Astra Sports Tourer GSe wzbudza emocje dzięki dynamicznym właściwościom jezdnym, sportowemu układowi jezdnemu, lokalnie bezemisyjnemu (w trybie elektrycznym) napędowi hybrydowemu typu plug-in oraz charakterystycznej stylistyce GSe bez uszczerbku dla codziennej użyteczności. Jest to zasługa charakterystycznych dla kombi zalet bestsellera w klasie kompaktowych samochodów, takich jak bagażnik o pojemności do 1.553 litrów. Nowa Astra Sports Tourer GSe, oferująca liczne dodatki GSe i dostępna w cenie, która zaczyna się od 210 000 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce), łączy w sobie to, co najlepsze z wielu światów: czystą dynamikę i przyjemność czerpaną z dynamicznej jazdy, w połączeniu z odpowiedzialnością oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa i komfortu podczas codziennego użytkowania.
„Nowa Astra Sports Tourer GSe to naprawdę wyjątkowe kombi! Wyostrzony design nadwozia zapewnia przyjemność z jazdy całej rodzinie. GSe łączy czystą radość z dynamicznej jazdy z lokalną bezemisyjnością, a będąc modelem kombi oferuje również sporo miejsca na przedmioty codziennego użytku” – powiedział dyrektor generalny marki Opel, Florian Huettl.
Mocny układ napędowy i wyjątkowe podwozie są podstawą wyjątkowych wrażeń z jazdy oferowanych przez wersje GSe. Dzięki mocy układu wynoszącej 165 kW/225 KM – gdzie czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra dostarcza 133 kW/180 KM, a silnik elektryczny rozwija do 81,2 kW/110 KM – i maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, nowa Astra Sports Tourer GSe zdecydowanie wyróżnia się w swojej klasie (zużycie paliwa według WLTP: 1,2-1,1 l/100 km, CO2 emisja na poziomie 26-25 g/km; wartości w cyklu mieszanym). Flagowe kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h (135 km/h w trybie czysto elektrycznym). A akumulator litowo-jonowy o pojemności 12,4 kWh sprawia, że hybryda plug-in może pokonać lokalnie do 63 kilometrów bez emisji spalin według WLTP (zasięg elektryczny w mieście wg WLTP: 66-71 km).
Specjalnie skalibrowane podwozie, obniżone o 10 milimetrów, również stanowi obietnicę przyjemności czerpanej z dynamicznej jazdy. W porównaniu ze „standardowymi” wariantami zdobywcy „Złotej kierownicy 2022”, wersję GSe zaprojektowano tak, aby dodatkowo podkreślić jej zwinność i precyzję. Specjalne sprężyny i amortyzatory olejowe zawieszenia przednich i tylnych kół umożliwiają nie tylko dynamiczną, ale i komfortową jazdę. Jest to zasługa specjalnych sprężyn i amortyzatorów z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping): w zależności od sytuacji, warunków na drodze, technologia ta oferuje zmienne charakterystyki tłumienia, zapewniając komfortową jazdę przy wysokich częstotliwościach oraz oferując sportowy, ambitny styl jazdy, gdy kontakt z drogą jest bardziej bezpośredni przy niskich częstotliwościach.
Ustawienia ESP w GSe podążają tym tropem: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy interweniuje później, dzięki czemu kierowcy GSe mogą cieszyć się bardziej dynamiczną jazdą. Astra Sports Tourer GSe zachowuje typową dla Opla stabilność przy hamowaniu i pokonywaniu łuków nawet przy dużych prędkościach autostradowych.
Również sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe. Reaguje niemal błyskawicznie i bezpośrednio na każde polecenie kierowcy.
Wszędzie, gdzie tylko się pojawi, podobnie jak pozostałe modele GSe, Astra Sports Tourer GSe przyciąga wzrok. Wyposażona jest w ekskluzywne 18-calowe aluminiowe obręcze kół ze szlifem diamentowym w kolorze czarnym oraz charakterystyczne przednie zderzaki i tylne dyfuzory GSe. W kabinie kierowca i pasażer podróżują wygodnie w wyczynowych fotelach z atestem AGR. Podgrzewane fotele i kierownica zapewniają przyjemną atmosferę nawet w chłodne dni. A jeśli chcesz wybrać się na rodzinne wakacje za kierownicą dynamicznego kombi, Astra Sports Tourer GSe oferuje obszerny bagażnik o pojemności od 516 litrów nawet do 1.553 litrów po złożeniu oparć tylnej kanapy. Walizki lub inne przedmioty można łatwo włożyć do bagażnika, korzystając z klapy bagażnika, która opcjonalnie otwiera się i zamyka automatycznie za pomocą ruchu stopy.
Ofertę uzupełnia szeroka, kompletna gama najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę oferowanych przez markę Opel. Standardowe wyposażenie obejmuje system Intelli-Drive z funkcją ostrzegania przed kolizją i funkcją hamowania awaryjnego, wykrywania pieszych oraz zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie przed niekontrolowaną zmianą pasa i rozpoznawanie znaków, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i obecności pojazdu w martwym polu, a także automatyczny tempomat z funkcją pełnego zatrzymania. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz zapewniający widok w promieniu 360 stopni system kamer Intelli-Vision pomagają przy manewrowaniu.
Do dyspozycji pasażerów GSe jest system multimedialny z nawigacją kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, z 10‑calowm ekranem dotykowym oraz 10‑calowym wyświetlaczem informacyjnym dla kierowcy (12‑cali w Grandlandzie GSe). Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów.
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…