Volkswagen Passat Variant – premiera nowej generacji

Volkswagen świętuje światową premierę nowej generacji Passata Varianta i prezentuje pierwsze zdjęcia i informacje dotyczące tego samochodu. Nacisk położono na dopracowanie nadwozia pod względem aerodynamicznym, wydajne silniki, wysoką jakość wykończenia, a całości dopełnia szereg nowych technologii. Już za kilka dni samochód zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na targach IAA Mobility w Monachium (5-9 września).

Nowy Passat z nadwoziem kombi zostanie wprowadzony na rynek w pierwszym kwartale 2024 r. Do tej pory sprzedano ponad 34 miliony egzemplarzy Passata – to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Volkswagena po Golfie, a przed Garbusem.

Nowy, a jakby znany. Gdy spojrzymy na nadwozie nowego Passata od razu wiemy, że to właśnie ten model. Wydaje się znany, a jednak jest zupełnie nowy. Z każdej perspektywy. Do wyboru są trzy źródła napędu typu hybrydowego, w tym plug-in, a także pięć doładowanych silników benzynowych i wysokoprężnych. Szczególnie wysoki komfort jazdy w doskonale wyciszonym nadwoziu będzie w odmianach z opcjonalnym, adaptacyjnym zawieszeniem DCC Pro i nowymi fotelami ergoActive z pneumatycznym masażem. Obsługa wskaźników Digital Cockpit została całkowicie zmieniona, a jeśli kierowca tego zechce, nowy Passat Variant może także samodzielnie parkować czy pokonywać dłuższe dystanse w trybie częściowo automatycznej jazdy, dzięki systemom asystującym.

Volkswagen Poznań – we Wrześni wyprodukowano 500 tys. samochód

Dwie nowe hybrydy plug-in. „Podstawą techniczną dziewiątej generacji Passata jest najnowszy etap ewolucji platformy MQB evo. Dzięki efektowi skali Volkswagen po raz kolejny udostępni setkom tysięcy kierowców wiele zaawansowanych technologicznie rozwiązań” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki ds. rozwoju technicznego. Najlepszym przykładem są dwa całkowicie nowe hybrydowe źródła napędu typu plug-in (eHybrid) o mocy 204 i 272 KM. W połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km. Dzięki temu nowy Passat Variant może być używany na co dzień jak samochód elektryczny. Ważną rolę odgrywa tu również krótki czas ładowania, ponieważ akumulator może być ładowany prądem przemiennym o mocy 11 kW zamiast poprzednich 3,6 kW. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym Passat Variant eHybrid może ładować się nawet z mocą 50 kW. Ponadto połączenie silnika elektrycznego i nowego, oszczędnego silnika benzynowego turbo (1.5 TSI evo2) zapewni całkowity zasięg na poziomie około 1000 km.

Volkswagen ID.7 w polskiej ofercie już od 284,3 tys. zł

Nowy napęd hybrydowy. Nowością w Passacie jest również napęd mild hybrid eTSI o mocy 150 KM, który przekształca energię kinetyczną w elektryczną i umożliwia „żeglowanie” bez silnika spalinowego. Gamę jednostek napędowych uzupełniają dwa silniki benzynowe 2.0 TSI o mocy 204 i 265 KM oraz trzy silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocy 122, 150 i 193 KM (wszystkie są turbodoładowane). Do standardowego wyposażenia wszystkich odmian nowego Passata należy automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG. Warianty o mocy 193 i 265 KM są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła 4MOTION; natomiast pozostałe modele mają napęd na przednie koła.

Nowe ekrany. Volkswagen całkowicie przeprojektował wnętrze, stawiając na materiały wysokiej jakości. W oczy rzuca się nowy, duży wyświetlacz z przejrzystą strukturą menu. Dzięki temu funkcjonalność jest na najwyższym poziomie, a bardziej intuicyjna obsługa systemu infotainment to ukłon w stronę użytkowników samochodów marki z Wolfsburga, którzy oczekiwali takich zmian.

Wspomaganie parkowania. Nowy Passat Variant zostanie wprowadzony na rynek z rozszerzoną gamą najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę. Wśród nich są nowe układy pomagające podczas parkowania. Są to dostępne za dopłatą: Park Assist Plus, Park Assist Pro oraz funkcja pamięci dla Park Assist Pro. Dzięki Park Assist Pro, nowy Passat Variant może zdalnie parkować i wyjeżdżać z miejsca parkingowego przy pomocy smartfona. Jeśli Passat jest wyposażony w funkcję pamięci dla Park Assist Pro, system może rejestrować i zapisywać ostatnie 50 metrów podróży. Gdy samochód ponownie osiągnie tę pozycję – na przykład parkując przed domem – zaproponuje przejęcie manewru parkowania.

Światowa premiera systemu DCC Pro. Nowości można znaleźć także w układzie jezdnym nowego Passata. Adaptacyjne zawieszenie DCC Pro (opcja) pozwala połączyć świetne właściwości jezdne z maksymalnym komfortem jazdy. Tym samym nowy Passat wyznacza standardy w swoim segmencie. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu po raz pierwszy w Volkswagenie technologii 2-zaworowej w amortyzatorach. Na poprawę komfortu podróżowania mają wpływ także nowe fotele ergoActive Plus z pneumatycznym 10-komorowym systemem do masażu. Co więcej, dzięki zwiększonemu o 50 mm rozstawowi osi, większej przestrzeni na nogi z tyłu i bagażnikowi o pojemności do 1920 litrów, nowy Passat Variant jest samochodem niezwykle wszechstronnym.

System napędowy
Moc w
kW/KM
PrzekładniaNapęd
Plug-in hybrydy
eHybrid150/2046-stopniowa eDSGPrzednie koła
eHybrid200/2726-stopniowa eDSGPrzednie koła
Mild hybrydy
1.5 eTSI110/1507-stopniowa DSGPrzednie koła
Silniki benzynowe
2.0 TSI150/2047-stopniowa DSGPrzednie koła
2.0 TSI 4MOTION195/2657-stopniowa DSG4MOTION
Silniki wysokoprężne
2.0 TDI110/1507-stopniowa DSGPrzednie koła
2.0 TDI 4MOTION142/1937-stopniowa DSG4MOTION

Źródło: Volkswagen