To był prawdziwy elektryczny weekend. Na Torze Modlin zaprezentowano praktycznie wszystkie pojazdy z napędem elektrycznym, które dostępne są na polskim rynku. Od luksusowych samochodów, pojazdów użytkowych i rowerów. Co najważniejsze, dopisała piękna pogoda i wszyscy chętni mogli samodzielnie przetestować wybrane pojazdy.
Podczas piątkowego, biznesowego spotkania na Torze Modlin pod Warszawą, obecnych było ponad 900 przedstawicieli firm. Uczestnicy mieli do dyspozycji ponad 70 samochodów elektrycznych dostępnych na polskim rynku, którymi pokonali łącznie kilka tysięcy kilometrów.
Organizatorem spotkania, które w tegorocznej biznesowej odsłonie okazało się być sukcesem frekwencyjnym, ale też organizacyjnym było Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Fundacja EV Klub Polska we współpracy z Partnerem Tytularnym – firmą Visa. Ponad 900 gości biznesowych udowodniło swoją obecnością, że zainteresowanie instytucjonalnych partnerów transformacją napędową w Polsce jest bardzo duże, a tego typu spotkania są przez to środowisko oczekiwane i aprobowane.
Oprócz licznych testów pojazdów elektrycznych instruktorzy Toru Modlin, zademonstrowali możliwości i osiągi samochodów bezemisyjnych. Za sterami Tesli Model 3 udowodnili, że „elektryk” na ciasnym i krętym torze może lepiej driftować niż pojazdy o napędzie konwencjonalnym. W programie pierwszego dnia EV Experience nie zabrakło również specjalnie przygotowanych szkoleń z bezpiecznej jazdy w ramach Driving Academy. Na sekcji treningowej o długości 2,4 km (wraz z 250-metrową długą prostą), z 4 płytami poślizgowymi wyposażonymi w 2,5 metrowe kurtyny wodne, zrealizowanych zostało 6 modułów szkoleniowych z wykorzystaniem ponad 40 różnych modeli aut elektrycznych.
Albert Kania, Senior New Mobility Manager PSPA zaznaczył, że specjalnie na potrzeby szkolenia z bezpiecznej jazdy przygotowano urozmaiconą flotę pojazdów, wśród których były m.in. Mercedes-Benz EQB, Audi Q4 e-tron, Volvo XC40, Citroen C4X, Skoda ENYAQ iV, Maxus EUNIQ 6, Fiat 500e, DS3 E-Tense czy Nissan Townstar Combi.
Volkswagen Polska – dyrektor Paweł Szuflak o elektromobilności i przyszłości marki w Polsce
– Odbiorcy instytucjonalni są liderami rynku e-mobility. Świadczą o tym fakty. Jak zauważył Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA, to właśnie instytucje odpowiadają za ponad 70% nowych rejestracji samochodów elektrycznych. – Widać wyraźnie po dzisiejszej frekwencji, że tego typu spotkania są bardzo potrzebne. Dla firm, to niepowtarzalna okazja, by przetestować najnowsze modele samochodów zeroemisyjnych i zapoznać się w części expo z najnowszymi rozwiązaniami m.in. z obszaru infrastruktury ładowania. To bezcenna wiedza ułatwiająca planowanie i realizację procesu budowania floty opartej na samochodach elektrycznych– dodał Maciej Mazur.
Volkswagen ID.3 – kompaktowy model elektryczny już od 1651 zł netto miesięcznie
– Wszyscy widzimy na ulicach samochody elektryczne, ale dopiero na takiej imprezie jak EV Experience widać jakie postępy robi elektromobilność w Polsce i jak dynamicznie się rozwija. Oczywiście jest wiele elementów do poprawy czy nadrobienia, jak chociażby potrzeba szybszych publicznych stacji ładowania – którymi zajmujemy się jako Eleport. Liczba modeli i możliwość ich przetestowania dziś na profesjonalnym torze, to bezcenne doświadczenie. Myślę, że każdy kierowca mógł dać się zarazić naszą pozytywną i zieloną energią w zetknięciu z samochodami elektrycznymi – powiedział Janusz Grądzki, Prezes zarządu Eleport.
Goście zapoznali się z możliwościami pojazdów dostawczych zaprezentowanych w specjalnie utworzonej strefie e-CARGO. Atrakcyjne warunki dofinansowania z programu „Mój Elektryk” oraz niższe koszty eksploatacji w porównaniu do aut z konwencjonalnymi napędami, skłaniają polskie firmy do coraz częstszego „sięgania” po dostawcze samochody elektryczne. Warto wspomnieć, że w przypadku samochodów kategorii N1 wysokość dopłaty może wynieść nawet 70 tys. zł. Trudno się zatem dziwić, że segment samochodów użytkowych jest najszybciej rozwijającym się obszarem rynku elektromobilności w Polsce, a oferta takich pojazdów jest coraz bardziej atrakcyjna. Przedstawiciele firm porównali możliwości przewozowe modeli LDV różnej wielkości oraz przetestowali je na torze.
Źródło: elektromobilni.pl