Categories: Wiadomości

Lexus LC 500 i LC 500 Convertible w limitowanej wersji Ultimate Edition

Latem Lexus rozpocznie przyjmowanie zamówień na limitowaną wersję modeli LC 500 i LC 500 Convertible Ultimate Edition, która wyróżnia się zarówno detalami stylistycznymi, jak i zmodyfikowanym wolnossącym silnikiem V8.

LC 500 i LC 500 Convertible wersji Ultimate Edition otrzymają elegancki lakier Hakugin White w odcieniu białego matu, który nawiązuje do bieli sportowych aut Lexusa z kultowym modelem LFA na czele. Satynowy, biały lakier jest połączony z kontrastującymi detalami w kolorze czerni. Z przodu na czarno pomalowano osłonę chłodnicy, obramowania reflektorów, osłony spryskiwaczny, elementy ozdobne przedniego zderzaka oraz lusterka. Z tyłu czarne są osłony tylnych lamp, spód zderzaka oraz obramowanie rur wydechowych.

Lexus LS 400 – od niego rozpoczęła się historia marki

W wersji Ultimate Edition zastosowano rozwiązania aerodynamiczne inspirowane lotnictwem. W przednim zderzaku zamontowano specjalne lotki, które poprawiają prowadzenie oraz stabilne zachowanie samochodu dzięki regulowaniu przepływu powietrza na bokach zderzaka, a także redukują unoszenie przedniej części auta. Kolejną lotniczą inspiracją jest czarny, tylny spojler wykonany z włókna węglowego.

Lexus LC Ultimate Edition ma też zarezerwowaną dla tej wersji kolorystkę wnętrza Kachi-Blue. To nawiązanie do zbroi dawnych japońskich samurai, która była w odcieniu niebiesko-czarnym zwanym „kaichi-iro”, co po japońsku oznacza zwycięstwo. We wnętrzu przy dźwigni zmiany biegów zamontowano także aluminiową tabliczkę z numerem egzemplarza, konsola środkowa oraz boczki drzwi wykonano z Alcantary, a nakładki progowe mają napis „Limited Edition”.

2023.03.24

Wersja Ultimate Edition została dopracowano pod kątem mechanicznym. Charakterystyka pracy tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu jest bardziej agresywna. Pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 464 KM został dostrojony pod kątem lepszego brzmienia, bardziej aksamitnej pracy i lepszej reakcji na gaz.



Tak jak w pozostałych wersjach LC i LC Convertible z roku modelowego 2024 wersja Ultimate Edition ma 12,3-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, asystentem głosowym Lexus Concierge, bezprzewodową łącznością ze smartfonem poprzez Apple CarPlay® oraz przewodową za pośrednictwem Android Auto™. Przy pomocy aplikacji Lexus Link kierowca może zdalnie uruchomić klimatyzację, by ogrzać lub schłodzić wnętrze, a także otworzyć lub zamknąć auto. Standardem jest też 13-głośnikowy system audio Mark Levison Surround Sound System. Samochód ma też zaktualizowany pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +.

Źródło: Lexus



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

12 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

12 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago