Townstar – dotychczas dostępny na rynku w wersjach Van i Combi z benzynowym silnikiem o mocy 130 KM – zadebiutował właśnie w długo wyczekiwanej odmianie w pełni elektrycznej, mającej być następcą popularnego i cenionego na rynku Nissana e-NV200. Poza znanymi z wersji spalinowej odmianami nadwozia Van i Combi ze standardowym rozstawem osi do „elektrycznej gamy” modelu dołączyły także zupełnie nowe wersje nadwoziowe: Van z długim rozstawem osi oraz Crew Van.
Elektryczny Townstar napędzany jest silnikiem o mocy 90 kW (122 KM), zasilanym z akumulatora o pojemności netto 44 kWh. Do seryjnego wyposażenia większości wersji należą: ładowarka trójfazowa AC o mocy 22 kW, aktywny system zarządzania temperaturą akumulatora oraz pompa ciepła.
W lepiej wyposażonych egzemplarzach znajdziemy także instalację umożliwiającą szybkie ładowanie prądem stałym w standardzie CCS z maksymalną mocą do 80 kW. Ładowanie akumulatora od 15% do 80% przy użyciu szybkiej ładowarki DC ze złączem CCS i prądem z maksymalną mocą do 80 kW trwa jedynie 37 minut.
Elektryczny Townstar, podobnie jak inne użytkowe samochody marki Nissan, jest objęty pięcioletnią gwarancją lub do przebiegu 160 000 km, a ponadto ośmioletnią gwarancją na pojemność akumulatora trakcyjnego. Dotyczy to także osobowej wersji Combi.
Pięciomiejscową odmianę Combi elektrycznego Nissana Townstar zaprojektowano z myślą o potrzebach dużych rodzin. Model ten dysponuje nie tylko przestronnym wnętrzem i ogromnym bagażnikiem, ale może też ciągnąć przyczepę o masie własnej do 1500 kg. Osobowa wersja jest wyposażona w najnowsze systemy łączności i wiele innych, których zadaniem jest czuwanie nad bezpieczeństwem podróżowania. Townstar Combi oferuje pięć wygodnych foteli w dwóch rzędach i potężny bagażnik, którego standardowa pojemność wynosi imponujące 775 litrów. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej i przesuwanej kanapy pojemność przedziału bagażowego może wzrosnąć aż do 2500 litrów.
Do seryjnego wyposażenia rodzinnego vana w wersji elektrycznej należą ładowarka trójfazowa AC o mocy 22 kW, aktywny system zarządzania temperaturą akumulatora oraz pompa ciepła, dzięki której obszerne wnętrze Nissana Townstar Combi nagrzewa się bardzo szybko. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 285 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.
W przypadku elektrycznego Nissana Townstar Combi nie tylko nabywcy indywidualni, ale również firmy mogą wnioskować o rządowe wsparcie w wysokości do 27 tysięcy złotych.
Standardowo Townstar Combi w odmianie elektrycznej wyposażony jest w klasyczny zestaw zegarów z dużym, kolorowym ekranem komputera pokładowego. W najwyższej wersji wyposażenia Tekna został on zastąpiony całkowicie cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 10 cali. Na konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na bezprzewodową ładowarkę. W zależności od wersji samochód może być wyposażony w podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane koło kierownicy oraz w podgrzewanie przednich foteli. Aplikacja NissanConnect Services zapewnia dostęp do niektórych funkcji za pośrednictwem smartfonu. Zdalnie można sterować między innymi klimatyzacją oraz procesem ładowania.
Pojemność obszernych schowków w przedniej i tylnej części kabiny wynosi w sumie 49 litrów. Na przesuwanej tylnej kanapie umieszczono punkty mocowania Isofix dla dwóch skrajnych miejsc, które w połączeniu z mocowaniem Isofix na przednim fotelu pasażera tworzą z Townstara prawdziwie rodzinny samochód. Do wyposażenia seryjnego należą nie tylko relingi dachowe, ale również wyjątkowo praktyczne, zintegrowane poprzeczne belki.
System automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów rozpoznaje potencjalne zagrożenia przed pojazdem i ostrzega kierowcę, gdy ten nie reaguje. System potrafi automatycznie rozpocząć hamowanie, aby zminimalizować ryzyko kolizji. Standardowe wyposażenie modelu Townstar obejmuje także szeroki pakiet aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy tj.: ostrzeżenie o obiektach w martwym polu, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków drogowych. Dodatkowo w seryjnym wyposażeniu wersji Tekna znajduje się znany z innych modeli Nissana system Pro-PILOT Assist wspomagający kierowcę w czasie jazdy na drogach wielojezdniowych zarówno podczas hamowania, przyspieszania, a także kierowania. Elektryczny Townstar Combi w wersji Tekna jest również wyposażony w ceniony przez wielu kierowców system kamer 360°, który znacznie ułatwia manewrowanie w ciasnych miejscach. Standardowo w wersji N-Connecta jest kamera cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania.
Niezależnie od wersji układu napędowego (spalinowej lub elektrycznej) maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi do 4,3 m3, a maksymalna ładowność – do 800 kg. Podłoga o długości ponad 2,2 metra zapewnia możliwość przewiezienia 2 europalet. Co bardzo przydatne, jedną z nich można umieścić w przestrzeni ładunkowej przez szerokie boczne drzwi przesuwane. W tej odmianie nadwozia Nissan Townstar jest dostępny z kabiną 2- lub 3-osobową.
Wyposażenie seryjne wersji z elektrycznym układem napędowym obejmuje ładowarkę trójfazową AC o mocy 22 kW. Jako wyposażenie dodatkowe można zamówić przygotowanie do ładowania DC w standardzie CCS z maksymalną mocą do 80 kW. Ponadto, elektryczny Nissan Townstar Van z długim rozstawem osi jest wyposażony w aktywny system zarządzania temperaturą akumulatora oraz w pompę ciepła, szczególnie przydatną w chłodniejsze dni. W cyklu miejskim zasięg wynosi do 398 km, a w cyklu mieszanym do 284 km.
Nissan Townstar Crew Van, oferowany wyłącznie z długim rozstawem osi i w wersji wyposażenia Business, łączy komfort 5-osobowego samochodu osobowego z obszerną przestrzenią ładunkową auta dostawczego z homologacją N1. Ta wersja Nissana Townstar jest przeznaczona szczególnie dla przedsiębiorców, którzy od samochodu osobowo-dostawczego wymagają dużej wszechstronności. Dzięki praktycznej 3-osobowej ławce w drugim rzędzie, którą można złożyć do pozycji pionowej, długość podłogi przestrzeni ładunkowej łatwo powiększymy do około 2 metrów.
Również w tej wersji wyposażenie seryjne odmiany z napędem elektrycznym obejmuje ładowarkę trójfazową AC o mocy 22 kW. Jako wyposażenie dodatkowe można zamówić przygotowanie do ładowania DC ze złączem CCS z maksymalną mocą do 80 kW. Aktywny system zarządzania temperaturą akumulatora i pompa ciepła także znajdują się na pokładzie.
Nabywcy elektrycznego Nissana Townstar w wersjach Van LWB oraz Crew Van mogą ubiegać się o dopłatę rządową w wysokości do 30% wartości samochodu, ale nie przekraczającą 70 tysięcy złotych (przy deklarowanym przebiegu minimum 20 tysięcy kilometrów rocznie).
„Nissan Townstar to bardzo ważny model dla naszej marki. Oferuje niezrównaną funkcjonalność, a liczne wersje nadwoziowe pozwalają spełniać oczekiwania szerokiego grona klientów – od firm potrzebujących maksymalnych możliwości ładunkowych w kompaktowym nadwoziu, poprzez przedsiębiorców, dla których możliwość łatwej transformacji z samochodu dostawczego na osobowy jest kluczowe, aż po rodziny, dla których liczy się wygoda i pokaźna przestrzeń na bagaże. Każda z nich jest także dostępna w wersji w pełni elektrycznej, która nie tylko wpisuje się w coraz silniejszy trend dążenia do bezemisyjnej mobilności, a także – co nie mniej ważne – pozwala na racjonalizację kosztów. Dzięki programom dopłat i niskim kosztom użytkowania ekonomia wyboru samochodu elektrycznego jest bezdyskusyjna” – powiedział Paweł Powalski, EV and Infrastructure Manager w Nissan Sales CEE.
Źródło: Nissan
Firma Astara Poland – generalny dystrybutor Mitsubishi Motors w Polsce – rozpoczęła przedsprzedaż długo wyczekiwanego,…
Gama modelowa Toyoty Hiluxa zyskała nowy napęd Mild-hybrid 48V. Legendarny pick-up otrzymał nowe możliwości dzięki…
Renault R5 powraca jako w pełni elektryczna ikona miejskiego stylu i innowacji. Kompaktowy samochód o…
40 lat temu w Mercedes-Benz rozpoczła się historia sukcesu, która trwa do dziś. W listopadzie…
Rolls-Royce Motor Cars prezentuje Cameo, wykwintną miniaturową rzeźbę inspirowaną dziedzictwem marki, która stanowi esencję samochodów…
Od ponad 70 lat Volkswagen Transporter jest przede wszystkim niestrudzonym towarzyszem pracy wielu profesjonalistów, a kolejna…