Rok 2023 to trudny rok, pełen globalnych zmiennych, w związku z czym stanowi on prawdziwe wyzwanie, jednakże doskonałe wyniki sprzedaży uzyskane przez markę Alfa Romeo w pierwszej połowie roku potwierdzają dynamiczny start w pierwszym kwartale i konsolidację wyraźnego, stabilnego wzrostu.
W skali globalnej, liczba rejestracji wzrosła o 57% w porównaniu z pierwszą połową 2022 r., przy czym w Europie odnotowano silny i stały wzrost, a średnie wartości podwoiły się (wzrost o 100%). W regionie, w którym trend wzrostowy jest silny i równomierny, znakomite wyniki osiągnięto we Francji (+123%), Niemczech (+116%) i Włoszech (+131%).
W regionie Bliskiego Wschodu i Afryki utrzymuje się silny rekordowy wzrost. Skok o 173% potwierdza silnie pozytywny trend utrzymujący się od 2022 roku. Już od zeszłego roku, Turcja stała się światowym liderem pod względem wzrostu wolumenu. Wykładniczo pozytywny trend nadal się utrzymuje przy wartościach, które wzrosły ponad dziesięciokrotnie. Konsolidacją wyników regionu są wyniki odnotowane w Izraelu (+40%) oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Dubaju (+37%).
Region azjatycki to kluczowy obszar o strategicznym znaczeniu dla marki Alfa Romeo. Wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze są stabilne i zgodne z wynikami uzyskanymi w tym samym okresie 2022 roku. Na uwagę zasługują wyniki uzyskane w Chinach, gdzie w maju br. odnotowano wzrost sprzedaży o 94% w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 roku. Również w Chinach, ważnym wskaźnikiem jest handlowy sukces modelu Giulia, w ciągu sześciu miesięcy odnotowano wzrost sprzedaży o 35%.
Potwierdzając swoje zainteresowanie tą częścią świata, marka Alfa Romeo zaprezentowała właśnie nową Alfę Romeo Giulię i nową Alfę Romeo Stelvio w Chinach, której towarzyszyła inauguracja pierwszego dealera Alfy Romeo w Hongkongu.
W Stanach Zjednoczonych warto zwrócić uwagę na wynik w zakresie jakości uzyskany w badaniu IQS przeprowadzonym przez JD Power, światowego lidera w dziedzinie badań konsumenckich, usług konsultingowych i analizy danych. Badanie IQS (Initial Quality Study) potwierdza niezwykły wynik osiągnięty przez Alfę Romeo, która odnotowała wyraźną poprawę w stosunku do roku 2022. J.D. Power przeprowadził ankietę wśród klientów Alfy Romeo 90 dni po zakupie samochodu i monitorował ewentualne problemy, które wystąpiły w 100 pojazdach (PP100), aby ocenić wyniki marki.
Alfa Romeo znalazła się na najwyższym stopniu podium wśród marek premium i zajęła trzecie miejsce w branży. W porównaniu z rokiem 2022, Alfa Romeo wspięła się o 24 pozycje – to najlepszy wynik pod względem wzrostu w tegorocznej edycji IQS.
Ponadto, Alfa Romeo Stelvio osiągnęła najwyższy wynik wśród dużej liczby konkurentów w segmencie kompaktowych SUV-ów premium.
Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny marki Alfa Romeo: Wyniki pierwszego półrocza potwierdzają świetną pracę wykonaną przez cały zespół. Z wielką pokorą i poświęceniem osiągamy cele, które sobie wyznaczyliśmy. Dyscyplina, z jaką realizujemy naszą strategię, opiera się na chęci zdobycia pozycji lidera w segmencie premium pod względem jakości, a uzyskane wyróżnienia są tego dowodem. Dlatego z pasją i determinacją dążymy do tego, aby zakończyć rok 2023 z jeszcze lepszymi wynikami niż te, które uzyskaliśmy w tym niezwykle pozytywnym pierwszym półroczu.
Źródło: Alfa Romeo
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…