Sportage już zaznaczył swoją obecność na rynku, jak niewiele innych modeli na świecie i wywarł ogromny wpływ na branżę motoryzacyjną jako jeden z najbardziej udanych samochodów marki Kia. Od 2015 roku stał się nawet jej najlepiej sprzedającym się modelem. W Polsce jest najchętniej wybieranym SUV-em segmentu C. Kia Sportage może poszczycić się bogatym dziedzictwem, które ma już 30 lat i pięcioma generacjami. Od czasu premiery w 1993 roku Sportage stał się synonimem innowacji, urzekającego stylu i bardzo dobrych osiągów.
„Na przestrzeni 30 lat i pięciu generacji przepis na sukces Kia Sportage pozostał niezmienny” – mówi Alexandre Papapetropoulos, dyrektor ds. produktów i cen Kia w Europie. „Ciągłe doskonalenie i atrakcyjny design tego modelu zachwyciły kierowców na świecie. Aby upamiętnić kultowy model, wprowadzimy na rynek jubileuszową edycję Kia Sportage, która przenosi komfort i styl na jeszcze wyższy poziom. Ta wersja świadczy o historii marki, ale jednocześnie ukazuje jej przyszłość.”
Wersja „Anniversary Edition” będzie miała premierę w Europie pod koniec września i zostanie wprowadzana na wszystkich rynkach. Pojawią się w niej liczne ulepszenia, które wyjątkowy charakter i atrakcyjny design tego modelu przeniosą na jeszcze wyższy poziom.
Czarne, błyszczące kontury na bocznych szybach i spojlerze, a także nowe elementy dekoracyjne w ciemnym kolorze i chromowanym wykończeniu z przodu, z tyłu i z boku zapewniają jeszcze bardziej klasyczny wygląd i będą dostępne wyłącznie w tej wersji.
Przyciemniane szyby, nowe 19-calowe aluminiowe obręcze kół o sportowym wyglądzie i w czarnym kolorze, lakierowane na wysoki połysk oraz osłony podwozia w kolorze ciemnego chromu również przyczyniają się do podniesienia atrakcyjności stylistycznej nadwozia. Kia Sportage w wersji „Anniversary Edition” będzie dostępna w nowym kolorze nadwozia o nazwie Wolf Grey. Inne dostępne kolory to Deluxe White, Casa White, Pearl Black, Penta Metal i Experience Green. Wszystkie wersje kolorystyczne będą dostępne z opcjonalnym kontrastowym dachem w kolorze czarnym perłowym.
We wnętrzu znajdą się starannie wykonane fotele z zamszu i sztucznej skóry, które zapewnią kierowcy i pasażerowi nie tylko poczucie obcowania z produktem wysokiej jakości, ale także doskonały komfort siedzenia. Wyposażenie Kia Sportage w wersji „Anniversary Edition” obejmuje również elektryczne sterowanie przednich foteli, podgrzewanie siedzeń i kierownicy, a także nastrojowe oświetlenie. Dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy i ergonomiczna konsola środowa z elementami obsługi dopełniają atrakcyjności kabiny. Wersja „Anniversary Edition” oferuje dodatki w nowym kolorze Midnight Green, którego zadaniem jest podkreślić styl premium we wnętrzu.
W pewnym sensie, edycja jubileuszowa jest zwieńczeniem trzydziestu lat postępu i innowacji Kia Sportage. Pierwszą generację tego modelu wprowadzono na rynek w 1993 roku i od początku cieszyła się dużym powodzeniem. Kia przyjęła inne podejście w konstrukcji swojego SUV-a niż większość ówczesnych konkurentów i zaproponowała kompaktowego SUV-a, który łączył przestronne wnętrze tradycyjnych modeli tego typu z dobrymi właściwościami jezdnymi typowymi dla hatchbacków. Pod tym względem Kia Sportage – jako pierwszy prawdziwie miejski SUV – była pionierem nowego segmentu rynku.
Druga generacja (oferowana od 2004 roku) postawiła na jakość i bezpieczeństwo. Wprowadzenie nowoczesnej platformy podwoziowej przyczyniło się do wielkiego sukcesu modelu drugiej generacji i zaowocowało ponad dwukrotnie większą liczbą sprzedanych egzemplarzy niż modelu pierwszej generacji.
Trzecia generacja Kia Sportage, która debiutowała w 2010 roku, kładła nacisk na design i wzbudziła szczególne zainteresowanie za sprawą osłony chłodnicy w stylu Tiger Nose.
Czwarta generacja (na rynku od 2015 roku) kładła nacisk na większy komfort, a także na zaawansowane systemy bezpieczeństwa. W modelu tej generacji zastosowano najnowsze systemy asystujące. W ofercie pojawiły się silniki o mniejszej pojemności. Kia Sportage czwartej generacji znacząco powiększyła grono klientów na SUV-a segmentu C i zyskała miano najlepiej sprzedającego się samochodu marki Kia.
Piąta generacja Sportage (dostępna od 2021 roku) ma większe rozmiary niż wcześniejszy model i oferuje jeszcze bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Jednocześnie zwiększono atrakcyjność wizualną nadwozia, dzięki filozofii projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Filozofia ta jeszcze bardziej udoskonaliła urzekający wygląd Sportage. Dodanie dodatkowych opcji zelektryfikowanych układów napędowych (jak hybrydowy i hybrydowy typu plug-in do już wcześniej wprowadzonej łagodnej hybrydy) zapewniło Kia Sportage szerokie uznanie wśród klientów.
Chociaż 30-letnie dziedzictwo jest czymś, z czego można być dumnym, Kia i Sportage nie spoczywają na laurach. Jubileuszowa edycja honoruje i celebruje dziedzictwo modelu, jednocześnie koncentrując się na jeszcze bardziej zelektryfikowanej przyszłości marki oraz skupiając się na jej przemianie w dostawcę rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności. Dzięki ciągłemu doskonaleniu i wprowadzaniu nowych elementów, Sportage stał się ucieleśnieniem nowej marki Kia. To największy pokaz możliwości, które są oferowane w świecie kompaktowych SUV-ów.
Źródło: KIA
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…