Ford Performance zaprezentował nowego Mustanga Dark Horse™ R, oddając w ręce najbardziej wymagających entuzjastów sportów motorowych wyczynowy samochód, w pełni przygotowany do rywalizacji w nowej serii wyścigowej Mustang Challenge, stworzonej specjalnie dla Mustanga Dark Horse R i zatwierdzonej przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Sportów Motorowych (IMSA).
Mustang Dark Horse R, napędzany nowym, 5.0-litrowym silnikiem Coyote V8 czwartej generacji, jest trzecim po Mustangu GT3 i Mustangu GT4 wyścigowym wariantem, bazującym na modelu Dark Horse, który doczekał się prezentacji tego lata.
„Mustang Dark Horse R wypełnia lukę między Dark Horse a Mustangiem GT3 i GT4” – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor Ford Performance Motorsports. „Seryjne Mustangi ścigały się od powstania modelu, aż do wygrania Tour de France w 1964 roku. Wraz z modelem Dark Horse R nasi zaangażowani w sport klienci otrzymują nie tylko przystępny, skonstruowany przez nas wyczynowy samochód, ale także serię wyścigową, w której mogą rywalizować z innymi fanami Mustangów.”
Mustang Dark Horse R przygotowany do startów na torach
Wraz z dołączeniem do stada Mustangów modelu Dark Horse, będącego najlepiej przystosowanym do jazdy torowej Mustangiem z 5,0-litrowym silnikiem V8, pojawia się również wersja Dark Horse R, która stanowi naturalne rozszerzenie możliwości każdego Dark Horse’a.
„Mustang Dark Horse R został opracowany z myślą o miłośnikach rywalizacji samych Mustangów” – powiedział Jim Owens, menedżer ds. marketingu Forda Mustanga. „Ford Performance oparł się na ogromnej wiedzy specjalistycznej, zdobytej przez lata startów Mustanga w wyścigach i dopracował agresywny pakiet tuningowy, który jest przystępny cenowo i pozwala klientom na prawdziwą zabawę.”
Dark Horse R został zaprojektowany wyłącznie do jazdy po torze, ale ma też kilka elementów wspólnych z wersją homologowaną na drogi publiczne. Obejmują one nadwozie dostarczone przez fabrykę Forda z Flat Rock, ponad 500-konny 5,0-litrowy silnik V8, manualną skrzynię biegów Tremec 3160, mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu z przełożeniem 3,73, pakiet aerodynamiczny i tylne zaciski hamulcowe Brembo. Ponadto model wyposażono w wiele podzespołów ułatwiających walkę na torze.
Nadwozie
- Przednie i tylne zaczepy holownicze
- Wzmocnione punkty podnoszenia
- Obejmy mocowania podwozia
Wnętrze
- Fotel wyścigowy RECARO FIA
- Kierownica Sparco na szybkozłączu
- Uprząż wyścigowa Sparco FIA
- System przeciwpożarowy Sparco FIA
- Siatki bezpieczeństwa Safecraft FIA
- Zestaw klawiszy sterowania dla kierowcy
- Rejestrator danych MoTeC z wyświetlaczem
- Opancerzenie zbiornika paliwa
Układ napędowy
- Zmodernizowany układ smarowania
- Zmodernizowany system chłodzenie przekładni
- Zmodernizowany system chłodzenia mechanizmu różnicowego
- Sportowy układ wydechowy Borla
- Miska olejowa Ford Performance
Podwozie
- Klatka bezpieczeństwa
- Amortyzatory Multimatic DSSV
- Górne mocowania przednich amortyzatorów z regulacją pochylenia
- Stabilizatory poprzeczne z regulacją
- Zgrzewanie krawędziowe elementów
Hamulce/Koła/Opony
- Wyczynowa wersja ABS
- Wyścigowe zaciski hamulcowe Brembo – przód
- Wyścigowe tarcze hamulcowe Brembo
- Wyścigowe klocki hamulcowe Brembo
- Aerodynamiczne kanały chłodzenia hamulców
- Formowane ciśnieniowo obręcze kół Ford Performance R1 (19 cali x 10,5 cala z przodu, 19 cali x 11 cali z tyłu)
- Specjalnie zaprojektowana 19-calowa opona wyścigowa Michelin do serii wyścigowej Mustang Challenge, sprzedawana osobno
- Śruby MSI i otwarte nakrętki kół
Mustang Challenge daje fanom Mustangów szansę konkurowania na torze
Mustang Dark Horse R narodził się, aby rywalizować w nowej, jednomarkowej serii Mustang Challenge.
Seria Mustang Challenge startuje w 2024 roku i będzie obejmować od 10 do 12 sesji wyścigowych w połączeniu z pięcioma lub sześcioma weekendami wyścigów amerykańskich samochodów sportowych, które dopiero zostaną oficjalnie ogłoszone. Wszystkie samochody będą rywalizować na oponach wyścigowych, opracowanych specjalnie dla Mustang Challenge przez firmę Michelin.
„Właściciele Mustangów Dark Horse R będą mieli okazję ścigać się i sprawdzić swoje umiejętności jazdy z innymi fanami Mustangów na najlepszych torach na świecie” – powiedział Rushbrook.
Każda runda zatwierdzonej przez IMSA serii, prowadzonej przez Ford Performance Racing School, składa się z dwóch sesji treningowych, jednej sesji kwalifikacyjnej i dwóch wyścigów sprinterskich. Aby nagrodzić najbardziej utalentowanych zawodników, w każdym wyścigu zostaną wypłacone nagrody dla najlepszych kierowców, a na koniec sezonu poznamy mistrza całej serii.
„Nowa seria Mustang Challenge jest doskonałym dodatkiem do całej rodziny wydarzeń IMSA i jesteśmy wdzięczni naszym wieloletnim partnerom z Forda za zaufanie, dzięki któremu możemy być instytucją zatwierdzającą tę spektakularną nową formułę” – powiedział John Doonan, prezydent IMSA. „Z czasów, kiedy jako mały chłopiec chodziłem na tor wyścigowy, doskonale pamiętałem dudnienie potężnych silników V8 Mustangów, więc wyobrażam sobie tabun Mustangów Dark Horse R, szarżujących całą szerokością toru do pierwszego zakrętu podczas pierwszego sportowego weekendu IMSA. Na pewno przywoła to falę tamtych wspomnień i bardzo ożywi atmosferę.”
Ceny Mustanga Dark Horse R zaczynają się od 145 000 dolarów. Dostawy do klientów rozpoczną się w terminach przygotowań do rozpoczęcia sezonu Mustang Challenge w 2024 roku.
Model nie będzie sprzedawany przez Forda w Europie. Klienci z naszego kontynentu mogą jednak dokonać zakupu poprzez Multimatic i zlecić wysyłkę samochodu do Europy jako pojazdu przeznaczonego wyłącznie na tor.
Aby uzyskać więcej informacji lub złożyć zamówienie na model Dark Horse R, odwiedź stronę.
Źródło: Ford