oraz zasięgu w trybie elektrycznym. Zmiany te szczególnie korzystnie wpływają na codzienną użyteczność i dynamikę jazdy. Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia gruntownie zmodyfikowany 4,0-litrowy motor V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki zapewniają maksymalną moc systemową 544 kW (739 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 950 Nm. Osiągi Cayenne Turbo E-Hybrid z nawiązką uzasadniają jego topową pozycję – nowy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.
W porównaniu do poprzednika Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym w połączeniu z krótszym czasem ładowania. Dzięki pojemności zwiększonej do 25,9 kWh wysokonapięciowy akumulator zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia przejechanie do 82 km wyłącznie na napędzie elektrycznym (EAER, miasto). Nowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy wykorzystaniu odpowiedniej ładowarki ściennej (wallboxa) lub stacji ładowania do mniej niż 2,5 godziny, i to mimo pojemniejszej baterii.
Nowe warianty Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wykorzystujące nową technikę dwukomorową i dwuzaworową. Pozwala ona osobno regulować etapy odbicia oraz kompresji, dzięki czemu w równym stopniu zwiększa zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Efekt: jeszcze szersze spektrum ustawień podwozia pomiędzy trybami Comfort oraz Sport Plus. Zawieszenie łączy pewne prowadzenie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów z maksymalnym tłumieniem przechyłów i zorientowaną na komfort charakterystyką w trakcie niespiesznej jazdy. Standardem w Cayenne Turbo E-Hybrid jest również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie dostępne są układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i skrętna tylna oś.
Topowy charakter Cayenne Turbo E-Hybrid z nadwoziami SUV i Coupé jest widoczny we wzornictwie obu wariantów – charakteryzujących się wyrazistą, zarezerwowaną dla odmian Turbo stylistyką przedniego pasa, z powiększonymi wlotami powietrza chłodzącego, zaakcentowanymi błyszczącymi czarnymi prowadnicami powietrza. Nastawioną na sportowe właściwości naturę dodatkowo podkreślają nakładki na nadkola i tylny zderzak lakierowane na kolor nadwozia. Inne wyróżniki Turbo E-Hybrid to dwie podwójne końcówki układu wydechowego ze szczotkowanej stali nierdzewnej oraz czerwone zaciski hamulcowe.
Wewnątrz koncentrację na wyśrubowanych osiągach akcentują aluminiowe wstawki na desce rozdzielczej i panelach drzwi. Podsufitkę pokrywa materiał Race-Tex. Standardowe wyposażenie obejmuje podgrzewaną sportową kierownicę GT z przełącznikiem umożliwiającym szybki i bezpośredni wybór żądanego trybu jazdy oraz obite skórą sportowe fotele regulowane w 18 kierunkach. Alternatywnie dostępne są komfortowe siedzenia ze skórzaną tapicerką oraz 14-kierunkową regulacją.
Nowe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid korzysta ze wszystkich nowości wprowadzonych w ramach modernizacji modelu, przeprowadzonej na początku 2023 r. Ich lista obejmuje nowy kokpit z całkowicie cyfrowym zestawem wskaźników w zakrzywionej, wolnostojącej formie, z licznymi możliwościami personalizacji wyświetlanych informacji, a także przeprojektowaną konsolę środkową i opcjonalny ekran dla pasażera. Innowacyjne reflektory LED HD Matrix o wysokiej rozdzielczości – standardowe w nowych wariantach Turbo E-Hybrid – zapewniają większe bezpieczeństwo i komfort podczas jazdy po zmroku.
Zintensyfikowany nacisk na sportowe walory kładzie nowe Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT, które do gamy hybrydowych wersji wprowadza wybrane rozwiązania z obszaru wysokich osiągów pochodzące z Cayenne Turbo GT – drogowo-wyczynowej odmiany nieoferowanej już na niektórych rynkach. Pod kątem nowego wariantu zestrojono wszystkie układy podwozia i sterowania, w tym zawieszenie pneumatyczne. Nadwozie zostało obniżone o 10 mm, a zastosowanie specyficznych łożysk i związane z tym zwiększone pochylenie kół przedniej osi (-0,58°) – w połączeniu z szerszymi oponami – zapewnia jeszcze bardziej dynamiczne reakcje układu kierowniczego na zakrętach, wyższą ogólną precyzję prowadzenia i wyraźnie lepszą przyczepność na łukach. Standardem pakietu GT są również wysokowydajne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Dynamiczne właściwości Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé można dodatkowo zwiększyć dzięki wyczynowym oponom Performance dla standardowych 22-calowych obręczy GT Design, układowi PDCC oraz skrętnej tylnej osi.
Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT łączy niespotykane właściwości jezdne z wszechstronnością nowego napędu E-Hybrid, oferując najszersze spektrum dynamiki i osiągów w całej gamie linii modelowej Cayenne. Z zewnątrz pakiet GT wyróżnia się specyficznym przednim pasem z czarnymi akcentami, czarnymi poszerzeniami nadkoli, karbonowymi bocznymi elementami spojlera dachowego, centralnie umieszczonymi końcówkami tytanowego układu wydechowego z Turbo GT oraz tylnym dyfuzorem z włókna węglowego. Także dach wykonano z lekkiego włókna węglowego. Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
Dostępność i ceny
Nowe Turbo E-Hybrid to drugi z trzech hybrydowych wariantów linii Cayenne, które Porsche wprowadzi na rynek w 2023 r. Samochody można już zamawiać na niemal wszystkich rynkach sprzedaży. Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid rozpoczynają się od 863 tys. PLN. Ceny wersji Coupé zaczynają się od 880 tys. PLN. Dostępność Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT, w cenie od 1,021 mln PLN, jest ograniczona do rynków, gdzie ze względu na lokalne przepisy nie oferuje się już Cayenne Turbo GT. Dotyczy to większości krajów UE, a także Japonii, Hongkongu, Tajwanu oraz Singapuru.
Źródło: Porsche
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…