Całkowita sprzedaż Grupy AURES Holdings wzrosła w ubiegłym roku o 19% rok do roku i po raz pierwszy przekroczyła 1 mld euro, osiągając łączną kwotę 1,013 mld euro. „Z perspektywy zysków udało nam się z powodzeniem złagodzić globalną presję inflacyjną, a dzięki ostrożnemu cięciu kosztów oraz wprowadzeniu automatyzacji i cyfryzacji, nasz skorygowany zysk EBITDA za rok 2022 wynosi 50,1 mln euro i wzrósł o 2% w porównaniu z 2021 r.“ – podsumowała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna i Prezes Zarządu AURES Holdings, operatora sieci salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama.
Grupa działa obecnie w ponad 60 lokalizacjach.
„Nasze nowe call center w Łodzi rozpoczęło działalność trzy tygodnie temu. W Radwanicach pod Wrocławiem zbudowaliśmy również centrum importowo-eksportowe dla trasakcji transgranicznych. Oddział w Krakowie przeniesiemy do znacznie większej lokalizacji, a nasza oferta pojazdów znacząco wzrośnie: ze 170 do 650. W Gdańsku zwiększymy pojemność oddziału z 230 pojazdów do 350“ – wylicza Karolina Topolová. „Realizujemy w ten sposób naszą strategię poszerzania oferty samochodów w Polsce poprzez zwiększanie pojemności poszczególnych oddziałów, a nie otwieranie kolejnych nowych. Tegorocznym celem jest zwiększenie łącznego wolumenu sprzedanych w Polsce samochodów o 30% w stosunku do roku ubiegłego, do poziomu 26 000 sztuk“.
W Czechach spółka AURES Holdings otworzyła centrum logistyczne w Ołomuńcu o powierzchni 3 200 m2 i miesięcznej wydajności 200 pojazdów, zatrudniające sześciu pracowników. „W Czechach planujemy również rozbudowę naszego oddziału w Čestlicach, który powiększy się o 1 000 m2 i zwiększy moce przerobowe z 300 samochodów do 360“ – dodaje Karolína Topolová.
Dzięki stopniowemu zwiększaniu możliwości procesowych i wzrostowi rynku samochodów używanych, sieć AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont ma za sobą najlepszy pierwszy kwartał od 31 lat obecności na rynku. „W pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedaliśmy w całej grupie 23 231 samochodów, co jest absolutnym rekordem dla pierwszego kwartału w całej historii firmy i 7-procentowym wzrostem w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku“ – podkreśla Karolína Topolová.
W Czechach sprzedano prawie 13 000 samochodów, w Polsce – 5 390, na Słowacji – 4 836. Grupa sprzedawała więc w pierwszym kwartale tego roku średnio ponad 260 samochodów dziennie.
„We wszystkich krajach, w których prowadzimy działalność, w pierwszym kwartale najlepiej sprzedają się samochody benzynowe. Klienci postrzegają je jako zdecydowanie bardziej atrakcyjne cenowo i ekonomiczne w eksploatacji. Zainteresowanie paliwami alternatywnymi z roku na rok znacząco rośnie. Na przykład w Czechach w pierwszym kwartale tego roku sprzedaliśmy już prawie 400 hybryd, czyli o połowę więcej niż w całym roku ubiegłym. Ale zainteresowanie LPG czy CNG wciąż spada“ – szczegóły podaje Petr Vaněček, dyrektor operacyjny AURES Holdings.
Zdaniem Petra Vaněčka za rosnącą sprzedaż odpowiadają nie tylko liczne czynniki zewnętrzne, ale również konsekwentne działania na rzecz wzmacniania satysfakcji klientów, które AURES Holdings rozpoczął w 2022 roku. „Poziom satysfakcji monitorujemy za pomocą dwóch parametrów: Net Promoter Score (NPS) oraz recenzji oddziałów w wyszukiwarce Google. W sektorze samochodów używanych jesteśmy w awangardzie, ponieważ żaden dealer samochodów używanych w żadnym z krajów, w których działamy, nie publikuje NPS“ – podkreśla Petr Vanecek.
Znacznie zmienił się ranking popularności poszczególnych marek – zwłaszcza w Polsce, gdzie Škoda znajduje się już na drugim miejscu. Najbardziej spada zainteresowanie marką Ford –
w Polsce i na Słowacji są już nawet poza pierwszą piątką.
Top 5 najlepiej sprzedających się marek:
| Czechy | Polska | Słowacja |
1. | Skoda | Opel | Skoda |
2. | VW | Skoda | VW |
3. | Hyundai | Renault | Kia |
4. | Ford | Toyota | Hyundai |
5. | Peugeot | VW | Peugeot |
Top 10 najlepiej sprzedających się modeli:
Czechy | Polska | Słowacja | |
1. | Skoda Octavia | Opel Astra | Skoda Octavia |
2. | Skoda Fabia | Skoda Octavia | Skoda Fabia |
3. | Skoda Superb | Ford Focus | VW Passat |
4. | VW Passat | Toyota Yaris | VW Golf |
5. | VW Golf | Dacia Duster | Kia Ceed |
6. | Hyundai i30 | Renault Megane | Skoda Superb |
7. | Ford Focus | Kia Sportage | Kia Sportage |
8. | Kia Sportage | Skoda Fabia | Suzuki Vitara |
9. | Kia Ceed | Opel Insignia | Hyundai i30 |
10. | Hyundai Tucson | VW Golf | Opel Astra |
Top 5 najlepiej sprzedających się nadwozi:
Czechy | Polska | Słowacja | ||||
1. | hatchback | 27,6% | hatchback | 39,0% | hatchback | 31,9% |
2. | kombi | 26,4% | SUV | 22,7% | SUV | 22,9% |
3. | SUV | 23,4% | kombi | 17,7% | kombi | 22,8% |
4. | MPV | 9,4% | sedan/saloon | 10,1% | MPV | 8,5% |
5. | sedan/saloon | 6,1% | MPV | 7,9% | sedan/saloon | 8,2% |
W ostatnich latach zainteresowanie samochodami typu SUV nadal rosło w najwyższym tempie w całej grupie. Spadek zainteresowania hatchbackami wyhamował po ubiegłorocznym spadku – głównie dzięki oszczędnościom w kosztach operacyjnych.
Top 10 najlepiej sprzedających się kolorów:
| Czechy | Polska | Słowacja |
1. | szary | czarny | szary |
2. | biały | szary | biały |
3. | czarny | srebrny | czarny |
4. | niebieski | biały | niebieski |
5. | czerwony | niebieski | czerwony |
6. | brązowy | czerwony | srebrny |
7. | srebrny | brązowy | brązowy |
8. | zielony | beżowy | zielony |
9. | beżowy | bordowy | pomarańczowy |
10. | pomarańczowy | złoty | żółty |
Najlepiej sprzedające się samochody według rodzaju paliwa:
Czechy | Polska | Słowacja | ||
1. | benzyna | 49,3% | 61,2% | 48,3% |
2. | olej napędowy | 46,4% | 29,1% | 48,2% |
3. | hybryda | 2,7% | 2,0% | 2,3% |
4. | LPG | 1,2% | 7,7% | 1,0% |
5. | napęd elektryczny | 0,4% | 0,02% | 0,1% |
6. | CNG | 0,1% | – | – |
Przełożenie napędu na jedną oś i wszystkie cztery koła:
| Czechy | Słowacja | Polska |
4WD | 16,4% | 14,2% | 8,6% |
2WD | 83,6% | 85,8% | 91,4% |
Skrzynie biegów:
Czechy | Słowacja | Polska | |
automatyczna | 28,5% | 25,7% | 17,9% |
manualna | 71,5% | 74,3% | 82,1% |
Po lekkiej stagnacji w 2019 roku zainteresowanie automatycznymi skrzyniami biegów nadal rośnie. W Czechach popyt ten stanowił już 28,5% w pierwszym kwartale, a w ujęciu rok do roku wzrósł o 10%. Na Słowacji popyt w tym zakresie jak na razie ustabilizował się na poziomie 25,7%, ale widzimy już rosnące zainteresowanie w miarę zbliżania się sezonu wiosennego.
W Polsce popyt na automatyczne skrzynie biegów wzrósł o 8,7% rok do roku.
Źródło: AAA Auto
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…