Categories: Wiadomości

Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron – jakie są naprawdę

Zwiększona wydajność, większy zasięg i dopracowana stylistyka – to właśnie Audi Q8 e-tron, kolejny ważny element gamy w pełni elektrycznych modeli marki Audi. W Q8 e-tron – w porównaniu z jego poprzednikiem Audi e-tron – udało się znacznie zwiększyć zarówno pojemność akumulatorów, jak i wydajność ładowania. We wszystkich wersjach Q8 e-tron udoskonalono też silniki, progresywny układ kierowniczy i systemy kontroli zawieszenia, a tym samym dynamiczne właściwości jezdne, tak typowe dla Audi.

Audi Q8 e-tron – topowy model wśród elektrycznych SUV’ów i crossoverów marki, występuje w aż czterech wariantach: jako SUV Audi Q8 e-tron, coupé Q8 Sportback e-tron, a także w sportowych wariantach SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron. Już na pierwszy rzut oka widać, że to modele w pełni elektryczne. To zasługa nowej stylistyki przodu z charakterystyczną maską Singleframe i odwróconym grillem oraz tyłu, z blade’m nad przeprojektowanym tylnym dyfuzorem. Elementy te konsekwentnie przenoszą elektryczny język stylistyczny Audi w przyszłość. Ekskluzywnym akcentem w pakiecie S line jest grill Singleframe wykończony kolorystycznie w kolorze nadwozia.

Jako prestiżowy, elektryczny SUV marki Audi, Q8 e-tron prezentuje też nową tożsamość korporacyjną marki. Jej znakiem rozpoznawczym jest teraz dwuwymiarowy wzór czterech pierścieni. Ale to nie wszystko! Q8 e-tron jest też pierwszym modelem, w którym na słupku B umieszczono nowe oznaczenie z napisem „Audi”.

Poniżej najważniejsze informacje dotyczące Audi Q8 e-tron w skrócie. Sprawdź jak dobrze znasz ten model!

Pozycjonowanie
– Najwyżej pozycjonowany model w portfolio elektrycznych SUV-ów Audi, zapewniający charakterystyczny dla pojazdów klasy luksusowej komfort, wyjątkową przydatność na co dzień i sportowe wrażenia z jazdy
– Dwie wersje: klasyczny SUV lub Sportback o linii coupé
– Dwie wersje sportowe: SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron

Napęd i rekuperacja
– Elektryczny napęd na cztery koła z jednym silnikiem asynchronicznym na osi przedniej i jednym na osi tylnej. W modelu SQ8 e-tron dwa silniki asynchroniczne na osi tylnej, jeden na osi przedniej
– Działania na rzecz wydajności i optymalna strategia eksploatacji układu napędowego: zmieniona, dzięki zwiększeniu liczby uzwojeń miedzianych w stojanie z 12 do 14, charakterystyka silnika w silniku asynchronicznym (oś tylna); silniejsze pole magnetyczne przy zmniejszonym natężeniu prądu przy tym samym momencie obrotowym, w celu zwiększenia sprawności i wydłużenia zasięgu
– Moc maksymalna: 250 kW / moment obrotowy 664 Nm (Audi Q8 50 e-tron), 300 kW / moment obrotowy 664 Nm (Audi Q8 55 e-tron) oraz 370 kW i moment obrotowy 973 Nm (Audi SQ8 e-tron)
– Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: Audi Q8 50 e-tron w 6,0 sekund (zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: – (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0 (0)), Q8 55 e-tron w 5,6 sekundy (zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: – (NEDC); 24,4-20,6 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0 (0)) i Audi SQ8 e-tron w 4,5 sekundy (zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: – (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 0 (0))
– Prędkość maksymalna ograniczona do 200 km/h; dla SQ8 e-tron: 210 km/h
– Możliwość ustawienia kilka stopni rekuperacji (odzyskiwania energii hamowania). Dzięki zintegrowanemu systemowi sterowania hamowaniem, ponad 90% codziennych procesów hamowania (do 0,3 g) realizowanych jest przez silniki elektryczne, poprzez inteligentne sterowanie żeglowaniem i przez rekuperację za pomocą predyktywnych asystentów wydajności

Akumulator i ładowanie
– Akumulator litowo-jonowy 396 V o pojemności 89 kWh netto (brutto: 95 kWh) w modelu Audi Q8 50 e-tron lub 106 kWh (brutto: 114 kWh) w modelach Audi Q8 55 e-tron Audi SQ8 e-tron
– Zaawansowana technologia ogniw i zoptymalizowana chemia ogniw z nowym zarządzaniem bateriami zwiększa gęstość energii o około 20%, podczas gdy procesy układania z warstwami elektrod zwiększają wydajność pakietu ogniw pryzmatycznych
– Zasięg z dużym akumulatorem: SUV do ok. 582 km / Sportback do ok. 600 km. W modelu SQ8 e-tron: SUV do 494 km / 513 km w przypadku modelu Sportback. Zasięg z mniejszym akumulatorem: do ok. 491 km w przypadku SUV-a, w modelu Sportback do ok. 505 km. Wszystkie wartości mierzone zgodnie z procedurą WLTP
– W standardzie ładowanie prądem stałym z mocą do 170 kW (akumulator 89 kWh z mocą do 150 kW); Standardowe ładowanie prądem zmiennym z mocą 11 kW; opcjonalna ładowarka pokładowa z mocą maksymalną 22 kW oraz opcjonalne drugie gniazdo ładowania po prawej stronie pojazdu
– Wyjątkowy na konkurencyjnym rynku wysoki przebieg krzywej ładowania: zapewnia bardzo dobry zasięg, ładowanie 10–80% w około 28 minut (89 kWh) lub w około 31 minut (106 kWh). Zasięg do 123 km uzyskuje się w ciągu dziesięciominutowego ładowania
– Nowa usługa ładowania Audi z dostępem do około 400 000 punktów ładowania w Europie. Przy zakupie nowego w pełni elektrycznego modelu Audi, w pierwszym roku w planie Pro bez comiesięcznej opłaty za utrzymanie konta
– Funkcja Plug & Charge (PnC) umożliwia automatyczne uwierzytelnianie i fakturowanie na stacjach ładowania
– Inteligentne zarządzanie temperaturą dzięki montowanym standardowo czterem obwodom chłodzącym i pompie ciepła



Audi A4 – ikoniczny model niemieckiej marki

Wygląd zewnętrzny, aerodynamika i karoseria
– Długość 4915 mm, szerokość 1937 mm (SQ8 1976 mm), wysokość 1633/1619 mm (SUV/Sportback, wraz z anteną dachową). SQ8 SUV 1631 mm, Sportback 1617 mm (wysokość).
– Bagażnik 569 l (SUV), 528 l (Sportback) oraz dodatkowy bagażnik 62 l z przodu
– Zoptymalizowana koncepcja aerodynamiki przyczynia się do zmniejszenia oporu powietrza i zwiększenia wydajności
– Zmniejszony opór aerodynamiczny: cw 0,27 w SUV-ie i cw 0,24 w wersji Sportback
– Nowe spojlery kół w podwoziu (SUV: na przedzie; Sportback: na przedzie i z tyłu; SQ8 Sportback e-tron: z tyłu) gwarantują usprawnienie przepływu powietrza wokół kół.
– Regulowany dopływ chłodnego powietrza stanowi rozwiązanie konfliktu między wysoką wydajnością chłodzenia a optymalną aerodynamiką. Nowa koncepcja przepływu powietrza chłodzącego z elementem samozamykającym z przodu pojazdu, przyczynia się do zmniejszenia strat przepływu
– Nowa konstrukcja przodu pojazdu z maską Singleframe i odwróconą wkładką grilla
– Pierwszy model z nową identyfikacją marki (bardziej płaskie, dwuwymiarowe pierścienie Audi z przodu i z tyłu) i nazwą modelu (oznaczenie na słupku B)
– Jedenaście kolorów, w tym pięć nowych: czerwony metalik Soneira, szary Solid Magnetic, brązowy metalik Madeira oraz niebieski metalik Ultra Blue dostępny wyłącznie w modelu S i w wariancie S-line. Kolor srebrny Florett będzie dostępny w drugiej połowie roku 2023

Reflektory i światła
– Wbudowana w reflektory pozioma sygnatura świetlna; szeroki pas świetlny z tyłu
– Nowe projekcje świetlne w Singleframe tworzą wizualnie spójne połączenie reflektorów
– Cyfrowe reflektory diodowe Matrix LED zapewniają jeszcze bardziej precyzyjne oświetlenie
– Trzy nowe funkcje: zaawansowane informacje o ruchu, światło kierunkowe na drogach poza obszarem zabudowanym oraz oświetlenie pasa z wskaźnikiem kierunku

Stylistyka wnętrza
– Przestronne wnętrze dla pięciu osób
– Rozbudowane funkcje związane z komfortem jazdy (opcjonalne): fotele z funkcją wentylacji i masażu, pakiet jakości powietrza, pakiet oświetlenia konturowego i ambientowego
– Stylistyka wnętrza utrzymana w eleganckiej, minimalistycznej formie
– Duży łuk stylistyczny (tzw. wrap-around) okalający kokpit, wyświetlacz dotykowy MMI
– Nowe wstawki dekoracyjne, m.in. z ekologicznej tkaniny technicznej
– Fotele sportowe tapicerowane mikrofibrą Dinamica
– Pakiet czerwonych przeszyć Audi Sport (kierownica, pasy, fotele, podłokietnik środkowy, podłokietnik, oparcie kolan)
– Nowość: osłony klamer pasów bezpieczeństwa wytwarzane z wykorzystaniem innowacyjnego procesu recyklingu

Obsługa i wyświetlacze
– Wyświetlacze dotykowe MMI o przekątnej 8,6 i 10,1 cala z haptycznym sygnałem zwrotnym; na życzenie wirtualne lusterka zewnętrzne z wyświetlaczami dotykowymi
– Obsługa z wykorzystaniem technologii przetwarzania języka naturalnego z wyszukiwaniem w zasobach pokładowych i w chmurze; ponadto asystent głosowy Amazon Alexa
– W standardzie kokpit Audi virtual cockpit, na życzenie w wersji Plus z trzecim widokiem; opcjonalnie wyświetlacz przezierny head-up display

Systemy Infotainment i Audi connect
– Szeroki wachlarz usług Audi connect
– W standardzie nawigacja MMI Navigation plus, transfer danych z prędkością LTE, hotspot Wi-Fi
– System nagłaśniający Bang & Olufsen Premium Sound System z dostępnym opcjonalnie dźwiękiem 3D

Systemy wspomagania kierowcy i usługi cyfrowe
– W wersji standardowej systemy bezpieczeństwa Audi pre sense. Opcjonalne pakiety City, Tour i Park wraz ze zdalnym asystent parkowania Park Assist plus
– W wyposażeniu standardowym planer trasy e-tron zapewniający nawigację i planowanie ładowania
– Funkcje na żądanie: w przyszłości rozbudowa funkcji pojazdu związanych z oświetleniem, systemami wspomagania kierowcy i systemem infotainment

Podwozie i układ kierowniczy
– Nisko położony środek ciężkości oraz niemal równy rozkład masy między osie przednią i tylną, wynikające z pozycji montażowej akumulatora wysokonapięciowego
– Montowane standardowo zawieszenie pneumatyczne z regulacją amortyzatorów (od trybu komfortowego po sportowy) i wysoka dynamika boczna
– Nowy progresywny układ kierowniczy ze zmodyfikowaną przekładnią zapewnia bardziej bezpośrednie prowadzenie i większą zwinność, a także zmniejszenie związanego z prowadzeniem wysiłku
– Precyzyjne dostrojenie podwozia, kinematyki osi i systemu ESC, zwiększa dynamikę boczną
– Prześwit pojazdu 176 mm można za pomocą zawieszenia pneumatycznego zmienić o 76 mm; automatyczne obniżanie na autostradzie przy wyższej prędkości
– W standardzie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select z większym zróżnicowaniem dostępnych profili: auto, comfort, dynamic, efficiency, individual, allroad i offroad
– Koła o średnicy od 19 do 22 cali, nowa konstrukcja kół w każdym rozmiarze

Produkcja i zrównoważony rozwój
– Produkcja i dostawa do klientów w Europie i USA neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla
– Produkcja i wytwarzanie ogniw akumulatorowych z wykorzystaniem energii odnawialnej
– Zastosowanie we wnętrzu materiałów pochodzących z recyklingu
– Osłony klamer pasów bezpieczeństwa wytwarzane z wykorzystaniem innowacyjnego procesu recyklingu (pochodzących z recyklingu samochodowych tworzyw sztucznych)
– Ulepszona aerodynamika i zwiększona wydajność jazdy podczas codziennego korzystania z auta

Audi Q8 e-tron dostępne jest do zamawiania w konfiguratorze modeli na stronie www.audi.pl. Ten duży, komfortowy, w pełni elektryczny SUV, zamówić można również w wersji Sportback. Ceny modelu rozpoczynają się od 345 600 PLN za wersję SUV i od 356 900 PLN za wersję Sportback.

Źródło: Audi



Redakcja

Recent Posts

Wirtualna Galeria Marki PEUGEOT – Fokus na Allure w Studio Bank w Warszawie

Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…

7 godzin ago

Dacia Bigster Experience – przedpremierowa podróż po Europie

Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…

1 dzień ago

Volkswagen LT, poprzednik Craftera, obchodzi 50. urodziny

Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…

1 dzień ago

Audi exclusive – kwintesencja personalizacji premium od 1995 roku

Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…

3 dni ago

Toyoty C-HR, Prius i RAV4 Plug-in Hybrid przez 81% czasu w trybie elektrycznym

Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…

3 dni ago

Hyundai INSTER – polska premiera modelu i ogłoszenie cen

Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…

4 dni ago