Modele Opla są emocjonujące, wydajne, w większości dostępne już w wersji zelektryfikowanej – a jednocześnie producent samochodów z Rüsselsheim jest świadomy bogatego dziedzictwa swojej marki. Nowe oblicze marki Opel Vizor, inspirowane przodem legendarnego modelu Manta, to obecnie najlepszy tego przykład. Osoby pragnące poznać ponad 160-letnią historię firmy – w tym ponad 120-letnią tradycję produkcji samochodów – za pomocą zaledwie kilku kliknięć, mogą wirtualnie zwiedzić bogatą kolekcję Opel Classic.
Prezentowana kolekcja została teraz jeszcze bardziej rozbudowana. Wirtualne spacery 360o obejmują trzy nowe trasy tematyczne: „Samochody koncepcyjne i prototypy”, „Samochody klasy turystycznej” oraz „Złote lata sześćdziesiąte”.
„Marka Opel od zawsze łączy innowacyjność z tradycją, tworząc samochody wyposażone w najnowocześniejszą technologię, a jednocześnie wzbudzające emocje. Trzy nowe, wirtualne trasy tematyczne pozwolą zwiedzającym jeszcze głębiej zanurzyć się w świat Opla. W ten sposób zwiedzający mogą odkryć wiele ekscytujących faktów, a nawet poznać kilka dobrze strzeżonych „sekretów” dotyczących studiów projektowych, samochodów sportowych i zabytkowych, które stały się prawdziwymi ikonami” – powiedział dyrektor Opel Classic, Leif Rohwedder.
„Samochody koncepcyjne i prototypy”: Futurystyczne, innowacyjne, a czasem trochę szalone
Prototypy, samochody koncepcyjne i studia projektowe urozmaicają każdą kolekcję samochodów zabytkowych. Marka Opel posiada w swoich zbiorach wiele z tych w większości unikatowych modeli samochodów. Należą do nich wczesne eksponaty, takie jak dokładna replika dwumiejscowego Opla Kadetta z 1938 roku, którego robocza nazwa w tamtym czasie brzmiała „Strolch”. Opel Kadett z 1938 roku to przodek wszystkich sportowych modeli Kadetta i Astry. Legendą jest również Experimental GT: sportowy samochód o śmiałej stylistyce, który wywołał ogromny entuzjazm podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie w 1965 roku – i był pierwszym samochodem koncepcyjnym niemieckiego producenta.
Do innych atrakcji, które spotkamy podczas tego wirtualnego spaceru należą Astra OPC X-treme o mocy 326 kW/444 KM z nadwoziem z włókna węglowego i drzwiami otwieranymi do góry, wraz z częścią dachu („gullwing doors”), a także model GT X Experimental. W 2018 roku, w pełni elektrycznym samochodzie koncepcyjnym typu SUV, po raz pierwszy zaprezentowano przód „Vizor” wyróżniający dzisiejsze modele Opla.
Opel Grandland 1.6 Turbo A8 Plug-in-Hybrid – flagowy SUV, który nie zawiedzie
„Samochody klasy turystycznej”: bezkompromisowe wyposażenie dla maksymalnych osiągów
Wirtualna trasa tematyczna zatytułowana „Samochody klasy turystycznej” również wzbudzi emocje i podniesie poziom adrenaliny. Dziedzictwo marki w sportach motorowych jest bowiem wielowymiarowe i ma długą tradycję – już w 1899 roku na linii startu pojawił się pierwszy samochód wyścigowy Opla. Obok samochodów rajdowych, najbardziej fascynujące były samochody klasy turystycznej, bezkompromisowo wyposażone, by zapewnić najwyższe osiągi. Legendy wyścigów, takie jak Opel Rekord C „Black Widow” czy Kadett GSi 16V DTM, które od 1989 roku zachwycały fanów na torach wyścigowych, mówią same za siebie. W 2000 roku Opel zaczął startować w German Touring Car Masters, wystawiając specjalnie zaprojektowaną Astrę V8 Coupé – i od razu zapewnił sobie drugie miejsce. Potem przyszły kolejne wyścigi, takie jak legendarny 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Tam, w 2003 roku zaawansowana technologicznie Astra odniosła zwycięstwo w klasyfikacji generalnej, po czym została zachowana w oryginalnym stanie, tj. z całym brudem z toru i śladami szampana rozlewanego podczas ceremonii zwycięstwa.
„Złote lata sześćdziesiąte”: ponadczasowe piękno i wolność osobista
„Złote lata sześćdziesiąte” to nieco spokojniejsze, ale równie fascynujące spojrzenie w przeszłość. Lśniący chrom, białe opony, duże okna – klasyczne samochody tamtej epoki są uosobieniem ponadczasowego piękna i wolności jednostki. Ikony Opla z dekady Woodstock, lądowania na Księżycu i pojawienia się kolorowej telewizji to między innymi Opel Rekord P2 Coupé z 1962 roku, który za sprawą krótkiego dachu i długiego tyłu był żartobliwie nazwany „rajdowym butem”.
W 1965 roku w kategorii samochodów luksusowych Opla pojawiła się nowość w swojej najbardziej eleganckiej odmianie: Diplomat V8 Coupé – najbardziej ekskluzywny samochód w gamie modeli z Rüsselsheim, który został wyprodukowany przez firmę nadwoziową Karmann. O jego ekskluzywności świadczy również wielkość produkcji: do 1967 roku wyprodukowano zaledwie 347 egzemplarzy. Zaprezentowany w tym samym roku Rekord B jest równie legendarny: z jednej strony ze względu na pionierski silnik „CIH”, a z drugiej strony z powodu jednego z jego właścicieli. Był nim nie kto inny jak Sepp Herberger, trener niemieckiej drużyny piłkarskiej, która w 1954 roku zdobyła mistrzostwo świata, i który z dumą nazwał ten model klasy średniej swoim własnym.
Wirtualne trasy tematyczne Opel Classic w pigułce:
- Napęd alternatywny
- Sporty motorowe
- Szalone lata 20. XX wieku
- Mobilność dla każdego
- 160 lat Opla
- Samochody koncepcyjne i prototypy nowość
- Złote lata sześćdziesiąte nowość
- Samochody klasy turystycznej nowość
… a tutaj można wejść do „uświęconych sal” kolekcji Opel Classic.
Źródło: Opel