Andrzej Nosiński był absolwentem Teorii Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego. Pracę dyplomową pisał na temat polityki transportowej EWG. Pracował m.in. w Instytucie Transportu Samochodowego, firmie spedycyjnej Hartwig i centrali handlu zagranicznego Mundial, w której zajmował się Peugeot. Z Peugeot Polska związany od początku istnienia przedstawicielstwa, był pierwszym pracownikiem firmy. Żonaty dwoje dorosłych dzieci. Miłośnik motoryzacji i sportów motorowych.
Samochodami interesował się od zawsze i było to zainteresowanie praktyczne. W szkole średniej dorabiał sobie pracując w warsztacie samochodowym jako mechanik, w kanale. Mieszkał wówczas w Belgii i w Polsce, a w obu tych krajach pracował w warsztatach. W Belgii próbował swoich umiejętności w amatorskich rajdach samochodowych. Miał więc do czynienia z dwoma rodzajami motoryzacji: tą europejską i naszą, polską – skromną, siermiężną. Zdobyta wówczas wiedza i umiejętności przydały się w dalszej karierze. To nieoceniony kapitał. Po studiach pracował w różnych firmach związanych z motoryzacja i transportem. W końcu lat osiemdziesiątych wylądowałem w centrali handlu zagranicznego Mundial. Tamże zajmował się Peugeotem. W 1992 Peugeot postanowił otworzyć w Polsce filię i to Jemu powierzono organizację biura. Na początku było ich troje: Magdalena Klatka, Christophe Aubertin i Andrzej Nosiński.
Romans z marką Peugeot trwał 21 lat. Najpierw jako Sekretarz Generalny Peugeot Polska, a następnie jako Dyrektor ds. Kontaktów Zewnętrznych. Towarzyszyły temu nie tylko sukcesy rynkowe, ale także sportowe. Był inicjatorem Rajdu Młodych organizowanym w Polsce przez siedem lat. Do udziału w imprezie Peugeot zapraszano wszystkich młodych ludzi w wieku od 18 do 25 lat mających prawo jazdy, a nie posiadających licencji sportowej. Nagrodą był Peugeot 206, którym zwycięzca mógł przez rok startować w tzw. KJS-ach i uzyskać licencję sportową.W latach 2000 – 2006 do biura organizacyjnego rajdu wpłynęło blisko 30 tysięcy deklaracji udziału w Rajdzie Młodych. Na starcie poszczególnych eliminacji stanęło 13 364 zawodników. Wielu z nich startuje w rajdach do dziś i odnoszą sukcesy.
W 1996 nawiązano współpracę z Jackiem Jerschiną, który starował w Mistrzostwach Polski właśnie Peugeotem. Wyposażony w rajdówkę Peugeota 106 XSi zdobył w barwach Peugeot Mistrzostwo Polski w 1996 i 1997 roku. Potem był Puchar Peugeot, a najpierw w 106 Rally potem 206 XS. Peugeot był prekursorem rozgrywek pucharowych w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Tadeusz Mączyński i Peugeot Sport w Velizy opracowali definicję auta pucharowego. Puchar Peugeota rozgrywany był przez dziesięć lat. Chyba szczytowym momentem był 2001 kiedy to Krzysztof Hołowczyc za kierownicą Peugeota 206 WRC wywalczył tytuł Wicemistrza Polski. W rok później Leszek Kuzaj, także w 206 WRC, w tych barwach zdobył tytuł Mistrza Polski. Trzy razy Mistrzem Polski został Bryan Bouffier w Peugeocie 207 S 2000.
To tylko fragmenty inicjatyw i sukcesów Andrzeja Nosińskiego, który po rozstaniu z Peugeot Polska swoją karierę zakończył jako dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Autotrade.
Pogrzeb odbędzie się w dniu 18. września o godz. 11.00 w Domu Pogrzebowym na Powązkach Wojskowych przy ul. Powązkowskiej 43/45 w Warszawie, następnie na cmentarzu przy Alei Wilanowskiej w Warszawie.
Andrzeja Nosińskiego zapamiętamy jako wyjątkową osobę!
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…