Toyota Motor Europe (TME) konsekwentnie umacnia swoją pozycję w regionie. Półroczna sprzedaż producenta w Europie wyniosła 573 976 samochodów, co jest wzrostem o 2% w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy roku ubiegłego. Udział TME w europejskim rynku samochodów osobowych wynosi 6,6%, a Toyota jest drugą najpopularniejszą marką.
Silna pozycja TME w Europie to efekt rosnącego zapotrzebowania na zelektryfikowane samochody Toyoty i Lexusa, których sprzedaż wyniosła 409 506 egzemplarzy (wzrost o 6%). W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, nisko- i bezemisyjne auta stanowią 77% wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. To o 1 p.p. więcej niż w tym samym okresie 2022 roku. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 71% sprzedaży TME, co oznacza wzrost rok do roku o 3 p.p.
Nowa Toyota C-HR – sześć wersji wyposażenia do wyboru od 139,9 tys. zł
„Klienci w Europie chcą jeździć samochodami zelektryfikowanymi i takie napędy dominują w naszej sprzedaży. Nasze podejście do redukcji emisji CO2, które opiera się na oferowaniu różnych rodzajów nisko- i bezemisyjnych technologii w szerokiej gamie aut, nie tylko odpowiada na potrzeby naszych nabywców, ale i pomaga w bezproblemowym osiąganiu europejskich norm emisji” – powiedział Matt Harrison, prezes i COO Toyota Motor Europe.
Ponad 100 tys. Yarisów Cross sprzedanych w pół roku
W pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku klienci marki Toyota kupili 539 956 samochodów. Najlepiej sprzedającym się modelem w Europie okazał się Yaris Cross, który jest też liderem segmentu B-SUV. Od stycznia do czerwca na to auto zdecydowało się 104 564 nabywców. Do najpopularniejszych modeli marki na Starym Kontynencie należą też Yaris (87 850 egz.), Corolla (83 037 egz.), Toyota C-HR (64 6587egz.), Aygo X (41 448 egz.) oraz RAV4 (38 731 egz.).
Od stycznia do czerwca tego roku salony Toyoty w Europie opuściło 380 384 aut ze zelektryfikowanymi napędami, co jest wzrostem o 4% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Najpopularniejszymi modelami z takimi napędami były Yaris Cross Hybrid (100 174 egz.), Yaris Hybrid (72 965 egz.), Toyota C-HR (64 370 egz.), Corolla Hybrid (64 341 egz.) oraz RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (35 354 egz.).
Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 70% wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) 75% całkowitej sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie 50% nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.
Źródło: Toyota