Motywem przewodnim wystawy było 100-lecie Quadrifoglio – doskonale znanego symbolu, którym Alfa Romeo sygnuje swoje topowe, najbardziej sportowe modele o najwyższych osiągach. Symbol czterolistnej, zielonej koniczyny po raz pierwszy pojawił się w 1923 r. na modelu RL „Corsa”, który wygrał 14 edycję wyścigu Targa Florio, wówczas najbardziej prestiżowego wyścigu samochodowym na świecie. Dziś ten sam symbol znajdziemy na nadwoziach sportowych edycji Giulii i Stelvio, których premiera w najnowszej odsłonie odbędzie się już wkrótce. Wiele koniczyn błyszczało wczoraj na prezentowanych modelach Giulietty, Giulii i Stelvio z ostatnich lat.
Najstarszym autem zlotu okazała się zabytkowa Giulietta Spider z 1958 r. Z kolei Autem Zlotu okrzyknięto przepięknie utrzymaną Alfę Romeo SZ z 1991 r., która w walce o zwycięstwo pokonała licznie prezentowane Maserati, Lamborghini czy Ferrari. Wiele osób zaciekawiły też przygotowane przez organizatora prelekcje – o turystyce na półwyspie Apenińskim, zakupie domu nad Gardą zamiast kawalerki na Białołęce, sposobie na zbudowanie od podstaw teamu rajdowego czy poradach na temat renowacji i tuningu gaźników w klasycznych modelach Alfa Romeo.
Nie mniej emocji co najstarsze auta budziły te najmłodsze, zaprezentowane przez markę Alfa Romeo – debiutujące Giulia i Stelvio MCA oraz pierwsza hybryda marki – Tonale PHEV, który zaczyna umacniać swoją pozycję w segmencie C-SUV. Wystawione na ForzaItalia.pl 2023 auta zachwycały niczym ruchome dzieła sztuki, kusząc nie tylko uwodzicielskim designem, ale też obietnicą wyjątkowych wrażeń z jazdy. Zapewnia je połączenie sportowych charakterów z systemami wspierającymi bezpieczeństwo na drodze i użytecznej funkcjonalności wnętrz stworzonych przez zespoły włoskich inżynierów i designerów. Wszystkie trzy modele są wyposażone w adaptacyjne przednie światła Full LED Matrix, łączność ze światem zapewnioną przez nowy, w pełni cyfrowy zestaw zegarów o historycznym „teleskopowym” kształcie, z ekranem TFT o przekątnej 12,3 cala, i platformę „Alfa Connect Services” oferującą najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa w samochodzie. Każdy model oferuje też zaawansowaną technologię NFT (Non-Fungible-Token) śledzącą cykl życia pojazdu.
Pierwszy zelektryfikowany model marki, Tonale PHEV, to najmocniejsza i jednocześnie najoszczędniejsza wersja nowego SUV-a, będącego pierwszym krokiem marki w kierunku sportowej jazdy przyszłości. Jej hybrydowy silnik Q4 typu plug-in hybrid dostarcza łączną moc 280 KM, a dzięki napędowi na wszystkie koła Q4 oferuje najwyższej klasy przyczepność i bezpieczeństwo. Auto jest dostępne w czterech wersjach wyposażenia i, podobnie jak każda nowa Alfa Romeo, objęte 5-letnią gwarancją do 200 tys. km.
Źródło: Alfa Romeo
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…