat temu dział Nissana odpowiedzialny za projektowanie rozpoczął cyfrową transformację swoich procesów, na przykład poprzez wykorzystanie VR.

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych

Nowy obiekt wykorzystuje silnik gamingowy do tworzenia treści wyświetlanych na ekranach i odtwarza w czasie rzeczywistym różne środowiska z wysokim poziomem realizmu i immersyjności.

Pozwala to na sprawdzanie projektów w formie, która ściśle odzwierciedla rzeczywiste warunki użytkowania, w tym zmiany w intensywności światła o różnych porach dnia, wzorce pogodowe i inne czynniki naturalne.



W celu dokonania weryfikacji da się ustawić pojazdy w jednej linii na ekranie i dokładnie porównać subtelne różnice konstrukcyjne i kolory. Co więcej, możliwość szybkiej zmiany ustawienia i kąta modelu w czasie rzeczywistym pozwala na szybsze i łatwiejsze podejmowanie decyzji.

Obrazy wyświetlane na zakrzywionym ekranie i ekranie sufitowym mogą łączyć się z fizycznymi modelami i tworzyć przestrzeń, która pozwala projektantom puścić wodze wyobraźni ze względu na brak granicy między tym, co rzeczywiste a tym, co cyfrowe.

Nowy obiekt działa jako hub kreatywny i jest dostępny online z każdego miejsca. Obiekt ma na celu stworzenie inkluzywnego, interaktywnego, elastycznego i twórczego środowiska, które ułatwia tworzenie bardziej kreatywnych i atrakcyjnych projektów, a to wszystko przez usunięcie przeszkód w zakresie miejsca i czasu tworzenia projektów.

Alfonso Albaisa, starszy wiceprezes i dyrektor globalnego designu Nissana, powiedział: „Jako projektanci jesteśmy świadkami ekscytującego, przełomowego momentu w procesach rozwojowych branży motoryzacyjnej. W Nissanie pędzimy naprzód z naszą transformacją cyfrową. Robimy to podobnie jak inne branże, które biorą udział w swoim własnym wyścigu, jak na przykład sektor gier. Nasz nowy immersyjny «teatr» wykorzystuje to, co najlepsze ze wszystkich światów i gromadzi najnowocześniejsze technologie w jednej niesamowitej przestrzeni fizycznej i wirtualnej, która jest źródłem nowych inspiracji dla naszych zespołów”.

Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

4 godziny ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

4 godziny ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago