Dzięki swemu zaangażowaniu w kształtowanie przyszłości mobilności premium, Audi ponownie ma zaszczyt bycia głównym sponsorem i aktywnym wystawcą targów Design Shanghai 2023. Marka z czterema pierścieniami w logo prezentuje tam po raz pierwszy w Chinach model koncepcyjny Audi activesphere. Cyfrowy ekosystem tego samochodu łączy rzeczywistość fizyczną ze sferą wirtualną, tworząc nowy świat.
Po Design Shenzhen w lutym i przed Design Beijing we wrześniu, Design Shanghai to trzecie chińskie targi designu, w których Audi weźmie udział. Wydarzenie odbywa się w Shanghai World Expo Exhibition & Convention Center w dniach od 8 do 11 czerwca 2023 roku.
Audi od wielu lat współpracuje z różnymi międzynarodowymi targami designu. Po swej obecności w latach 2020 i 2021, ponownie jest obecne jako główny sponsor i aktywny wystawca na Design Shanghai – najważniejszych azjatyckich targach designu. Zgodnie z tematem przewodnim targów, „Beyond sustainability lies recreative design – Design for well-being”, Audi po raz pierwszy w Chinach prezentuje koncepcyjny model activesphere. Jego holistyczny projekt w centrum uwagi stawia człowieka.
Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron – jakie są naprawdę
Henrik Wenders, szef marki Audi, wyjaśnia: „Pozycjonujemy się na targach jako „designer wśród designerów”. W końcu Audi wyznacza standardy dzięki swojej progresywnej stylistyce i nie mamy tu na myśli tylko kształtu naszych samochodów. Audi Design zapewnia naszym klientom wciągające, zrównoważone i interaktywne doświadczenia, realizując naszą szerszą filozofię kształtowania przyszłego stylu życia. Dążymy do równowagi między naturą a społeczeństwem, tak by zapewnić zrównoważony styl życia przyszłym pokoleniom. Koncepcja Audi activesphere doskonale ucieleśnia naszą filozofię.”
Audi A4 – ikoniczny model niemieckiej marki
Zwiedzający mogą się zanurzyć w świecie activesphere concept
Przed wejściem do obiektu, pod hasłem “Połącz się z naturą – świętuj ucieczkę”, Audi ustawiło specjalne stoisko przez które odwiedzający mogą przechodzić. Tam, z wykorzystaniem angażującej instalacji medialnej, mogą dosłownie zanurzyć się w świat tego modelu i na kilka minut uciec od zgiełku miasta. Co więcej, aplikacja WeChat pozwala na interakcję z wirtualnym interfejsem i korzystanie z opartej na wideo rzeczywistości rozszerzonej (AR). Nowy system Audi łączy w sobie świat fizyczny i wirtualny (tj. tworzy rzeczywistość mieszaną), wyświetlając w czasie rzeczywistym treści cyfrowe w polu widzenia użytkowników.
Sam samochód koncepcyjny jest prezentowany na stoisku Audi wraz z całą gamą możliwego wyposażenia, takiego jak rowery elektryczne, torby golfowe, czy inny sprzęt do sportów wodnych i zimowych. To, co czyni ten samochód wyjątkowym, to fakt, że ten crossover coupé w ciągu kilku sekund, za naciśnięciem przycisku, przekształca się w pickupa z przestrzenią ładunkową idealną do przewożenia sprzętu rekreacyjnego. Na środku dachu znajduje się nawet zintegrowany bagażnik na narty.
Prezentacja pomysłów stylistycznych i panelowa dyskusja z czołowymi designerami Audi
Ten koncepcyjny samochód został zaprojektowany i powstał w Audi Design Studio w Malibu. Charles Lefranc, kierownik ds. designu i Ryan Schlotthauer, projektant wnętrz samochodowych, dwa razy dziennie na żywo na stoisku Audi, opowiadać będą o tym projekcie. W dniu otwarcia Design Forum odbędzie się również panel dyskusyjny z udziałem projektantów na temat “Przyszłości mobilności – zaprojektowanej z myślą o dobrym samopoczuciu”. Aidan Walker, kurator Design Shanghai, przedstawi krótkie wprowadzenie, a następnie przekaże głos Esther Francis (wiceprezes FAW Audi Sales Co., Ltd.).
Źródło: Audi