Austral idealnie wpisuje się w przyjętą przez koncern strategię „Renaulution”. Jego nazwa przywodzi na myśl bezkresne przestrzenie Południa, obietnicę nieograniczonych możliwości i wiernie uosabia DNA marki. To ciepła, przyjazna i nowoczesna marka, która pozwala swoim użytkownikom w pełni doświadczać życia.
Stylistyka nadwozia Australa nie tylko odzwierciedla estetyczne kanony w segmencie SUV-ów, ale podkreśla także jego atletyczną i zmysłową sylwetkę oraz wykorzystane w samochodzie najnowocześniejsze technologie. Gama Australa obejmuje trzy wersje: equilibre, techno i iconic. Jest to także pierwszy model z gamy Renault dostępny w wyjątkowej wersji esprit Alpine, która wyróżnia się sportowym charakterem, dostępnej w poziomie wykończenia techno i iconic.
Austral, który jest montowany w nowoczesnej fabryce w hiszpańskiej Palencii, jest poddawany szczegółowym testom na wszystkich etapach produkcji. Starannie przemyślano decyzje o doborze materiałów, a także działanie wszystkich elementów wyposażenia. Jakość montażu na taśmie produkcyjnej i procesu lakierowania podlegały szczegółowej kontroli. Ponieważ głównymi wyróżnikami premierowego modelu są jakość i trwałość, opracowano listę tysiąca kryteriów, które zostały ocenione na etapie projektowania przez ekspertów wewnętrznych oraz zewnętrzny panel konsumencki.
Austral to pierwszy samochód nowej generacji Renault, który otrzymał wyjątkową wersję sygnowaną logiem marki Alpine. Dzięki logotypom, usportowionemu designowi podkreśla niepowtarzalny styl, elegancję i technologię. Wersja esprit Alpine dostępna jest w specjalnie dedykowanym kolorze nadwozia o nazwie szary schiste satin, który nadaje atrakcyjną satynową barwę. Dynamiki dodają 20-calowe obręcze kół z metali lekkich Daytona i czarne elementy nadwozia.
Po zajęciu miejsca za kierownicą rzuca się w oczy imponujący ekran OpenR, którego wybudzeniu towarzyszy sekwencja powitalnych dźwięków. Stylowym elementem, którego nie sposób przeoczyć, jest dostępny w wersjach z automatyczną skrzynią biegów ergonomiczny, przesuwny podłokietnik. Zapewni on naszej dłoni idealne położenie, które umożliwi korzystanie z multimedialnego ekranu i znajdujących się pod nim przełączników typu toggle switch.
OpenR składa się z 12,3-calowego wyświetlacza wskaźników i zegarów oraz 12-calowego ekranu centralnego. Ta duża powierzchnia pozwala w pełni wykorzystać możliwości systemu multimedialnego z usługami Google.
Aby wzmocnić lub złagodzić intensywność doznań dostarczanych dzięki podstawowym ustawieniom, wystarczy skorzystać z będącego całkowitą nowością, wyskalowanego od 1 do 13 paska regulacji intensywności na ekranie dotykowym OpenR, aby odpowiednio dostosować w czasie rzeczywistym zachowania samochodu. Dokładnie tak samo, jak się reguluje głośność, wysokie i niskie tony we wzmacniaczu.
Za pomocą umieszczonego bezpośrednio w kierownicy przełącznika MULTI-SENSE kierowca może wybrać jeden z trzech głównych trybów jazdy dostępnych w systemie OpenR Link – Sport, Eco lub Neutral. Trzy tryby dostarczają domyślnie doznań zoptymalizowanych przez konstruktorów z Renault. Do tego momentu nie widać żadnych różnic w porównaniu do technologii poprzedniej generacji.
Warto podkreślić, iż Austral wyposażony jest praktycznie we wszystkie dostępne zdobycze motoryzacyjnej technologii. Użytkownicy tego modelu mają do dyspozycji 32 systemy wspomagania prowadzenia – ADAS, system multi-sense oraz najnowszą generacją kół skrętnych Renault 4Control Advancet. Praktycznym dodatkiem jest system kamer 360 stopni oraz system Hands Free Parking.
Renault Austral iconic esprit Alpine – mild hybrid
Austral to pierwszy samochód z gamy Renault zaprojektowany na bazie platformy podłogowej CMF-CD trzeciej generacji, opracowanej przez Alians, i wyposażony w najnowszą, jeszcze mocniejszą i wydajniejszą wersję układu E-Tech full hybrid oraz jeden z dwóch silników benzynowych z układem mild hybrid z akumulatorem 12 V. Pełna oferta zelektryfikowanych silników zaspokoi zróżnicowane potrzeby prywatnych użytkowników i właścicieli flot.
Silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,3-litrowa oferuje moc 158 KM przy 5250 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm i jest dostępny w zakresie od 1800 do 3750 obr./min. Dodatkowo silnik posiada układ mild hybrid, co oczywiście oznacza, że gdy auto wytraca prędkość, energia jest odzyskiwana w procesie rekuperacji i gromadzona w dodatkowym akumulatorze litowo-jonowym. Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, przy prędkości poniżej 18 km/h, albo przy wciśniętym pedale hamulca, silnik spalinowy zostaje wyłączony. Zgromadzona w dodatkowym akumulatorze energia jest wykorzystywana wówczas do zasilania układów elektrycznych samochodu. Dzięki temu silnik przez pewien czas nie pracuje, co w praktyce oznacza niższe zużycie paliwa.
Podczas przyspieszania energia zmagazynowana w akumulatorze może być wykorzystywana aż przez 20 sekund do wytworzenia dodatkowego momentu obrotowego (+6 Nm). Dzięki temu zmniejsza się zapotrzebowanie na moment obrotowy generowany przez jednostkę spalinową.
Na pochwałę zasługuje przekładnia automatyczna, w której brak jest niekorzystnej reakcji, jaką odczuwamy w przypadku skrzyni CVT. Po energicznym naciśnięciu pedału gazu nie ma głośnej pracy silnika i powolnego przyspieszania.
Renault Austral iconic esprit Alpine – podsumowanie
Każdy kto wsiądzie za kierownicę tego samochodu natychmiast się z nim zaprzyjaźni. Intuicyjna obsługa, komfortowe siedzenia oraz ekonomiczne zużycie paliwa, to jest to, co większość z nas ceni najbardziej. W ofercie znajdziemy bogate wyposażenie, które zapewni nam bezpieczną jazdę. Można oczekiwać, iż Austral jest zwiastunem kierunku rozwoju francuskiej marki. Jak wiemy z historii, Renault lubi produkować ładne i nowoczesne samochodu.
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…