Marka Volkswagen nadaje swojej elektrycznej ofensywie dodatkowy impuls: do 2027 r. największy europejski producent samochodów wprowadzi na rynek jedenaście nowych, w pełni elektrycznych modeli i tym samym zaoferuje najszerszą gamę pojazdów elektrycznych spośród wszystkich producentów. Będą to auta od kompaktowego samochodu w cenie poniżej 25 000 euro po rodzinną limuzynę.
W przyszłości pojawią się również sportowe wersje GTI wybranych modeli elektrycznej rodziny ID. Prototyp ID. GTI Concept, zaprezentowany po raz pierwszy na targach IAA Mobility w Monachium, pokazuje w jaki sposób Volkswagen przeniesie kultowe oznaczenie GTI w elektryczną przyszłość. Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych nowa orientacja marki będzie po raz pierwszy widoczna we wszystkich obszarach. Obok pojazdów elektrycznych, takich jak ID. GTI Concept, ID.4, ID.5 i nowy ID.7, Volkswagen będzie również nadal oferował wydajne pojazdy z silnikami spalinowymi, takie jak nowe generacje Passata i Tiguana. W Open Space na Odeonsplatz w Monachium Volkswagen pokaże się również jako marka przystępna, która chce angażować się w dyskusje z odwiedzającymi.
Volkswagen ID.7 w polskiej ofercie już od 284,3 tys. zł
„W ciągu ostatnich miesięcy dokonaliśmy reorganizacji Volkswagena. Nasze działania zawsze koncentrują się na tym, czego oczekują od nas klienci. Pełna gama – efekt naszej nowej orientacji – będzie widoczna po raz pierwszy na targach IAA Mobility. Volkswagen dostarcza to, czego oczekują klienci: niezależnie od tego, czy są to pojazdy elektryczne, spalinowe czy hybrydowe – wszystkie nasze nowe modele imponują wydajnością, intuicyjną obsługą i wysoką jakością. W ten sposób spełniamy naszą obietnicę skupienia się całkowicie na potrzebach klientów” – powiedział Thomas Schäfer, prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Jeszcze szybsze tempo w elektromobilności. Do 2027 roku Volkswagen wprowadzi na rynek jedenaście nowych modeli elektrycznych. Przedsprzedaż ID.7, pierwszej w pełni elektrycznej limuzyny Volkswagena z przestronnym wnętrzem i zasięgiem do 700 kilometrów, rozpoczęła się zaledwie kilka dni temu. Wraz z ID. GTI Concept na IAA Mobility, Volkswagen po raz pierwszy demonstruje, w jaki sposób marka GTI zostanie przeniesiona w erę elektromobilności. Wersja produkcyjna pojazdu oparta na platformie MEB ma trafić na drogi w 2027 roku. „Idealne połączenie przyjemności z jazdy i codziennej użyteczności – właśnie to oznaczają od dziesięcioleci trzy litery GTI” – mówi Schäfer. “Dzięki ID. GTI Concept przenosimy DNA GTI do ery samochodów elektrycznych. Pozostaje sportowy, kultowy, zaawansowany technologicznie i dostępny, ale teraz w nowej interpretacji: elektryczny, w pełni połączony i budzący emocje. Tutaj przyjemność z jazdy i zrównoważony rozwój idealnie się uzupełniają. Oznacza to, że GTI ma przyszłość – dla naszej marki i dla fanów. Sportowy samochód Volkswagena ery elektromobilności, który świetnie nadaje się do codziennej jazdy: w 100% elektryczny, w 100% emocjonujący.”– podsumowuje Schäfer.
Koncentracja na najpopularniejszych modelach. Najpóźniej do 2033 r. Volkswagen będzie produkował w Europie wyłącznie pojazdy elektryczne. Do tego czasu wydajne pojazdy z silnikami spalinowymi będą nadal odgrywać ważną rolę w jego ofercie. W przyszłości Volkswagen skoncentruje się przede wszystkim na swoich najpopularniejszych modelach, takich jak Golf, T-Roc, Passat i Tiguan. Na targach IAA Mobility odwiedzający będą mogli bliżej przyjrzeć się nowym generacjom Passata i Tiguana. Pojawią się również hybrydowe wersje plug-in tych dwóch modeli oparte na platformie MQB. Będą one oferować zasięg elektryczny ok. 100 km i umożliwiać szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 50 kW. „Dzięki nowym Tiguanowi i Passatowi dostarczamy naszym klientom MQB w najlepszym wydaniu. Ostatnia generacja naszych modeli z silnikami spalinowymi jest lepsza niż kiedykolwiek wcześniej” – mówi Schäfer.
Odświeżone DNA marki i rozszerzone funkcje produktów. W ostatnim czasie firma przyspieszyła wdrażanie strategii ACCELERATE. Volkswagen chce stać się marką ukierunkowaną na klienta. Obejmuje to oferowanie przystępnych cenowo produktów dla każdego. W 2026 roku ID. 2all – samochód elektryczny za mniej niż 25 000 euro – poszerzy portfolio marki i sprawi, że auta elektryczne staną się bardziej przystępne.
Język projektowania Volkswagena również się zmienił i opiera się teraz na stabilności, sympatii i emocjach. We wnętrzu pojazdu będą materiały wysokiej jakości, a obsługa – intuicyjna. W obszarze oprogramowania i infotainment Volkswagen również wprowadzi modyfikacje we wszystkich modelach, do nowości należą inteligentny asystent głosowy IDA, większe wyświetlacze i funkcje na życzenie.
Marka dostępna dla każdego. Dzięki Open Space na Odeonsplatz w centrum Monachium Volkswagen tworzy miejsce interesujących spotkań i dialogu. Do niedzieli, 10 września na odwiedzających czeka urozmaicony program, w tym koncerty Iana Hoopera i Loraine. Odbędą się również dyskusje panelowe pod hasłem #OneFuture dotyczące głównie tematów społecznych. We wtorek Imelda Labbe, członek zarządu ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej, powita wielokrotną złotą medalistkę paraolimpijską Verenę Bentele, aby omówić z nią i innymi gośćmi kwestie różnorodności i integracji. Integracja odgrywa ważną rolę we wszystkich działaniach Volkswagena na IAA. Zarówno stoisko wystawowe, jak i Open Space są dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Tłumacz języka migowego będzie obecny na wszystkich wydarzeniach w Open Space, a specjalne wycieczki po stoisku będą również oferowane osobom niewidomym.
„Open Space jest przykładem tego, jak w Volkswagenie wcielamy w życie różnorodność i integrację. Jak sama nazwa wskazuje, jesteśmy marką dla wszystkich. Dlatego naszym celem musi być wyeliminowanie jak największej liczby barier, abyśmy mogli angażować się w dyskusje z jak największą liczbą osób. Tylko w ten sposób możemy dowiedzieć się, czego oczekują od nas nasi klienci w takich obszarach, jak projektowanie i obsługa pojazdów” – mówi Labbe.
Źródło: Volkswagen