Defender, Discovery i Range Rover staną się odrębnymi markami w ramach JLR, ale nadal będą nosić znaczek Land Rover. Producent pochwalił się nowym logo, które jest częścią transformacji w tzw. „House of Brands”. W ten sposób Jaguar Land Rover staje się JLR, podczas gdy linie modelowe Defender, Discovery i Range Rover stają się markami. Nowe logo ma być ukierunkowane na nowoczesność, elegancję i progresywną esencję, wyrażając tym samym kierunek i ambicje firmy.
„To kolejny rozdział w naszej podróży Reimagine, aby stać się prawdziwie nowoczesną luksusową firmą. Nowa tożsamość JLR zapewni naszym klientom przejrzystość i będzie elementem jednoczącym nasze cztery odrębne brytyjskie marki” – powiedział profesor Gerry McKovern, dyrektor kreatywny JLR.
Producent ogłosił planowaną zmianę już w kwietniu 2023 roku, kiedy zapowiedział również, że zainwestuje w nią 18,6 miliona dolarów. Te wydatki dotyczą nie tylko nowego loga i rebrandingu, ale także inwestycji w nowe zakłady produkcyjne, które mają przygotować firmę do dalszej elektryfikacji.
Obecnie firma pracuje nad rozwojem nowej, w pełni elektrycznej platformy ELR następnej generacji, na której nowy elektryczny Range Rover powinien zostać wprowadzony na rynki w 2025 roku. Jaguar przygotowuje nową platformę JEA, na której mają powstać trzy nowe modele elektryczne.
Land Rover Racing Green Edition w interpretacji Carlex Design
W tym momencie marka koncentruje się jednak na swoim rebrandingu, co widać chociażby na stronie amerykańskiego przedstawicielstwa. Range Rover, Defender i Discovery to już osobne marki, ale w dolnej części strony widzimy logo Land Rovera.
JLR chce kontynuować swoją 75-letnią historię jako marka Land Rover, więc nowe SUV-y nadal będą nosić symbol tradycyjnej brytyjskiej firmy samochodowej.
Źródło: JLR