Od 2025 roku w fabryce w Martorell produkowane będą wyłącznie w pełni elektryczne pojazdy dla różnych marek z Grupy Volkswagen. Markus Haupt, wiceprezes ds. produkcji i logistyki w SEAT S.A. wspomina, że jest to największa transformacja w historii działalności fabryki. W planach firmy jest przyspieszenie produkcji samochodów elektrycznych od 2025 roku w Barcelonie dla Grupy Volkswagen. Wraz z rozwojem projektu „Future: Fast Forward”, Hiszpania zostanie największym centrum mobilności elektrycznej w Europie.
– Miałem zaledwie 25 lat, kiedy rozpocząłem pracę w fabryce w Martorell. Pomyślałem, że to bardzo wyjątkowe miejsce, nowe, przestronne i zgodne z erą technologiczną, w którą mieliśmy wkroczyć. Przez całą moją karierę widziałem, jak fabryka dostosowywała się do czasów, wyprzedzając technologię, ale nigdy nie doświadczyłem takiej transformacji jak ta – przyznaje Ramón Casas, który rozpoczął pracę jako kierownik w fabryce tuż po jej inauguracji.
Dla Haupta zmiana związana z elektryfikacją branży motoryzacyjnej obejmuje trzy kluczowe aspekty: produkt, czyli samochód elektryczny, proces jego produkcji oraz organizację firmy/fabryki pod względem umiejętności, sposobu myślenia oraz kultury.
Efektywna transformacja technologiczna wymaga stałego szkolenia pracowników. Firma SEAT S.A. stawia na indywidualny postęp, co ma pozytywny wpływ na transformację zbiorową. Aida Pérez pracuje w dziale konserwacji druku 3D w SEAT S.A. Wcześniej studiowała w szkole technicznej, a po czterech latach pracy w introligatorni w Martorell zdała sobie sprawę, że projektowanie i drukowanie 3D to jej pasja.
– Zaproponowano mi szkolenie w tej dziedzinie, które umożliwiło mi rozwój zawodowy w kierunku tego, co naprawdę lubię robić. Bycie częścią tak wielkiego zespołu to ogromna odpowiedzialność, a jednocześnie szansa, z której warto skorzystać – wspomina Pérez.
– Oprócz dostosowania działań fabryki do rynku motoryzacyjnego, transformacja w kierunku elektryfikacji jest niezbędna do utrzymania innowacyjnego ducha SEAT S.A. i zakładu w Martorell. Elektryczna, cyfrowa, zrównoważona i napędzana przez ludzi przyszłość jest jedynym sposobem, dzięki któremu Hiszpania stanie się centrum elektromobilności – podkreśla Markus Haupt.
Zdaniem Ramóna Casasa, największym osiągnięciem po 30 latach znaczących kamieni milowych w historii zakładu, jest ujrzenie nowej linii samochodów elektrycznych w działaniu.
– Możesz osiągnąć wszystko, czego chcesz, jeśli jesteś ambitny i napędzasz się do działania. Teraz jest czas, by iść w kierunku przyszłości – podsumowuje Aida Pérez.
Źródło: SEAT
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…
Nieskazitelna jakość, duży zasięg i wyjątkowa wygoda sprawiają, że jest to samochód elektryczny oferujący najbardziej…