Będzie to największa flota samochodów osobowych typu FCEV w Niemczech. 50 egzemplarzy już dziś kursuje po ulicach Berlina, a pozostałe 150 aut dołączy do nich w nadchodzących miesiącach.
„H2 Moves Berlin to nowy etap w rozwoju wodorowego transportu w Niemczech” – podkreślił André Schmidt, prezes Toyota Deutschland. – „Poszerzamy dzięki niemu park bezemisyjnych pojazdów zasilanych wodorem w Berlinie, z których teraz każdy może skorzystać przy pomocy popularnej aplikacji carpoolingowej. Dzięki temu znacząco zwiększy się grono osób mających styczność z tą innowacyjną technologią, które będą mogły same się przekonać o tym, jak praktyczne i komfortowe są elektryczne samochody na ogniwa paliwowe”.
Wodorowe Toyoty można zarezerwować za pośrednictwem aplikacji Uber w usłudze Comfort Electric, która umożliwia pasażerom zamówienie nowoczesnych, bezemisyjnych samochodów o wysokim komforcie, prowadzonych przez najlepszych kierowców. Uber Comfort Electric to nowa usługa premium, która oferuje zrównoważony transport i stanowi element strategii osiągnięcia neutralności klimatycznej.
Operatorem floty jest firma SafeDriver Group, oferująca samochody z kierowcą dla VIP-ów, do obsługi eventów oraz dla osób korzystających z usług przewozowych w aplikacji Uber. Samochody, które już dziś można zamówić w Berlinie, były wykorzystywane do przewozu gwiazd podczas tegorocznej edycji festiwalu Berlinale. Z limuzyn Mirai na czerwony dywan wysiadały tak znane postacie świata filmu jak Cate Blanchett, Steven Spielberg i Kristen Stewart.
„Nasi pasażerowie są entuzjastycznie nastawieni do korzystania z bezemisyjnych, komfortowych samochodów wodorowych Toyoty” – powiedział Thomas Mohnke, dyrektor zarządzający SafeDriver Group. – „Kierowcy doceniają model Mirai za połączenie wydajności samochodu elektrycznego z zasięgiem i szybkością tankowania porównywalnymi z autami spalinowymi. Są to unikalne atuty, które trudno przecenić z punktu widzenia komercyjnych użytkowników takich jak kierowcy SafeDriver”.
Toyota Mirai drugiej generacji ma zasięg do 650 km, a jej zatankowanie trwa tylko kilka minut. Sercem napędu jest silnik elektryczny o mocy 182 KM, zasilany ogniwami paliwowymi, które wytwarzają prąd w reakcji wodoru i tlenu. Reakcja ta zachodzi bez procesu spalania wodoru, dlatego samochód nie emituje CO2 ani żadnych szkodliwych substancji, a jedynym produktem ubocznym jest woda. Zużycie wodoru wynosi średnio od 0,79-0,89 kg/100 km, w zależności od wyposażenia i masy pojazdu. Napęd Toyoty Mirai utrzymuje sprawność i zasięg zarówno w czasie mrozów sięgających -30ºC, jak i w bardzo wysokich temperaturach, dlatego bardzo dobrze się sprawdza w klimacie centralnej Europy.
Źródło: Toyota
Rolls-Royce Motor Cars prezentuje Cameo, wykwintną miniaturową rzeźbę inspirowaną dziedzictwem marki, która stanowi esencję samochodów…
Od ponad 70 lat Volkswagen Transporter jest przede wszystkim niestrudzonym towarzyszem pracy wielu profesjonalistów, a kolejna…
MG zadebiutowało w Polsce 30 listopada 2023 roku podczas oficjalnej premiery poprzedzającej otwarcie swoich pierwszych…
Stellantis NV („Stellantis” lub „Spółka”) ogłasza, że Rada Dyrektorów Spółki pod przewodnictwem Johna Elkanna przyjęła…
Marka Jeep® już przyjmuje zamówienia na Jeepa Avengera MY25, który wyznacza nowy ambitny etap w…
Dacia zdobywa najwyższe miejsca w prestiżowym badaniu wartości rezydualnej Autovista Group, triumfując w trzech kategoriach…