Nowa Tacoma została zaprojektowana przez amerykańskie CALTY Design Center z myślą o tamtejszym rynku. Pick-up czwartej generacji powstał na platformie GA-F, którą dzieli z modelami Tundra i Sequoia. Samochód oparto na wytrzymałej, stalowej ramie oraz zastosowano nadwozie o wyższej sztywności. Do wyboru jest napęd na tył lub na cztery koła, dwa rodzaje zawieszenia tylnej osi w zależności od wersji, a każdy poziom wyposażenia ma zawieszenie zestrojone zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Nowością są także hamulce tarczowe w całej gamie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy.
„Naszym celem było, by poszczególne wersje Tacomy bardziej się między sobą różniły. Oprócz wyglądu i wyposażenia zastosowaliśmy tuning zawieszenia, by każda odmiana prowadziła się wyjątkowo” – przekonuje Sheldon Brown, główny inżynier modelu Tacoma.
Tacoma czwartej generacji będzie oferowana z turbodoładowanym silnikiem z linii I-FROCE o pojemności 2,4 l i mocy 231 KM, a także w mocniejszej odmianie, która w połączeniu z manualną, sześciobiegową skrzynią będzie miała 274 KM, a z automatyczną, ośmiobiegową przekładnią jej moc wynosi 282 KM.
Najmocniejsza Tacoma będzie miała nowy, hybrydowy napęd I-FORCE MAX, który łączy 2,4-litrowy silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym o mocy 49 KM, ośmiobiegową przekładnią oraz baterią niklowo-wodorkową o pojemności 1,87 kWh. Łączna moc układu wynosi aż 331 KM, a maksymalny moment obrotowy to aż 630 Nm, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku silnika V6 w obecnej generacji.
Nowa Tacoma może pociągnąć przyczepę o masie do 2948 kg, a ładowność auta wynosi do 775 kg.
Samochody terenowe Toyoty od lat mają renomę niezawodnych aut wyprawowych. Dlatego do gamy Tacomy dołączy nowa wersja Trailhunter stworzona z myślą o miłośnikach podróży po bezdrożach w trudnym terenie. Do współpracy zaproszono firmy specjalizujące się w tworzeniu podzespołów i wyposażenia wyprawowego jak ARB, Old Man Emu czy RIGID.
Toyota Tacoma Trailhunter ma zmodyfikowane zawieszenie, które zwiększa prześwit i jeszcze lepiej radzi sobie w terenie, 33-calowe opony Goodyear Territory R/T, stalowy tylny zderzak, a także specjalną konstrukcję bagażnika od ARB, pozwalającą na montaż namiotu, zadaszenia czy przenośnego prysznica. Auto ma specjalne osłony, które chronią podzespoły przed uszkodzeniami w terenie. Z przodu w oczy rzuca się grill z pomalowanym na brązowo napisem TOYOTA, który nawiązuje do legendarnych terenówek marki, 20-calowa listwa świetlna ze światłami przeciwmgielnymi, a także przeniesiony na słupek A wlot powietrza.
Toyota Tacoma będzie oferowana w aż ośmiu wersjach wyposażenia. Samochód ma w standardzie najnowszą wersję pakietu systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, a w zależności od wersji może mieć 12,3-calowy cyfrowy kokpit, 14-calowy ekran systemu multimedialnego, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, cyfrowe lusterko wsteczne, zawieszenie o zmiennej sztywności oraz nagłośnienie JBL.
Toyota Tacoma czwartej generacji trafi do sprzedaży pod koniec roku, a wersje hybrydowe z napędem I-FORCE MAX będą dostępne na początku 2024 roku. Samochód nie będzie oferowany na polskim rynku.
Źródło: Toyota
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…