Categories: Uncategorized

Lancia Ypsilon – wciąż odnosi sukcesy we Włoszech

Mały włoski hatchback wkrótce będzie świętował swoje 13 urodziny i wciąż nie wybiera się na zasłużoną emeryturę. Przez wiele lat przyszłość marki Lancia wisiała pod znakiem zapytania, gdyż oferuje ona tylko jeden model – i to na jednym rynku. Tym modelem jest hatchback Ypsilon, oferowany wyłącznie we Włoszech, który został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 2011 roku.

Główne modernizacje producent przeprowadził w latach 2015 i 2021. Niemniej jednak nadal ten model utrzymuje świetną sprzedaż, która często zawstydza nawet bardziej prestiżowe włoskie marki.

Jak już dzisiaj wiemy, markę Lancia czeka renesans, w ramach którego nawet starzejący się (prawie trzynastoletni) hatchback Ypsilon doczeka się następcy. Piąta generacja modelu powinna oferować napęd hybrydowy i czysto elektryczny oraz technologię Stellantis, ale wprowadzenie spodziewane jest dopiero w przyszłym roku. Do tego czasu jednak marka zdecydowała się po raz kolejny zaktualizować ofertę obecnej generacji modelu Ypsilon.

W ofercie pozostają już tylko dwie jednostki napędowe i w obu przypadkach jest to litrowy trzycylindrowy silnik. W jednym przypadku jest to jednostka napędowa czysto benzynowa z układem miękkiej hybrydy 12V, w drugim silnik może spalać zarówno benzynę, jak i LPG. Jednak moc w obu przypadkach pozostaje 51,5 kW, czyli 70 koni mechanicznych.

Lancia Pu+Ra HPE, pierwszy samochód nowej ery legendarnej włoskiej marki

W ramach uproszczenia oferty producent oferuje obecnie tylko trzy poziomy wyposażenia – Oro (złoty), Platino (platynowy) i EcoChic LPG. Samochód w podstawowym wyposażeniu oferuje klimatyzację manualną, 15-calowe koła i tylny spojler, brakuje jednak systemu informacyjno-rozrywkowego. W wyższej wersji Platino dostępne są 15-calowe felgi aluminiowe Black Diamond pomalowane na czarno, chromowane końcówki rury wydechowej, przyciemniane szyby, tylne czujniki parkowania oraz 7-calowy system informacyjno-rozrywkowy z łącznością mobilną i tylną kamerą parkowania.



Ci, którzy chcieliby czegoś ekstra, mogą wybrać jeden z dwóch opcjonalnych pakietów. Pakiet Comfort obejmuje światła przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane tylne szyby, podparcie lędźwiowe fotela kierowcy i elektrycznie sterowane podgrzewane lusterka boczne. Pakiet Tech dodaje tempomat, automatyczne światła i wycieraczki oraz automatyczną klimatyzację. Dodatkowo klienci mogą wybierać z palety siedmiu kolorów nadwozia.

 

Mniej pozytywna jest informacja, że ​​nawet Lancia musiała podnieść ceny ze względu na inflację oraz rosnące koszty energii i materiałów. Podstawowe wyposażenie Oro zaczyna się od 17 650 euro, ale przy zamówieniu online cena spada do 15 950 euro. Ceny wyposażenia Platino zaczynają się od 19 550 euro, a EcoChic LPG od 20 900 euro.

Źródło: Lancia



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

8 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

8 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago