Przewidywany udział pojazdów z napędem akumulatorowym w całkowitej produkcji w największych europejskich zakładach produkcyjnych BMW Group wzrośnie w nadchodzącym roku do ponad 40 procent.
Milan Nedeljkovic, członek zarządu BMW AG ds. produkcji, mówił dziś w Dingolfingu: — BMW i5 i nasza fabryka w Dingolfingu są przykładem transformacji BMW Group w kierunku elektromobilności i zakładów BMW iFACTORY. Elektromobilność to nowa norma w naszych zakładach na całym świecie. W latach 2021–2024 w naszej sieci produkcyjnej powstawać będzie 15 w pełni elektrycznych pojazdów.
BMW Group stawia na elastyczną architekturę i oferuje swoim klientom na całym świecie większość modeli w różnych wariantach napędowych. BMW serii 5 – podobnie jak BMW serii 7 i BMW X1 – będzie dostępne zarówno z napędem w pełni elektrycznym, jak i z silnikiem spalinowym oraz jako hybryda plug-in. Wymaga to wysokiej elastyczności, ale pozwala firmie dobrze wykorzystywać swoje linie produkcyjne i realizować dostawy zgodnie z zapotrzebowaniem klientów. Milan Nedeljkovic: — Podążamy za rynkiem. Oczekiwania klientów decydują o tym, jak wygląda rzeczywista oferta napędów. Jest to możliwe dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom w sieć produkcyjną. BMW Group zainwestowała ponad miliard euro w przygotowanie produkcji BMW iX oraz BMW serii 7 i BMW serii 5 w zakładach w Dingolfingu.
Dyrektor zakładu Christoph Schröder spodziewa się wraz z nowym BMW serii 5 wzrostu produkcji: — BMW serii 5 było od zawsze kluczowym modelem w Dingolfingu i ponownie spowoduje istotny przyrost liczby produkowanych egzemplarzy. W 2022 roku z linii produkcyjnej w Dingolfingu zjedzie ponad 280 tysięcy samochodów. W nadchodzącym roku, w którym rozpocznie się produkcja BMW serii 5 Touring i BMW M5 ósmej generacji, Christoph Schröder spodziewa się produkcji znacznie przekraczającej 300 tysięcy pojazdów. Stefan Danner, wiceprzewodniczący rady zakładowej w Dingolfingu, dodaje: — BMW serii 5 ma kluczowe znaczenie dla długoterminowego wykorzystania mocy produkcyjnych naszych zakładów i utrzymania zatrudnienia, a także udanej transformacji w kierunku elektromobilności.
Osiem z około 12 milionów samochodów BMW wyprodukowanych do tej pory w tych zakładach, to modele BMW serii 5. Jest to ściśle związane z historią fabryki w Dingolfingu. Ponieważ dokładnie 50 lat temu, we wrześniu 1973 roku, z linii produkcyjnej w nowej wtedy fabryce zjechał pierwszy wyprodukowany tam samochód BMW – pomarańczowo-czerwone BMW 520i pierwszej generacji. Od tamtego czasu zakłady w Dolnej Bawarii stały się jedną z najważniejszych fabryk w branży motoryzacyjnej – i siłą napędową rozwoju gospodarczego regionu. Roczna suma wynagrodzeń dla ponad 18 tysięcy pracowników BMW w Dingolfing wynosi ponad miliard euro. Zakład ma umowy z około 1000 dostawców z Dolnej Bawarii. Oprócz inwestycji w zakłady w Dingolfingu BMW Group zainwestowała od 2015 roku również ponad miliard euro w produkcję komponentów do napędów elektrycznych.
Podobnie jak w przypadku decyzji o budowie fabryki w Dingolfingu w środku kryzysu naftowego na początku lat 70., również dzisiaj widoczna jest tutaj przedsiębiorcza dalekowzroczność BMW Group. Dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom zakłady w Dingolfingu są bardzo dobrze przygotowane na przyszłość, a transformacja w kierunku BMW iFACTORY jest tu namacalna. Najlepszym przykładem tego rozwoju w obszarach „lean” i „digital” jest zdobycie w 2022 roku renomowanej nagrody Automotive Lean Production Award. Technologia montażu została nagrodzona między innymi za wdrożenie inteligentnych systemów kamer do monitorowania jakości (AIQX), inteligentnych rozwiązań logistycznych oraz platformy IT IPS-i do identyfikacji i lokalizacji obiektów. Wraz z nowym BMW serii 7 zakłady przeprowadziły w zeszłym roku pilotaż zautomatyzowanej jazdy na terenie fabryki (AFW) na trasach między halą montażową a działem ykończeni. Wraz z rozpoczęciem produkcji nowego BMW serii 5 wdrażanie tego rozwiązania odbywa się na jeszcze większą skalę.
W obszarze zrównoważonego rozwoju – „zielonego” aspektu BMW iFACTORY – zintensyfikowano w ostatnich latach działania w wielu dziedzinach. Począwszy od promowania bioróżnorodności na terenie fabryki, poprzez redukcję odpadów i recykling, tak aby na każdy wyprodukowany pojazd przypadało tylko około 600 g odpadów do utylizacji, aż po działania mające na celu obniżenie emisyjności. Oprócz korzystania z ekologicznej energii elektrycznej zakłady zawarły daleko idącą umowę na dostawę lokalnej energii cieplnej z regionalnej biomasy. Od połowy dekady ma to pokryć około połowę zapotrzebowania na ciepłą wodę procesową, a emisja CO2 w zakładach ma zostać obniżona
o 10–15 procent.
Najnowsze inwestycje w transformację Dingolfingu i innych bawarskich zakładów są dla Milana Nedeljkovica, członka zarządu s.. produkcji, znakiem wyraźnego zaangażowania BMW Group w Bawarii: — Dziewięć na dziesięć wyprodukowanych pojazdów BMW trafia obecnie do klientów spoza Niemiec. Niemniej jednak ponad połowa naszych zatrudnionych pracuje w Niemczech, zwłaszcza w Bawarii. I pomimo całej internacjonalizacji koniecznej dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju na całym świecie, Bawaria pozostaje ważnym filarem BMW Group i jej sieci produkcyjnej.
Źródło: BMW
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…