Categories: Wiadomości

Opel świętuje 20 lat foteli z atestem AGR

Opel świętuje w tym roku 20. rocznicę wprowadzenia w swoich samochodach ergonomicznych foteli z atestem AGR („Aktion Gesunder Rücken” – „kampanii na rzecz zdrowych pleców”, czyli niemieckiego stowarzyszenia promującego badania nad profilaktyką bólu pleców).

Najnowsza generacja foteli AGR jest dostępna w nowych modelach Grandland GSe, Astra GSe oraz Astra Sports Tourer GSe. Wszystko rozpoczęło się dokładnie dwadzieścia lat temu wraz z Oplem Signum, który był pierwszym modelem wśród samochodów klasy średniej wyposażonym w fotele z atestem AGR.

Fotele są ważnym elementem mającym wpływ na samopoczucie osób podróżujących samochodem. Wygodny fotel ma kluczowe znaczenie dla komfortowej, relaksującej jazdy. Dlatego też marka Opel kładzie nacisk na to, aby zapewniały one optymalny komfort i podparcie dla kręgosłupa, zwłaszcza podczas dłuższych podróży. „Z żadnym innym elementem samochodu kierowcy i pasażerowie nie stykają się tak intensywnie jak z fotelami. Jako producent samochodów, pragniemy, aby nasi klienci nie musieli myśleć o fotelu nawet podczas dłuższych podróży, ponieważ jest on wygodny, a także, w dłuższej perspektywie, zapobiega ryzyku wystąpienia bólów kręgosłupa” – powiedział Stefan Koob, odpowiedzialny za rozwój konstrukcji foteli w firmie Opel.

Ergonomia w samochodzie to znacznie więcej niż tylko dobre samopoczucie. Ergonomia oznacza również bezpieczeństwo. Wygodny, przyjazny dla pleców fotel zapobiega zmęczeniu podczas podróży, a w razie wypadku zapobiega urazom kręgosłupa, utrzymując pasażera w odpowiedniej pozycji. Tylko wtedy pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne mogą zapewnić pełną ochronę.

Pierwszy Opel z ergonomicznymi fotelami z atestem AGR

„Dla marki Opel demokratyzacja komfortu siedzenia zawsze była ważna. Oznacza to, że każdy ma dostęp do wygodnego fotela w samochodzie” – wyjaśnia Koob. W 2003 roku ergonomiczne fotele w modelu Opel Signum wyznaczyły nowy standard w branży motoryzacyjnej. Następnie przyjazne dla pleców fotele zostały wprowadzone do większości modeli Opla. Szczególnie wdzięczne były osoby podróżujące na długich dystansach i kierowcy samochodów służbowych. Dzięki licznym możliwościom regulacji, ergonomiczne fotele z atestem AGR można było dostosować do potrzeb każdego kierowcy, tak aby wysiadał on z samochodu wypoczęty i nie odczuwał dyskomfortu nawet po wielu godzinach spędzonych za kierownicą.



Kilka lat później nastąpiła kolejna premiera. W 2010 roku elastyczny minivan Opel Meriva był pierwszym samochodem, który otrzymał znak jakości AGR. Integralny system ergonomiczny Opla Merivy obejmował ergonomiczne fotele, drzwi FlexDoors, które otwierają się w przeciwnych kierunkach, uniwersalny układ tylnych siedzeń FlexSpace  i bagażnik rowerowy FlexFix.

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – komfort, nowoczesność i elegancja

Dla wszystkich kształtów i rozmiarów: szeroki wybór foteli z atestem AGR

Opel oferuje dziś w modelach Astra, Crossland i Grandland szeroki wybór foteli z atestem AGR o profilu bardziej komfortowym lub sportowym. Aby kierowca i pasażer z przodu mogli podróżować w wygodnej i przyjaznej dla pleców pozycji, fotele AGR mają regulację ustawień w 10 kierunkach dla kierowcy i 6 dla pasażera. Niezależne od profilu każdy fotel można regulować na wiele sposobów – po stronie kierowcy często elektrycznie. Można go między innymi przesuwać wzdłużnie, zmieniać wysokość, kąt pochylenia siedziska i oparcia oraz podparcie ud i lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Fotele mają też funkcję ogrzewania przydatną podczas zimnych pór roku.

Wysokiej klasy fotele performance w Oplu Grandlandzie GSe i Oplu Astrze GSe

Nowe fotele do modeli GSe to najnowsze dzieło specjalistów z firmy Opel w dziedzinie ergonomicznych siedzeń. Eleganckie przednie fotele w Grandlandzie GSe, Astrze GSe i Astrze Sports Tourer GSe mają tapicerkę z czarnej alcantary i wyjątkowo wysokie górne segmenty oparcia. Unikatowa konstrukcja w modelach Astra GSe charakteryzuje się w pełni zintegrowanymi zagłówkami. Kolejnym przyciągającym wzrok detalem jest wyrazisty szary pasek zgrzany elektrycznie z oparciem. Fotele GSe zwracają też uwagę wzorem szwów u podstawy oparcia oraz na siedzisku, a także żółto-czarnym logo GSe w górnej części oparcia.

Komfort użytkowania atestowanego przez AGR fotela kierowcy można podnieść jeszcze bardziej, zamawiając dostępną w niektórych wersjach opcję wentylacji. Funkcja pamięci ustawień przydaje się natomiast wtedy, gdy na długich trasach zmieniają się osoby za kierownicą.

Źródło: Opel



Redakcja

Recent Posts

Slow Road by Mazda – odwiedzamy muzea motoryzacyjne

Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…

16 godzin ago

Audi – napęd quattro: rozpoczął nowy rozdział w historii rajdów i wyznaczył standardy w autach

Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…

16 godzin ago

EuroNCAP – elektryczny Ford Capri na 5 gwizadek

Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…

2 dni ago

Hyundai Motor Europe – Xavier Martinet dołączy w roli prezesa i dyrektora generalnego

Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…

2 dni ago

Toyota – globalna dominacja na światowym rynku motoryzacyjnym

Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…

3 dni ago

EuroNCAP – CUPRA Tavascan z oceną 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…

3 dni ago