70 lat temu, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA), Opel zaprezentował nowego Opla Olympia Rekord i zachwycił publiczność. Nowa generacja samochodu była dostępna nie tylko jako sedan, ale także w wersji „caravan” (kombi). Prezentując w 1953 roku Opla Olympia Rekord w wersji Caravan, marka z Rüsselsheim wywołała niemałą sensację, ponieważ nie było to nic innego jak pierwsze masowo produkowane kombi niemieckiego producenta.
Model, który jest równie elegancki, co wygodny, a przy tym praktyczny, stał się pionierem. W przyszłości połączenie najlepszych cech sedana i vana (caravan = samochód osobowy i van) stanie się podstawą gamy modelowej.
Na targach IAA Mobility 2023 Opel po raz kolejny będzie pionierem, prezentując najnowszą generację bestsellera klasy kompaktowej, Opla Astry. Od 5 do 10 września nowy Opel Astra Sports Tourer Electric będzie świętować w Monachium swoją światową premierę jako jednego z pierwszych w pełni elektrycznych samochodów kombi niemieckiej marki, oferując klientom Opla dynamiczne, wygodne, niezwykle praktyczne, a przede wszystkim lokalnie bezemisyjne kombi, które idealnie nadaje się do codziennych dojazdów do pracy lub wakacyjnych wycieczek z całą rodziną.
Początek historii sukcesu: wyznaczający trendy Opel Olympia Rekord w wersji Caravan
Już w 1950 roku, oprócz wersji sedan, Opel Olympia był dostępny jako ekspresowy samochód dostawczy. Jednak na targach IAA w 1953 roku Opel zaprezentował się w prawdziwie zrewolucjonizowanej wersji, w postaci całkowicie nowej Olympii Rekord. Po raz pierwszy, oprócz zamkniętego samochodu dostawczego, z fabryki wyjechała również wersja kombi o nazwie Caravan.
„To idealny pojazd, który harmonijnie łączy w sobie piękno i praktyczność, w dni powszednie zapewniając dostawy do klientów, a w weekendy przyjemny relaks” – głosiła ówczesna reklama Opla. W modelu Opel Olympia Rekord Caravan niemiecki producent po raz pierwszy połączył zalety wygodnej limuzyny i praktycznego vana, tworząc pojazd przeznaczony do produkcji na masową skalę.
Z przodu, centralne miejsce zajmowała tak zwana paszcza rekina, która w tamtym czasie była charakterystycznym elementem obydwóch wariantów. W przypadku wersji caravan nadwozie o gładkiej powierzchni, zwane pontonowym, w tylnej części przybierało pudełkowaty kształt, z bocznymi oknami, dzięki czemu pasażerowie w tylnym rzędzie mogli również cieszyć się doskonałymi widokami. Olympia Rekord Caravan nie miała już nic wspólnego ze zwykłym samochodem dostawczym, dzięki czemu model kombi przyciągnął uwagę licznych klientów.
Opel Corsa B – 30 lat sukcesów drugiej generacji popularnego modelu
Elegancki, czteromiejscowy samochód wyróżniał się dużą przestrzenią ładunkową, którą z łatwością można było zwiększyć prawie dwukrotnie, składając oparcia tylnej kanapy. Natomiast składane oparcia przednich foteli ułatwiały pasażerom wsiadanie; szeroka klapa bagażnika umożliwiała załadunek i rozładunek narzędzi roboczych lub materiałów wielkogabarytowych. Ponadto w przedziale pasażerskim można było bez obaw przewozić ładunek do 480 kilogramów, ponieważ wnętrze zaprojektowano tak, aby po pracy można łatwo je wyczyścić.
Jednakże Olympia Rekord Caravan dowiodła swojej wydajności nie tylko dzięki swojej konstrukcji, która zapewniała większą elastyczność w codziennym użytkowaniu, ale także dzięki oszczędnemu 1,5-litrowemu silnikowi o mocy 40 KM, który rozwijał prędkość do około 115 km/h, zapewniając komfortową jazdę. Dzięki temu Olympia Rekord Caravan stała się hitem wśród klientów, a jednocześnie położyła podwaliny pod przyszłe modele Opla. Wersja caravan lub kombi stała się integralną częścią gamy. Prawie dziesięć lat po premierze pierwszego seryjnego kombi niemieckiej marki, w 1963 roku pojawił się Kadett A Caravan. Było to pierwsze kompaktowe kombi Opla, które szybko pomogło marce stać się liderem rynku w tym segmencie samochodów.
Przestronna, lokalnie bezemisyjna i zapewniająca przyjemność z jazdy: nowa Astra Sports Tourer Electric
W najbliższych tygodniach, Opel otworzy kolejny rozdział w długiej historii odnoszących imponujące sukcesy modeli kombi z Rüsselsheim, prezentując nową Astrę Sports Tourer Electric, której premiera odbędzie się podczas targów IAA Mobility 2023. Jednocześnie marka z logo „Blitz” po raz kolejny podkreśla swoją pionierską rolę w udostępnianiu innowacyjnych technologii i koncepcji szerokiej grupie nabywców – Astra Sports Tourer Electric jest bowiem jednym z pierwszych w pełni elektrycznych kombi niemieckiego producenta.
Podobnie jak wszystkie odmiany Astry, Astra Sports Tourer Electric zachwyca nie tylko śmiałym i przejrzystym designem, ale także odpowiedzialnymi osiągami. Nowe, w pełni elektryczne kombi z Rüsselsheim oferuje czystą, lokalnie bezemisyjną przyjemność z jazdy. Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i generuje aż 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Ponadto, o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nowa Astra Sports Tourer Electric osiąga prędkość maksymalną aż 170 km/h. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika – po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta rośnie nawet do 1.553 litrów. Akumulator został praktycznie ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu.
Źródło: Opel