Co więcej, Škoda przetestowała holowanie przyczep po wysokoalpejskiej drodze Grossglockner oraz infrastrukturę ładowania modeli z hybrydowymi układami napędowymi typu plug-in.
Przed wprowadzeniem modeli na rynek, dzięki licznym ocenom wytrzymałości materiałów na stanowiskach testowych i w laboratorium, pracownicy Škody symulują 40 lat rzeczywistego użytkowania pojazdu.
– Żyjemy zgodnie z dewizą naszych założycieli Laurina i Klementa z 1895 roku: tylko to, co najlepsze, jest wystarczająco dobre dla naszych klientów. Z tego powodu testujemy samochody do granic możliwości, symulując i testując wszystko, z czym klienci mogą spotkać się podczas podróży. W ciągu kilku miesięcy pojazdy Škody mogą pokonać ponad milion kilometrów w ruchu miejskim, na wiejskich drogach i autostradach – jest to dystans, na który przeciętny klient potrzebowałby 40 lat – mówi Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.
– Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej oceniamy wszystkie z około 7 tys. komponentów. Nasze rygorystyczne programy testowe dostarczają dokładnych danych na temat odporności, trwałości i jakości każdej części. Dzięki tym ekstremalnym testom uzyskujemy wgląd w parametry, takie jak wytrzymałość termiczna, a nawet trwałość farb i wykończeń. Dokładamy wszelkich starań, aby zidentyfikować i wdrożyć wszelkie niezbędne poprawki – dodaje Florian Weymar, kierownik działu zapewnienia jakości Škoda Auto.
Podczas gdy pierwsze wirtualne testy nowego modelu przeprowadzane są mniej więcej cztery lata przed jego debiutem, rzeczywiste jazdy rozpoczynają się około dwa lata później. Sesje te dokładnie badają ogólną jakość i trwałość pojazdu – od podwozia i nadwozia po układy napędowe i elektryczne, zapewniając świetne osiągi nawet w najtrudniejszych warunkach. Ponadto wiele pojedynczych komponentów oraz całych zespołów, takich jak nowy system DCC Pro czy reflektory TOP LED Matrix, są poddawane testom na specjalnych stanowiskach i w laboratorium.
Przed nadchodzącą światową premierą nowe generacje Škody Superb i Kodiaq przeszły testy w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Pojazdy poddano działaniu niskich temperatur na kole podbiegunowym, sięgających do -30°C, a także testom w palącym upale w Hiszpanii, Afryce oraz na pustyni w Arizonie, gdzie temperatura dochodzi do 50°C. Oceny dostarczyły również szczegółowych informacji o zachowaniu termicznym nowego hybrydowego układu napędowego typu plug-in.
Zupełnie nowe modele Superb i Kodiaq z powodzeniem sprawdziły się jako pojazdy holownicze na drodze Grossglockner w Austrii. Testy na drogach górskich o nachyleniu sięgającym 13% dostarczyły cennych informacji dotyczących skuteczności hamulców i regulacji termicznej. Z racji tego, że obie serie modeli będą również dostępne w wersjach PHEV o zasięgu elektrycznym przekraczającym 100 km, pracownicy Škody ocenili również infrastrukturę ładowania.
Po pomyślnym zakończeniu intensywnego programu testów obie serie modelowe są teraz gotowe na swoje nadchodzące światowe premiery. Nowe generacje pojazdów stanowią istotny element w asortymencie Škody, zaspokajając różnorodne preferencje klientów na całym świecie.
Źródło: Škoda Auto
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…