GLC Coupé debiutuje w polskich salonach z szeroką ofertą napędów hybrydowych – miękkich hybryd oraz wersji plug-in. Wszystkie warianty są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MATIC. Ceny modelu rozpoczynają się od 269 900 zł za benzynową odmianę GLC 200 4MATIC (204 + 23 KM) oraz od 278 900 zł za wysokoprężny wariant GLC 220 d 4MATIC (197 + 23 KM).
Nowy GLC Coupé to lifestyle’owy model w przebojowej rodzinie SUV-ów z gwiazdą – GLC. Jego design zewnętrzny definiują sportowe proporcje, zjawiskowo uformowane płaszczyzny oraz precyzyjnie poprowadzone linie, które uzupełnia przejrzyście rozplanowane, wysokiej próby wnętrze. Osprzęt i oprogramowanie najnowszej generacji systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) zapewniają łatwiejszą obsługę, a intuicyjny asystent głosowy „Hej Mercedes” jeszcze lepiej odpowiada na naturalnie formułowane polecenia i preferencje użytkownika.
Nowa generacja GLC Coupé mierzy 4763 mm długości i jest o 31 mm dłuższa od poprzednika. Zwiększenie długości przypada zarówno na rozstaw osi, jak i na nawisy. Szerokość pozostała bez zmian – wynosi 1890 mm. Z jeszcze większym niż wcześniej bagażnikiem GLC Coupé jest gotowy na dalekie wyprawy – jego pojemność sięga od 545 litrów (+45 l względem poprzednika) do 1490 litrów (+90 l) w miękkich hybrydach oraz od 390 do 1335 l w hybrydach plug-in. Dynamiczny, muskularny wygląd nowego GLC Coupé idzie w parze z dopracowaną aerodynamiką: w najkorzystniejszej konfiguracji współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,27 wobec 0,30 w przypadku poprzednika. Projektanci zoptymalizowali samochód nie tylko pod kątem oporu aerodynamicznego, ale i niskiego poziomu hałasów toczenia oraz szumu wiatru. Efekt ten uzyskano dzięki akustycznej optymalizacji nadwozia i wyrafinowanej izolacji akustycznej. Seryjne wyposażenie obejmuje dźwiękochłonną przednią szybę.
Nowy GLC Coupé łączy usportowiony charakter z wysoką efektywnością. Wszystkie odmiany silnikowe korzystają z napędu elektrycznego – jako miękkie hybrydy, z instalacją 48 V i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem na potrzeby zwiększenia osiągów oraz odzyskiwania energii, lub jako hybrydy plug-in, z zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym wynoszącym nawet ponad 130 km (WLTP). Opcjonalna funkcja szybkiego ładowania DC sprawia, że uzupełnienie energii w akumulatorze trakcyjnym w zakresie 10-80% może trwać zaledwie 30 min. Alternatywnie dostępna jest ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW.
Dzięki opcjonalnej skrętnej tylnej osi, z maksymalnym kątem skrętu tylnych kół wynoszącym 4,5°, GLC Coupé jest jeszcze zwrotniejszy. Najnowsza generacja pakietu asystenta jazdy Plus obejmuje dodatkowe oraz udoskonalone funkcje, które zmniejszają obciążenie kierowcy w codziennych sytuacjach, zapewniając wygodniejszą i bezpieczniejszą jazdę. W terenie nowy model przekonuje przydatnymi rozwiązaniami, takimi jak napęd na wszystkie koła 4MATIC czy w pełni elektryczny tryb terenowy w hybrydach plug-in. Dodatkową pewność przy pokonywaniu przeszkód zapewniają widok parametrów off-roadowych oraz wirtualna maska – element zestawu kamer 360°.
W najnowszej generacji Mercedes-Benz znacząco wzbogacił seryjne wyposażenie GLC Coupé. Standardowy pakiet Avantgarde Advanced obejmuje zewnętrzną i wewnętrzną linię Avantgarde, pakiet komfortowych siedzeń, podgrzewane fotele, pakiet lusterek, Asystenta świateł drogowych, bezprzewodową ładowarkę urządzeń mobilnych, wyświetlacz 12,3″ dla kierowcy oraz centralny ekran 11,9″, przyciemniane tylne szyby, elektrycznie sterowaną tylną pokrywę EASY-PACK, ambientowe oświetlenie i nawigację. Odmiany GLC 300 4Matic oraz 300 d 4Matic są standardowo oferowane w linii AMG (zewnętrznej i wewnętrznej) i dysponują m.in. układem hamulcowym z większymi tarczami na przedniej osi.
Konfigurację modelu ułatwiają specjalnie dobrane, korzystnie wycenione pakiety wyposażenia – np. Avantgarde Advanced Plus, obejmujący m.in. elektryczną regulację fotela kierowcy z pamięcią ustawień, Asystenta martwego pola oraz Asystenta znaków drogowych. Sportowy sznyt nowego GLC Coupé podkreślają opcjonalne linie AMG dla nadwozia i wnętrza, dostępne w ramach pakietów AMG. Na przykład pakiet AMG Premium zawiera elementy takie jak szyby z izolacją akustyczną, bezkluczykowy dostęp, reflektory DIGITAL LIGHT, rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX oraz pakiet parkowania z kamerami 360°. Pakiet AMG Premium Plus oferuje już niemal kompletną specyfikację – poza wspomnianymi elementami należą do niej m.in. dach panoramiczny, wyświetlacz head-up, klimatyzacja Thermotronic, Asystent wnętrza MBUX, funkcja projekcji dla lamp DIGITAL LIGHT oraz nagłośnienie Burmester® surround.
Miękkie hybrydy:
GLC 200 4MATIC | GLC 300 4MATIC | GLC 220 d 4MATIC | GLC 300 d 4MATIC | ||
Pojemność skokowa | cm³ | 1999 | 1999 | 1993 | 1993 |
Moc maksymalna | kW/KM | 150/204 | 190/258 | 145/197 | 198/269 |
Dod. moc silnika elektr. (boost) | kW/KM | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 |
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 320 | 400 | 440 | 550 |
Dod. moment obr. (boost) | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) | l/100 km | 7,1-8,0 | 7,3-8,2 | 5,1-5,8 | 5,5-6,1 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) | g/km | 162-182 | 165-185 | 135-152 | 145-160 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 7,9 | 6,3 | 8,1 | 6,4 |
Prędkość maksymalna | km/h | 227 | 246 | 225 | 249 |
Cena w Polsce | zł | 269 900 zł | 307 500 zł | 278 900 zł | 323 600 zł |
Hybrydy plug-in:
GLC 300 e 4MATIC | GLC 400 e 4MATIC | GLC 300 de 4MATIC | ||
silniki benzynowe | silnik wysokoprężny | |||
Pojemność skokowa | cm³ | 1999 | 1999 | 1993 |
Moc maks., silnik spalinowy | kW/KM | 150/204 | 185/252 | 145/197 |
Maks. moment obrotowy, silnik spalinowy | Nm | 320 | 400 | 440 |
Moc silnika elektrycznego | kW/KM | 100/136 | 100/136 | 100/136 |
Moment obr. silnika elektr. | Nm | 440 | 440 | 440 |
Moc systemowa | kW/KM | 230/313 | 280/381 | 245/335 |
Systemowy moment obr. | Nm | 550 | 650 | 750 |
Pojemność akumulatora | kWh | 31,2 | 31,2 | 31,2 |
Prędkość maksymalna | km/h | 220 | 239 | 219 |
Prędkość maks. (tryb elektr.) | km/h | 140 | 140 | 140 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 6,7 | 5,6 | 6,4 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | l/100 km | 0,5-0,6 | 0,5-0,6 | 0,4-0,5 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) | g/km | 11,0-15,0 | 11,0-15,0 | 10,0-13,0 |
Zasięg w trybie elektr. (EAER, cykl mieszany; WLTP) | km | 119-131 | 119-131 | 113-130 |
Cena w Polsce | zł | 341 700 zł | 353 900 zł | 348 300 zł |
Źródło: Mercedes-Benz
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…