Categories: Wiadomości

Mercedes-Benz MANUFAKTUR – symbol indywidualnego charakteru

Mercedes-Benz od zawsze umożliwiał klientom wszechstronne personalizowanie swoich samochodów. Od wielu odcieni lakieru po liczne najnowocześniejsze opcje – Mercedesa łatwo dostosować do określonego gustu lub upodobania. Jednak nieco ponad półtora roku temu producent luksusowych aut poszedł o krok dalej i wprowadził program MANUFAKTUR, oferując klientom jeszcze wyższy poziom indywidualizacji ich wymarzonego pojazdu.

Ponieważ program cieszy się dużym zainteresowaniem, będzie stale rozszerzany. Celem na najbliższe lata jest stworzenie kompleksowego narzędzia, które pozwoli klientom Mercedes-Benz wyrazić siebie i będzie dostępne dla wszystkich luksusowych modeli z gamy Top-End. Paleta wzbogaci się o niespotykane dotąd w Mercedes-Benz odcienie skóry oraz niestandardowe grafiki czy wytłoczenia na tapicerce. Nabywcy zyskają również dostęp do nowych stylów wykończenia wnętrz – na przykład elementów ozdobnych lakierowanych na specjalne, przyciągające wzrok odcienie czy wykonywanych na zamówienie. Dzięki MANUFAKTUR klienci już dziś otrzymują samochód o wyjątkowej wartości – stworzony zgodnie z ich osobistymi pomysłami i życzeniami z szerokiej gamy opcji.

Wszystko to stało się możliwe dzięki połączeniu kilku czynników. Po pierwsze: kluczowa jest ścisła wymiana informacji – aby jak najlepiej zrozumieć i zaspokoić niemal każdą potrzebę lub pragnienie związane z nabywanym samochodem. Wiele zainwestowano również w szkolenie pracowników wybranych do pracy przy tym programie. Jego rezultaty cechują się niezrównanymi poziomami jakości, indywidualizacji oraz ekskluzywności.

„Jeśli chodzi o wybór samochodu, nasi klienci oczekują pojazdu budzącego pożądanie, korzystającego z najnowszej techniki i o najwyższej jakości wykonania, wyprodukowanego w odpowiedzialny i zrównoważony sposób. Właśnie to oferuje MANUFAKTUR w naszym niemieckim zakładzie produkcyjnym w Sindelfingen. Zespół starannie dobranych specjalistów jest przeszkolony w dostosowywaniu aut do osobistych upodobań naszych klientów przy użyciu najlepszych materiałów i kunsztownych metod wykonania” – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.

Mercedes-AMG SL z dodatkowymi, ekskluzywnymi opcjami personalizacji MANUFAKTUR

Indywidualność tworzona ręcznie przez wysoko wykwalifikowanych ekspertów

MANUFAKTUR obejmuje szereg niestandardowych, spersonalizowanych elementów, których zwykle nie ma w księgach zamówień: na przykład lakiery magno czy niestandardową tapicerkę połączoną z elementami ozdobnymi kokpitu z drewna lub pokrytymi lakierem fortepianowym. Obecnie program jest dostępny dla ekskluzywnych modeli, takich jak AMG GT 4-drzwiowe Coupé i roadster SL, a także Mercedes-Benz EQS Limuzyna, Klasa S (w tym jej odpowiedniki sygnowane przez Maybacha i AMG) oraz, rzecz jasna, Klasa G.



MANUFAKTUR oferuje oszałamiające kompozycje kolorów, materiałów i wykończeń. Kunsztowne wykonanie – zarówno w zakresie doboru materiałów, jak i realizacji – to zasługa zespołu oddanych specjalistów w zakresie ręcznego wykańczania, którzy zostali specjalnie przeszkoleni w ramach programu trwającego co najmniej trzy lata. Ich rzemieślnicze zaangażowanie wyraża się w poziomie jakości, który nie ma sobie równych.

Szeroka gama różnych opcji

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, program MANUFAKTUR obejmuje liczne kolory niemetalizowane i metalizowane oraz lakiery magno. Nabywcy Klasy G mogą wybierać spośród około 30 odcieni MANUFAKTUR, a Klasy S mają do dyspozycji gamę nawet 13 lakierów MANUFAKTUR. Co więcej, Klasa S występuje także w tonacjach dwukolorowych.

Pakiet wnętrza MANUFAKTUR dla wszystkich wariantów Klasy S obejmuje przednie i tylne siedzenia pokryte ekskluzywną skórą nappa MANUFAKTUR, z misternym pikowaniem w romby. Skórę nappa w kolorach MANUFAKTUR zastosowano również na podłokietnikach i środkowych panelach drzwi, na konsoli środkowej wraz z podłokietnikami oraz na dolnej sekcji deski rozdzielczej. Ten poziom programu zapewnia klientom korzyści płynące z personalizacji bez wydłużania czasu produkcji samochodu.

To nie wszystko: oprócz oferty MANUFAKTUR specyficzne wymagania klientów można spełnić dzięki w ramach dodatkowej indywidualizacji. Swoją pomoc oferują w tym przypadku konsultanci Mercedes-Benz Center of Excellence (z ang. centrum doskonałości) w Sindelfingen lub Maybach Atelier w Szanghaju.

Wizja MANUFAKTUR – przyszłość pożądania dzięki śmiałej indywidualizacji

Niedawno, przy okazji wydarzenia Design No.5 w Kalifornii, Mercedes-Benz zaprezentował samochód pokazowy MANUFAKTUR przybliżający ekskluzywne możliwości, jakie jeszcze kryje firmowy program indywidualizacji. W rolę modela wcielił się Mercedes-Maybach Klasy S, który łączy subtelny blask karoserii z wystawnym, charakterystycznym wnętrzem, wzbogaconym o niespotykane wcześniej detale.

Błyszczący lakier bezbarwny zawierający płatki prawdziwego szkła, nałożony na bazowy kolor, podkreśla potężną prezencję subtelną nutą gwiezdnego pyłu. Jego elegancki połysk różni się w zależności od pory dnia i intensywności oświetlenia, dodając finezji i tworząc aurę tajemniczości. Ten sam efekt zastosowano w wykończeniu potężnych 20-calowych kutych obręczy. Lakier kontrastuje z błyszczącymi chromowanymi elementami oraz charakterystyczną osłoną chłodnicy Mercedes-Maybach i emblematem Maybacha na słupku C.

Stylowe odcienie i elementy wykończenia – nowy poziom ekspresji doskonałego ręcznego rzemiosła

Olśniewające fotele w kolorze kukurydzy pokrywa najlepsza skóra nappa przetworzona w zrównoważony sposób i wzbogacona o przeszycia na wzór obrazu kalejdoskopowego. Odważne krzywe stanowią progresywną deklarację komfortu. Kompleksowo regulowane tylne siedzenia otulają pasażerów niczym kokon, a elementy ozdobne pokrywa ten sam głęboki, błyszczący lakier bezbarwny, co nadwozie. Tapicerka ze skóry nappa w kolorze kukurydzianym występuje również na panelach drzwi, tunelu środkowym oraz podłokietnikach. Wykorzystanie nowych, śmiałych kolorów i wzorów tworzy innowacyjne wrażenia wizualne – z misją otwarcia marki Mercedes-Maybach na nowe grupy docelowe.

Źródło: Mercedes-Benz



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

3 godziny ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

3 godziny ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago