Gran Turismo to międzynarodowy cykl road show z udziałem super samochodów. Od blisko 20 lat impreza ma swoją polską edycję, którą w 2023 roku zaplanowano na 6-12 lipca. Uczestnicy wystartują w czwartek 6 lipca spod hotelu Sofitel Warsaw Victoria. Dzień wcześniej wszystkie auta zostaną ustawione na parkingu wokół hotelu, gdzie fani motoryzacji będą mogli je obejrzeć. Podobne prezentacje dla publiczności przewidziano podczas poszczególnych etapów w Gdańsku, Słupsku, Kołobrzegu i Czarnkowie. Dwudniowy finał odbędzie się tradycyjnie w Poznaniu, gdzie na tamtejszym torze wyścigowym kierowcy będą mogli w bezpiecznych warunkach sprawdzić możliwości swoich aut.
Udział w tegorocznej edycji Gran Turismo Polonia zapowiedziało około stu załóg z całego świata. Na liście startowej znalazły się m.in. Bentley Continental GT, Chevrolet Corvette C6 Z06, Ferrari 812 Superfast, Lamborghini Huracan, McLaren 720S, Mercedes AMG GTR i Porsche 991 GT3 RS. Niektóre z tych super samochodów wyposażone są w klocki i tarcze hamulcowe marki Textar.
– Wszyscy fascynujemy się możliwościami aut sportowych, tym ile czasu potrzebują do osiągnięcia „setki” i jaką rozwijają prędkość maksymalną. W kontrze do tego inżynierowie firmy TMD Friction, do której należy marka Textar, koncentrują się na zapewnieniu w nich skutecznego działania układu hamulcowego. W wielu przypadkach współpracujemy z koncernami motoryzacyjnymi już na etapie projektu auta i jesteśmy dostawcą klocków i tarcz hamulcowych na fabryczny montaż. Zebrane w ten sposób doświadczenia przekładają się na ofertę przeznaczoną na niezależny rynek części zamiennych – mówi Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce.
Niezwykle ważnym poligonem doświadczalnym w tych pracach są sporty motorowe. Marka Textar bierze w nich aktywny udział. Na przykład w latach 50. ubiegłego wieku wyposażyła w swoje części rywalizujące w Formule 1 bolidy Mercedesa. Kierowcy „Srebrnych strzał” dominowali wówczas na torach. W 2000 roku inżynierowie TMD Friction opracowali i opatentowali pierwsze klocki hamulcowe dopasowane do ceramiczno-węglowych hamulców tarczowych stosowanych w samochodach wyczynowych. Kilka lat później zostali poproszeni o skonstruowanie układu do najmocniejszego i najszybszego wtedy seryjnego samochodu na świecie – Bugatti Veyron. Obecnie Textar jest partnerem teamu Black Falcon startującego w samochodowych wyścigach długodystansowych.
Marka Textar sukcesywnie rozszerza też swoją ofertę klocków i tarcz hamulcowych do super samochodów poruszających się po ulicach. W ostatnim czasie wprowadziła do asortymentu produkty między innymi do takich modeli jak Audi e-tron GT, Bentley Bentayga, Chevrolet Camaro, Nissan GTR, Mercedes AMG GT oraz Porsche 718 Cayman. Część z tych referencji nosi oznaczenie „1-st to market”. Oznacza to, że marka Textar wprowadza je na niezależny rynek części zamiennych jako pierwsza ze wszystkich producentów na świecie.
Źródło: Textar / ConTrust Communication
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…