Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi funkcjami, takimi jak reflektory matrycowe HD LED Matrix.
Samochód powstał na nowej generacji platformy MQB – evo. W wersji z napędem hybrydowem plug-in, nowy Tiguan osiągnie zasięg do około 100 kilometrów na samym akumulatorze. Światowa premiera odbędzie się jesienią, a auto zostanie wprowadzone na rynek w 2024 roku.
Teraz Volkswagen wprowadza na rynek kolejną generację swojego bestsellerowego modelu.Marka z Wolfsburga zmodernizowała platformę MQB, a jej nowa wersja – MQB evo – trafi właśnie do nowego Tiguana. „Najnowocześniejsze komponenty technologiczne doskonale współgrają w MQB evo: nowa generacja napędów hybrydowych plug-in z zasięgiem elektrycznym do nawet 100 kilometrów na akumulatorze, prawdopodobnie najlepsza aktywna kontrola zawieszenia w swoim segmencie, jakość wnętrza klasy premium oraz nowy i intuicyjny system infotainment zapewniają to, czego kierowcy oczekują od Volkswagena” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój.
Kilka nowych funkcji w skrócie
Matrycowe reflektory HD LED Matrix. Tiguan będzie jednym z pierwszych pojazdów w swojej klasie dostępnych z opcjonalnymi reflektorami matrycowymi HD LED Matrix. Technologia reflektorów matrycowych została opracowana wspólnie dla Tiguana i Touarega. W oparciu o zasadę top-down, technologia oświetlenia modelu klasy premium zostanie teraz zastosowana w aucie niższego segmentu – Tiguanie.
Volkswagen – elektryczna Astypalea – na greckiej wyspie trwa szybka transformacja mobilności
Nowa koncepcja wyświetlacza i obsługi. Wnętrze Tiguana zostało odświeżone i przeprojektowane. Volkswagen wziął pod uwagę wymagania klientów dotyczące intuicyjnej obsługi. Tiguan wchodzi na rynek z nowo opracowanym kokpitem i nowym systemem infotainment. Ekran o przekątnej do 15 cali jest bardzo czytelny, można za jego pomocą sterować nawigacją, muzyką i klimatyzacją, jest także możliwość ustawienia najczęściej używanych funkcji za pomocą przycisków szybkiego dostępu. Wysokiej jakości materiały, nowo opracowane fotele i skuteczna izolacja akustyczna zwiększają komfort jazdy. W szczególności w połączeniu z nowym pakietem akustycznym (opcja) Tiguan może konkurować pod względem wyciszenia z samochodami segmentu premium.
W przyszłości Tiguan będzie oferowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów (DSG). Podobnie jak w modelach Volkswagen ID., tryby będą zmieniane za pomocą intuicyjnego przełącznika po prawej stronie kolumny kierownicy. Obraca się go „do przodu” do pozycji D, aby jechać do przodu i „do tyłu” na R, aby jechać do tyłu, podczas gdy hamulec postojowy jest uruchamiany przez naciśnięcie boku przełącznika. Ponadto za kierownicą dostępne są łopatki do zmiany biegów.
Volkswagen Amarok – odnowiona wersja już w polskich salonach od 229 tys. zł
Elektronicznie sterowane zawieszenie dla większego komfortu i dynamiki. MQB evo stanowi punkt wyjścia dla nowej generacji adaptacyjnego sterowania zawieszeniem: opcjonalnego DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi. Nowy model jest teraz dodatkowo standardowo wyposażony w menedżera dynamiki pojazdu, który zadebiutował w obecnym Golfie GTI. System ten steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) oraz amortyzatorami w zawieszeniu DCC Pro. Dzięki systemowi, który może przyhamować wybrane koła i regulować siłę tłumienia amortyzatorów, nowy Tiguan prowadzi się bardziej stabilnie i precyzyjnie. Znacznie wzrósł komfort jazdy, a na zakrętach Tiguan zachowuje się niemal jak sportowe auto.
TDI, TSI, eTSI i eHybrid. Dzięki zastosowaniu platformy MQB evo w Tiguanie można było zastosować różne rodzaje napędu. Będzie on oferowany z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI), turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI), z benzynowymi silnikami z turbodoładowaniem w wersji mild hybrid (eTSI) i jako hybrydy plug-in (eHybrid). Zasięg nowych napędów hybrydowych typu plug-in z wykorzystaniem samego akumulatora został zwiększony do nawet 100 kilometrów (zależnie od wyposażenia). Ponadto ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a nowością będzie możliwość ładowania akumulatora prądem stałym.
Fotele klasy premium. Tiguan będzie mógł być wyposażony w przednie fotele ergoActive. Posiadają one m.in. pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach oraz funkcję pneumatycznego masażu – rozwiązania, które zwykle można znaleźć w modelach klasy premium. Są one również wyposażone w podgrzewanie i wentylację.
Większy bagażnik. Długość nowego Tiguana wzrosła o około trzy centymetry. Wysokość, szerokość i rozstaw osi pozostają niemal identyczne jak w poprzedniku. Mimo to udało się znacznie lepiej wykorzystać przestrzeń, chociaż nowy SUV jest tylko nieznacznie dłuższy od poprzednika, pojemność bagażnika wzrosła o 33 litry – do 648 litrów (do wysokości oparć tylnej kanapy).
Źródło: Volkswagen