Początki terenowej pasji Forda można odnaleźć w historycznych modelach. Pierwszy Model T z początku XX wieku kojarzony jest jako jeden z najlepiej sprzedających się samochodów wszechczasów dostępny w korzystnej cenie, ale pojazd miał także cechy, które pozwalały mu radzić sobie w nierównym terenie i trudniejszych drogach w porównaniu do innych samochodów swojej epoki.
Model T miał prostą konstrukcję, solidną ramę i wyższy prześwit niż wiele innych samochodów swojego czasu. Poza tym był bardzo zwinny i niezawodny, czym bardzo szybko zdobył uznanie nie tylko w miastach, ale także na obszarach wiejskich. Jego zdolność do przemieszczania się po nieutwardzonych drogach i polnych ścieżkach uczyniła go praktycznym pojazdem dla rolników i mieszkańców wsi.
Ford nigdy nie zapomniał o tych cechach. Zwrócono na nie uwagę oferując Model A, a następnie wspierając aliantów podczas II Wojny Światowej. Ford GPW zyskał wtedy ogromną popularność ze względu na swoją wszechstronność i zdolność do różnorodnych zadań. Napęd na cztery koła, wysoki prześwit i wytrzymała konstrukcja czyniły go idealnym pojazdem do przemieszczania się na polach walki, wzdłuż trudnych tras i w różnych warunkach atmosferycznych. Jego konstrukcja była prosta i modułowa, co umożliwiało dostosowanie do wielu potrzeb. Samochód stał się jedną z ikon motoryzacji symbolizując niezawodność i wszechstronność pojazdów terenowych.
Ford nigdy nie zrezygnował z tworzenia niesamowitych pojazdów terenowych, mając obecnie w europejskiej ofercie Rangera i Bronco.
Ford Ranger jako wszechstronny pickup łączy w sobie niezawodność z wydajnością, umożliwiając zarówno pracę, jak i przyjemność z jazdy po trudnym terenie. Zaawansowany system napędu na cztery koła, możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami czy elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego to początek możliwości nowego Rangera. Model dostępny jest w wielu wyjątkowych wersjach, skupiających się na różnych potrzebach. Zawsze oferuje jednak niezawodne i wydajne silniki z 3.0 V6 EcoBlue o mocy 240 KM na czele, wiodące rynkowo rozwiązania terenowe, zaawansowane systemy asystujące kierowcy oraz masywny design. Samochód dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i dwoma rodzajami automatycznych przekładni – o 6 i 10 przełożeniach.
Ranger nowej generacji to także komfort, który może zaskakiwać. Samochód oferuje bowiem 10” albo 12” calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4A, bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay, system audio premium B&O z 10 głośnikami, podgrzewaną kierownicę czy fotele oraz gamę zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę – w tym. m.in. inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go oraz funkcją utrzymania samochodu pośrodku pasa ruchu Lane Centering, system wspomagający parkowanie Active Park Assist czy kamerę 360 stopni.
Natomiast powrót Forda Bronco, a następnie pojawienie się go w europejskiej ofercie, to odrodzenie offroadowej legendy, która oferuje nie tylko oszałamiające możliwości terenowe, ale także ikoniczny styl, który stał się synonimem przygody. Bronco jest dostępny w Polsce w dwóch ekstremalnie terenowych wersjach Outer Banks i Badlands, oferując jednocześnie niesamowity komfort we wnętrzu. Wiele elementów jest bowiem tożsamych z wyżej wskazanymi możliwościami Rangera w zakresie multimediów i zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.
Samochód wyposażono w nowoczesne rozwiązania technologiczne, m.in. wyznaczające standardy w tej klasie zawieszenie High-Performance Stability Suspension oraz niezwykle zaawansowane rozwiązania związane z jazdą w najtrudniejszym terenie. Każda z wersji oferuje też gamę trybów G.O.A.T. (Goes Over Any Terrain) nazwaną tak nie bez powodu. Na wyobraźnię przemawia też jednostka napędowa modelu – silnik V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo o mocy 335 KM i 563 Nm połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Ford rozszerza swoją ofertę samochodów mogących zjechać z utwardzonej drogi także na SUV-y. Ford Kuga to bowiem kompaktowy SUV oferujący doskonałą równowagę między wydajnością, komfortem a zdolnościami terenowymi.
Dostępny z napędem na przednie lub cztery koła, Kuga oferuje zaawansowane technologie asystujące kierowcy oraz wydajne i zrównoważone jednostki napędowe. Co istotne, samochód w wersji z napędem na wszystkie koła jest dostępny także w wersji hybrydowej – układ napędowy bazujący na 2.5-litrowym silniku benzynowym generuje wówczas moc maksymalną na poziomie 190 KM.
Ford nieustannie wprowadza innowacje, które poprawiają zdolności terenowe swoich pojazdów. Zaawansowane systemy napędu na cztery koła, kontroli trakcji i stabilności, a także inteligentne systemy asystujące kierowcy sprawiają, że podróżowanie po trudnym terenie staje się łatwiejsze i bardziej komfortowe.
Od Modelu T po Rangera, Ford pozostaje jednym z liderów w świecie samochodów, które pozwalają zjechać z utwardzonych dróg, często w ekstremalny teren. Ford od lat stawia na tworzenie niezapomnianych doświadczeń za kierownicą, obecnie kontynuując swoją misję dostarczania pojazdów, które są gotowe na każdą wyprawę i każdy teren.
Źródło: Ford
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…