Categories: Wiadomości

Škoda Kodiaq – druga generacja przed premierą

Wprowadzając drugą generację Kodiaqa, Škoda jeszcze bardziej udoskonaliła odnoszącego sukcesy na całym świecie dużego SUV-a. Teraz ma bardziej wyrazisty design i jeszcze więcej miejsca, szczególnie dla pasażerów w trzecim rzędzie siedzeń. Ponadto druga generacja Kodiaq wyróżnia się nową koncepcją wnętrza z ekranem dotykowym o przekątnej 12,9 cala, dźwignią zmiany biegów na kolumnie kierownicy, ręcznymi i cyfrowymi elementami sterującymi oraz schludną, dobrze zorganizowaną konsolą środkową.

Gama silników obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne o mocy od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM), a także wersję hybrydową typu plug-in – pierwszą w Kodiaq. Daje to zasięg elektryczny wynoszący ponad 100 kilometrów. Wyposażenie w systemy bezpieczeństwa jest ponownie najnowocześniejsze, na przykład w pełni diodowe reflektory Matrix drugiej generacji i jeszcze bardziej zaawansowane systemy wspomagania. Również na pokładzie: nowe funkcje Simply Clever, takie jak tylny schowek z uchwytem na kubek i podwójny schowek na telefon, który zapewnia chłodzenie i jednoczesne ładowanie dwóch telefonów komórkowych.

Škoda pokazuje sylwetki nowych modeli Superb i Kodiaq

„Kodiaq jest absolutnym sukcesem Škody od momentu jego wprowadzenia na rynek w 2016 roku, kiedy to zapoczątkował naszą gamę SUV-ów. Dzięki mocnemu i krystalicznemu językowi stylistycznemu, przestronnemu wnętrzu i doskonałemu stosunkowi ceny do jakości, przyciągnął wielu nowych klientów i zdobył renomowane międzynarodowe nagrody. Druga generacja ma wszystkie warunki wstępne – w tym wersję hybrydową typu plug-in – aby dodać kolejny wspaniały rozdział do tej historii sukcesu”. – powiedział Klaus Zellmer, prezes zarządu Škoda Auto.

„Ulepszanie pojazdu tak popularnego jak Kodiaq jest zawsze wyzwaniem. Niemniej jednak jeszcze bardziej zaostrzyliśmy wygląd, zachowując charakterystyczne elementy naszego języka projektowania SUV-ów. Ponadto nowy Kodiaq oferuje jeszcze więcej miejsca we wnętrzu i przenosi bezpieczeństwo, technologię i wszechstronność na wyższy poziom. Wraz z wersją hybrydową typu plug-in dodajemy do portfolio nowy układ napędowy oferujący ponad 100 kilometrów zasięgu elektrycznego”. – powiedział Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.

Škoda z modelem Kodiaq w 2016 roku, zainicjowała produkcję modeli SUV. Do końca maja 2023 roku czeska marka dostarczyła klientom prawie 792 000 SUV-ów Kodiaq. Ponadto model położył podwaliny pod rodzinę SUV-ów, którą w Europie tworzą także Kamiq i Karoq, a także w pełni elektryczny Enyaq. Ponadto warianty coupé Kodiaq GT i Kamiq GT są dostępne wyłącznie w Chinach, a nowy Kushaq wystartował na rynku indyjskim. Prekursorami dzisiejszych SUV-ów Škody były terenowy Trekka z 1966 roku w Nowej Zelandii oraz Yeti, który od 2009 roku sprzedał się łącznie w liczbie 684 285 sztuk.



Źródło: Škoda Auto

 



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

6 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

6 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

1 dzień ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

1 dzień ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

2 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

2 dni ago