Oprócz modeli EQE, EQS, EQS SUV oraz EQE SUV w przejazdach po zamarzniętym jeziorze i w drodze na najwyższą lokalną górę udział wzięły modele przyszłych generacji pojazdów, oparte na najnowszych platformach.
„Podczas jazd testowych nasz zespół dba przede wszystkim o bezpieczeństwo, efektywność i komfort jazdy. Projektanci dostrajają układy sterowania hamulcami indywidualnie dla każdej serii modelowej i sprawdzają ich możliwości na granicy fizycznych limitów” – powiedział Christoph Böhm, szef działu układów sterowania hamulcami, Mercedes-Benz AG.
Od czasu, gdy Mercedes-Benz otworzył ośrodek testowy w pobliżu Arjeplog, samochody bardzo się zmieniły. Jednak powody, dla których warto tu przyjeżdżać, wciąż pozostają niezmienne: w porównaniu z suchym asfaltem poziom przyczepności na lodzie i śniegu jest nawet o 90% niższy. Tak poważne różnice mają ogromny wpływ na stabilność i sterowność auta, zwłaszcza podczas przyspieszania, hamowania i zmiany kierunku jazdy. Kolejna zaleta: warunki pogodowe oraz nawierzchnie na kole podbiegunowym przez całą zimę pozostają względnie spójne. Testowane pojazdy wyposażono w standardowe opony całoroczne lub zimowe, tak aby jak najlepiej odzwierciedlać codzienne warunki ich użytkowania.
Źródło: Mercedes-Benz
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…