Gama silników obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne o mocy od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM), a także wersję hybrydową typu plug-in – pierwszą w Kodiaq. Daje to zasięg elektryczny wynoszący ponad 100 kilometrów. Wyposażenie w systemy bezpieczeństwa jest ponownie najnowocześniejsze, na przykład w pełni diodowe reflektory Matrix drugiej generacji i jeszcze bardziej zaawansowane systemy wspomagania. Również na pokładzie: nowe funkcje Simply Clever, takie jak tylny schowek z uchwytem na kubek i podwójny schowek na telefon, który zapewnia chłodzenie i jednoczesne ładowanie dwóch telefonów komórkowych.
„Kodiaq jest absolutnym sukcesem Škody od momentu jego wprowadzenia na rynek w 2016 roku, kiedy to zapoczątkował naszą gamę SUV-ów. Dzięki mocnemu i krystalicznemu językowi stylistycznemu, przestronnemu wnętrzu i doskonałemu stosunkowi ceny do jakości, przyciągnął wielu nowych klientów i zdobył renomowane międzynarodowe nagrody. Druga generacja ma wszystkie warunki wstępne – w tym wersję hybrydową typu plug-in – aby dodać kolejny wspaniały rozdział do tej historii sukcesu”. – powiedział Klaus Zellmer, prezes zarządu Škoda Auto.
„Ulepszanie pojazdu tak popularnego jak Kodiaq jest zawsze wyzwaniem. Niemniej jednak jeszcze bardziej zaostrzyliśmy wygląd, zachowując charakterystyczne elementy naszego języka projektowania SUV-ów. Ponadto nowy Kodiaq oferuje jeszcze więcej miejsca we wnętrzu i przenosi bezpieczeństwo, technologię i wszechstronność na wyższy poziom. Wraz z wersją hybrydową typu plug-in dodajemy do portfolio nowy układ napędowy oferujący ponad 100 kilometrów zasięgu elektrycznego”. – powiedział Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.
Škoda z modelem Kodiaq w 2016 roku, zainicjowała produkcję modeli SUV. Do końca maja 2023 roku czeska marka dostarczyła klientom prawie 792 000 SUV-ów Kodiaq. Ponadto model położył podwaliny pod rodzinę SUV-ów, którą w Europie tworzą także Kamiq i Karoq, a także w pełni elektryczny Enyaq. Ponadto warianty coupé Kodiaq GT i Kamiq GT są dostępne wyłącznie w Chinach, a nowy Kushaq wystartował na rynku indyjskim. Prekursorami dzisiejszych SUV-ów Škody były terenowy Trekka z 1966 roku w Nowej Zelandii oraz Yeti, który od 2009 roku sprzedał się łącznie w liczbie 684 285 sztuk.
Źródło: Škoda Auto
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…