W ramach nowości dla roku modelowego 2024, marka Jeep wznosi Wranglera na nowe wyżyny możliwości dzięki osi tylnej Dana full-float, ulepszonemu współczynnikowi pełzania 100:1, nowej, fabrycznie montowanej wyciągarce Warn i zwiększonej zdolności holowania do 5.000 funtów. We wnętrzu, klienci mogą cieszyć się większym komfortem podróżowania oraz jeszcze większym bezpieczeństwem, dzięki nowym elektrycznym fotelom przednim, dostępnemu w standardzie systemowi multimedialnemu Uconnect 5 z 12,3” ekranem dotykowym oraz oferowanymi w standardowym wyposażeniu kurtynami powietrznymi dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu siedzeń.
„Jeep Wrangler to archetyp bohatera przygód, uosabiający charakter i ducha marki Jeep” – powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep. „Od chwili wprowadzenia tego modelu na rynek, sprzedaliśmy na całym świecie prawie 5 milionów Wranglerów, wyznaczając z każdą nową generacją nowy poziom możliwości 4×4. Dzisiaj po raz kolejny podnosimy poprzeczkę, łącząc najzdolniejszego jak dotąd Wranglera z jeszcze większą liczbą rozwiązań w zakresie technologii, komfortu i systemów bezpieczeństwa. To bezkompromisowe połączenie dodatkowo wzbogaca swoboda wyboru spośród czterech różnych układów napędowych, w tym naszego zelektryfikowanego 4xe, który jest najlepiej sprzedającym się modelem PHEV w Ameryce.”
Bazując na swoim dziedzictwie będącym obietnicą wolności i przygody, nowy Wrangler jest prawdziwym świadectwem dla swojej lojalnej bazy fanów i entuzjastów.
„Nowy Jeep Wrangler z roku modelowego 2024 doskonale pokazuje, jak potężna jest społeczność Jeepa i jak nieustannie zachęca nas do ciągłych ulepszeń w oparciu o swoje oczekiwania w zakresie większych możliwości, zaawansowanych technologii i bardziej wyrafinowanego wyglądu” – powiedział Jim Morrison, starszy wiceprezes i dyrektor marki Jeep w Ameryce Północnej. „Wraz z wersją plug-in 4xe, która odgrywa w gamie główną rolę, nowy Wrangler wykorzystuje i dodatkowo ulepsza to, co najlepsze, oferując jeszcze więcej legendarnych możliwości 4×4. Przykładem jest nasza pierwsza oś tylna Dana full-float, dzięki które klienci Wranglera mogą łatwiej zwiększyć rozmiar kół ; bardziej zaawansowane i komfortowe wnętrze, w którym wyróżnia się oferowany w standardzie 12,3” ekran dotykowy i dostępne elektryczne fotele, przetestowane pod kątem głębokości brodzenia w wodzie; jeszcze więcej systemów bezpieczeństwa i zaawansowanych technologii, w tym kurtyny powietrzne dostępne w wyposażeniu standardowym; oraz stylowa, nowoczesna interpretacja kultowego siedmioszczelinowego grilla, którego design jest wierny oryginałowi.”
Jeep Wrangler 2024 będzie dostępny w wersjach Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon i Rubicon 392. Ruszyło już zbieranie zamówień, a pierwsze samochody trafią do amerykańskich dealerów Jeepa jeszcze w 2023 roku. Jeep Wrangler 2024 będzie również dostępny na pozostałych rynkach na całym świecie.
Jeep Wrangler 4xe kontynuuje swoją passę jako najlepiej sprzedający się samochód typu PHEV w Ameryce już dwa lata z rzędu, a nowy Wrangler 4xe MY2024 nawiązuje do celu marki Jeep, jakim jest „Wolność bez emisji” w jej staraniach, aby stać się najbardziej ekologiczną marką SUV-ów na świecie, produkując najbardziej zdolne i zrównoważone SUV-y Jeepa.
Modele Jeepa Wranglera 4xe, wraz z gamą zelektryfikowanych układów napędowych odgrywają ważną rolę dla marki Jeep realizującej plan strategiczny Stellantis, Dare Forward 2030. Zelektryfikowane i bardziej wydajne układy napędowe pomogą Stellantis zdobyć pozycję lidera w branży w zakresie łagodzenia zmian klimatycznych, osiągając neutralność emisyjną do 2038 r., z 50% zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla do 2030 r. Do końca 2025 roku, cała północnoamerykańska gama marki Jeep zostanie zelektryfikowana. Do 2030 roku pojazdy elektryczne stanowić będą 50% sprzedaży marki Jeep w Stanach Zjednoczonych, a w Europie 100% samochodów Jeepa będą to modele w pełni elektryczne.
Od zelektryfikowanej hybrydy plug-in 4xe zużywającej 49 MPGe do 470-konnego Rubicona 392 z silnikiem V-8, nowy Jeep Wrangler 2024 oferuje klientom możliwość wyboru spośród najbardziej zróżnicowanych opcji jednostek napędowych w segmencie off-road, pozwalając klientom Wranglera wybrać silnik, który najlepiej pasuje do ich stylu życia. Zaawansowana gama 4xe i wyróżniający się niezwykłymi osiągami Rubicon 392 występują wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, natomiast silniki benzynowe o pojemności 2,0- i 3,6-litra są dostępne zarówno z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, jak i z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Nowy Jeep Wrangler 2024 zapewnia legendarne możliwości terenowe dzięki:
Każdy model Wranglera oznaczony emblematem Trail Rated wyróżnia niezmiernie bogate wyposażenie obejmujące wytrzymałe przednie i tylne osie Dana, dwubiegową skrzynię rozdzielczą, system kontroli trakcji, zaczepy holownicze (dwa z przodu, jeden z tyłu), hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, cztery osłony podwozia i minimalny rozmiar kół wynoszący 32 cale. Nowy Wrangler 2024 cały czas podnosi poprzeczkę dzięki nowej generacji osi tylnej Dana 44 HD full-float montowanej w modelach Rubicon; nowemu, bogatszemu wyposażeniu wersji Willys, obejmującemu m.in. oferowaną w standardzie blokadę tylnej osi i 33-calowe koła ; oraz nowemu modelowi Rubicon X z 35-calowymi kołami w standardzie, zintegrowaną kamerą terenową i stalowymi zderzakami.
Klienci Wranglera od zawsze przesuwają granice możliwości, regularnie zmieniając opony na większe i montując wytrzymałe osie tylne typu heavy-duty full-float, które świetnie radzą sobie z większymi i szerszymi oponami. Teraz klienci Wranglera mogą zamówić fabrycznie montowane osie „full-float” do ciężkich zastosowań typu „heavy-duty”. Pierwsza w Wranglerze Rubicon konstrukcja osi typu „full-float” składa się z piasty koła oddzielonej od półosi, ze sworzniem przykręconym do rury osi, który podtrzymuje piastę koła za pomocą pary łożysk. Dzięki zastosowaniu konstrukcji osi typu „full-float” ciężar pojazdu przenoszony jest na rurę półosi, a nie tylko na półoś napędową. Półoś jest zatem poddawana jedynie obciążeniom skrętnym, a jej jedyną funkcją jest przenoszenie napędu na piastę koła. Mocniejsza i bardziej wytrzymała konstrukcja typu „full-float” pozwala na uzyskanie maksymalnej zdolności holowania na poziomie 5.000 funtów w modelach Rubicon z silnikiem 2,0-litrowym i 3,6-litrowym z automatyczną skrzynią biegów.
Legendarne możliwości Wranglera Rubicon wynikają z bogatego wyposażenia off-roadowego, do którego należą m.in.:
Nowy Rubicon X, bardziej ekskluzywna wersja Rubicona oferuje także:
Wrangler Rubicon 392 o mocy 470 KM powraca w 2024 roku z oferowanym w standardzie pakietem Xtreme 35, z przełożeniem 4,56 i systemem napędu Selec-Trac full-time z przełożeniem redukcyjnym „4LO” równym 2,72:1.
Jedną z nowości roku modelowego 2024 są wersje Wrangler Rubicon dostępne teraz z fabrycznie montowaną wyciągarką Warn o zdumiewającym udźwigu 8.000 funtów, zamontowaną na stalowym zderzaku przednim ze zdejmowanymi osłonami.
Dla MY 2024, Wrangler Willys zwiększa możliwości 4×4, oferując w standardzie blokadę tylnej osi Tru-Lok, stalowe progi, hak holowniczy w wersji Heavy Duty, a także większe 33-calowe opony (które zastępują poprzednio montowane opony 32-calowe). Ponadto, model Willys 4xe jest wyposażony w system Selec-Trac z przełożeniem redukcyjnym „4LO” równym 2,72:1.
Wrangler High Altitude powraca z oferowanym w standardzie elektrycznie otwieranym dachem Sky One Touch, podgrzewanymi fotelami przednimi regulowanymi elektrycznie w 12 kierunkach, zintegrowaną kamerą przednią i systemem Selec-Trac full-time. Zjawiskowy wygląd zapewniają mu również 20-calowe obręcze kół i zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Wersja High Altitude oferuje po raz pierwszy w Jeepie Wranglerze wykończenie zestawu wskaźników i foteli ze skóry Nappa w ekskluzywnym, nowym kolorze Mantis Green.
Dzięki konstrukcji typu „body-on-frame”, czyli nadwoziu zbudowanemu na ramie, oraz znakomicie zaprojektowanemu zawieszeniu 5-wahaczowemu, nowy Wrangler 2024 zapewnia niezrównane możliwości, ulepszoną dynamiką podczas jazdy szosowej i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa.
W celu zabezpieczenia krytycznych elementów pojazdu podczas przygód na szlaku – w tym zbiornika paliwa, skrzyni rozdzielczej i miski olejowej automatycznej skrzyni biegów – Wrangler posiada cztery osłony podwozia. Wersje Willys i Rubicon mają solidne, stalowe rurowe progi boczne, ograniczające potencjalne uszkodzenia karoserii podczas jazdy po bezdrożach.
Zastosowanie lekkich aluminiowych, wytrzymałych elementów – obejmujących drzwi, zawiasy drzwi, pokrywę silnika, osłony zderzaków, ramę przedniej szyby i magnesową klapę bagażnika – przyczyniło się do zmniejszenia całkowitej masy pojazdu, poprawiając oszczędność zużycia paliwa.
W roku modelowym 2024, Wrangler nadal wykorzystuje sprawdzoną konfigurację pięcio-wahaczowego zawieszenia. Przednie zawieszenie Wranglera obejmuje dwa górne i dwa dolne wahacze z wysokowytrzymałej stali, zapewniające kontrolę nad układem wzdłużnym, oraz poprzeczny drążek reakcyjny, zapewniający kontrolę nad układem poprzecznym.
Pięcio-wahaczowe zawieszenie tylne ma podobny układ jak zawieszenie przednie, z dwoma górnymi i dwoma dolnymi wahaczami wykonanymi z wysokiej jakości wytrzymałej stali, zapewniającymi kontrolę nad osią wzdłużną, oraz poprzecznym drążkiem reakcyjnym zapewniającym kontrolę nad osią boczną.
Przednie i tylne wahacze, wykonane z wytrzymałej stali, rozmieszczono tak, aby kontrolować ruch boczny osi przy minimalnej zmianie kąta podczas skoku zawieszenia.
Amortyzatory zostały odpowiednio skalibrowane pod kątem optymalizacji prowadzenia po drogach asfaltowych i komfortu jazdy bez uszczerbku dla właściwości terenowych, zapewniając idealny komfort jazdy, kontrolę przechyłu nadwozia i dynamiczne prowadzenie.
Wrangler Rubicon jest wyposażony w elektronicznie rozłączany stabilizator poprzeczny. Układ ten pozwala kierowcom na rozłączanie przedniego stabilizatora w celu zapewnienia dodatkowego skoku kół do przemierzania najtrudniejszych szlaków.
Bezpieczeństwo i ochrona były najważniejsze podczas projektowania nowego Jeepa Wranglera 2024, który oferuje ponad 85 dostępnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony. Standardowe wyposażenie wszystkich modeli w 2024 roku obejmuje kurtyny powietrzne dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu, które uzupełniają oferowane w standardzie poduszki przednie kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne kierowcy i pasażera na przednim fotelu.
Wrangler z roku modelowego 2024 jest wyposażony w pasy bezpieczeństwa off-road z napinaczami i ogranicznikami napięcia dla drugiego rzędu foteli, a jego konstrukcja została udoskonalona, co poprawia odporność na uderzenia boczne.
System ostrzegania przed kolizją i tempomat aktywny z funkcją stop są teraz oferowane w standardzie dla wersji Sport S i wyższych. System monitorowania martwego pola i system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind-spot and cross-path detection) oraz system wspomagania parkowania tyłem ParkSense należą do standardowego wyposażenia dla wersji High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392 oraz są dostępne dla wersji Sport S, Willys, Sahara i Rubicon. Wszystkie modele mają w standardzie tylną kamerę ParkView z dynamicznymi liniami siatki, system kontroli trakcji i elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) z elektronicznym ograniczeniem przechyłu.
Nowy Jeep Wrangler 2024 został zbudowany zgodnie z estetyką muskularnego wyglądu, która jest natychmiast rozpoznawalna dzięki tradycyjnym akcentom stylistycznym Jeepa. Nowa wersja kultowego siedmioszczelinowego grilla Wranglera 2024, po raz pierwszy zastosowana w modelu Wrangler Rubicon 20th Anniversary 2023, wyróżnia się czarnymi, wypukłymi szczelinami z ramką w kolorze szary metalik i obramowaniem w kolorze nadwozia (czarne błyszczące szczeliny i ramki w wersji Willys, czarne błyszczące ramki w wersji High Altitude oraz srebrne platynowe szczeliny i ramki w wersji Sahara). Smuklejszy zarówno wizualnie, jak i faktycznie, nowy grill posiada czarne, wypukłe pionowe szczeliny poprawiające chłodzenie, a jednocześnie umożliwiające montaż nowej, fabrycznie zainstalowanej wyciągarki Warn dostępnej w wersjach Rubicon. Nowa, przystosowana do jazdy w terenie antena typu stealth, zintegrowana jest z przednią szybą i zastępuje poprzednią antenę ze stalowym masztem, poprawiając wygląd Wranglera i eliminując ryzyko zahaczenia o zarośla lub gałęzie podczas jazdy w terenie.
Dziesięć nowych standardowych i opcjonalnych wzorów obręczy kół, o średnicy od 17 do 20 cali, w tym obręcze z pierścieniami beadlock z pakietu Xtreme 35, odświeżają wygląd Wranglera, oferując opony w rozmiarach od 32 do 35 cali.
Dzięki licznym opcjom zapewniającym swobodę jazdy pod gołym niebem, w tym dostępnemu w standardzie nowemu miękkiemu dachowi premium, dwóm twardym dachom (w kolorze czarnym i nadwozia), ekskluzywnemu dachowi Sky One-Touch Powertop, systemowi Sunrider zakładanemu na twardy dach i zespołowi podwójnych niepełnych drzwi, klienci Wranglera mogą wybierać spośród dziesiątek różnych kombinacji drzwi, dachów i przednich szyb, aby dostosować swoje przygody z off-roadem do własnych potrzeb.
Wrangler jest ponadto dostępny w 10 przyciągających wzrok kolorach nadwozia. Są to: Anvil (NOWOŚĆ), Earl, Firecracker Red, Granite Crystal, Silver Zynith, High Velocity, Hydro Blue, Sarge, Bright White i czarny.
Oprócz typowej dla Jeepa funkcjonalności i wszechstronności, wyrafinowane wnętrze nowego Wranglera jest wyposażone w najwyższej jakości funkcje i technologie.
Inspirowana dziedzictwem marki centralna konsola ma prostą, dopracowaną formę, którą uzupełnia poziomy design deski rozdzielczej. Zestaw wskaźników otoczony jest miękką w dotyku powierzchnią wykonaną z tkaniny lub poliuretanu, na której znajdują się ozdobne przeszycia. W górnej części deski rozdzielczej znajdują się nowe uchwyty AMPS.
W standardzie we wszystkich modelach oferowany jest ulepszony system rozpoznawania poleceń głosowych, który wykorzystuje teraz technologię matryc mikrofonowych. W modelach High Altitude, Rubicon X i Rubicon 392, do standardowego pakietu premium kabiny pasażerskiej dodawana jest akustyczna szyba przednia, grubsza wykładzina i dodatkowa pianka wygłuszająca w ramie szyby przedniej, pokrywie przedniej i w słupkach B, co zapewnia cichszą jazdę.
Całkowicie nowy, 12,3-calowy ekran dotykowy – najbardziej zaawansowany i największy wyświetlacz, jaki kiedykolwiek był oferowany w Wranglerze – jest zintegrowany z wielokrotnie nagradzanym systemem Uconnect 5 piątej generacji i umieszczony jest w widocznym miejscu na konsoli środkowej, tuż nad nowym, smukłym, prostokątnym nawiewem powietrza. Zewnętrzne nawiewy powietrza zachowują swój charakterystyczny, okrągły kształt.
System Uconnect 5 zapewnia pięciokrotnie większą szybkość pracy w porównaniu z poprzednią generacją. Dzięki zastosowaniu systemu operacyjnego Android i aktualizacji OTA (Over-the Air), Uconnect 5 zapewnia elastyczność, która pozwala na ciągłą ewolucję systemu, oferując nowe treści, funkcje i usługi.
System Uconnect 5 Wranglera oferuje więcej usług online i funkcji, zapewniając niezrównaną łatwość użytkowania. Zestaw najważniejszych funkcji to:
Nowy Wrangler jest dostatecznie dobrze wyposażony, by zapewnić pasażerom samochodu łączność ze światem podczas jazdy. Funkcjonalność zwiększona jest przede wszystkim dla pasażerów z pierwszego rzędu, którzy mają dostęp do podwójnych portów USB typu C, które umożliwiają nawet czterokrotnie szybsze ładowanie urządzeń. Wrangler oferuje łącznie aż siedem portów USB typu A i typu C dostępnych dla obu rzędów. W całym nowym Wranglerze znajdują się standardowe 12-woltowe gniazda akcesoriów, a do zasilania niektórych domowych urządzeń elektronicznych dostępne jest 115-woltowe gniazdo prądu zmiennego.
Wraz z wprowadzeniem w nowym Jeepie Wranglerze 2024 systemu Trails Offroad (będzie dostępny w późniejszym terminie), Jeep będzie pierwszą marką motoryzacyjną oferującą wbudowane przewodniki po szlakach off-rodowych. Oczywiście nowy Wrangler będzie pierwszym samochodem marki Jeep oferującym kompleksowy system przewodników po szlakach Trails Offroad, dzięki któremu planowanie wycieczek w terenie będzie łatwiejsze i bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej.
Pobierany bezpośrednio do systemu Uconnect 5 i wyświetlany na nowym 12,3-calowym ekranie o wysokiej rozdzielczości, Trails Offroad oferuje szczegółowe przewodniki po 62 szlakach Jeep Badge of Honor, do których należą Rubicon Trail w Kalifornii, Hell’s Revenge w Utah i Jericho Mountain w New Hampshire. Aby przeżyć jeszcze więcej przygód, właściciele mogą wykupić subskrypcję premium, która odblokowuje pełny katalog Trails Offroad zawierający ponad 3.000 przewodników po szlakach. Katalog Trails Offroad obejmuje szeroki zakres poziomów trudności i terenów oraz zapewnia niezrównany poziom jakości i informacji, w tym:
Dzięki tej nowej współpracy klienci Jeepa otrzymują szczegółowe informacje o najlepszych trasach off-roadowych w całych Stanach Zjednoczonych i części Kanady, z dostępnymi aktualizacjami over-the-air, które jeszcze bardziej mogą wzbogacić ich doświadczenia. Klienci będą mogli również nawigować bezpośrednio do punktu startowego wybranej przez siebie off-roadowej trasy oraz śledzić swoje postępy dzięki zintegrowanym mapom tras. Bezkonkurencyjna integracja z pojazdem jeszcze bardziej umacnia pozycję marki Jeep jako lidera w dziedzinie off-roadu.
Najlepiej sprzedająca się w Ameryce hybryda typu plug-in umacnia swoją dominację na drodze i w terenie dzięki dwóm nowym modelom z rocznika 2024: nowemu Wranglerowi Sport S 4xe i nowemu Wranglerowi Rubicon X.
Wyposażony w wielokrotnie nagradzany układ napędowy typu plug-in o mocy 375 KM i momencie obrotowym równym 470 lb.ft, który efektywnie zapewnia 21 mil w pełni elektrycznego zasięgu i równowartość 49 MPGe, model Sport S 4xe oferuje w standardzie 12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy, elektrycznie sterowane szyby i zamki drzwi, adaptacyjny tempomat z funkcją stop, system ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę, poduszki powietrzne z kurtynami bocznymi, zdalny system bezkluczykowego otwierania drzwi, miękki dach premium, 20-calowe felgi aluminiowe i przednią szybę ze szkła Gorilla.
Kolejną nowością rocznika 2024 będzie model Rubicon X. Dostępny zarówno z silnikami benzynowymi, jak i 4xe, nowy Rubicon X dodaje jeszcze więcej możliwości, stylu i technologii do wyższych poziomów gamy Wranglera.
Oparte na legendarnym modelu Rubicon, wnętrze Rubicona X wyposażono w 12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy z nawigacją, przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach, dziewięciogłośnikowy system audio Alpine premium oraz fotele wykończone skórą Nappa. Dodatkowo samochód wyróżnia się: skrzynką rozdzielczą Rock-Trac full-time, zintegrowaną kamerą terenową, stalowymi zderzakami, oraz sztywnym dachem i błotnikami w kolorze nadwozia.
Gama rocznika 2024 Wranglera może pochwalić się bogatszym wyposażeniem standardowym przewidzianym dla wszystkich modeli, które obejmuje:
Sport
Sport S (Sport +)
Willys (Sport S +)
Sahara (Sport S +)
High Altitude (Sahara +)
Rubicon (Sport S +)
Rubicon X (Rubicon +)
Rubicon 392 (Rubicon +)
4xe
Najbardziej zaawansowany układ napędowy, jaki dotychczas opracowano dla Jeepa Wranglera, maksymalizuje wydajność, oferując równowartość 49 mil na galon (MPGe) i eliminując jednocześnie obawy o zasięg, dzięki 21 milom jazdy w trybie czysto elektrycznym, co wystarcza na większość codziennych dojazdów do pracy i godzin spędzonych w trasie.
Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litrów i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Taka konfiguracja maksymalizuje sprawność elementów napędu hybrydowego i łączy je ze znanym na całym świecie i sprawdzonym układem napędowym Wranglera.
Nowością rocznika 2024 jest wyposażenie wszystkich modeli Wranglera 4xe w Jeep 4xe Power Box, w którym znajdują się cztery gniazda 120 V o całkowitej mocy wyjściowej 30 A, pozwalające na zasilanie z pakietu akumulatorów urządzeń zewnętrznych, takich jak telefony i tablety.
Do kluczowych elementów układu napędowego Wranglera 4xe wyróżniającego się mocą 375 KM (280 kW) i momentem obrotowym 470 lb.-ft. (637 Nm) i 49 MPGe należą:
Tryby E Selec Jeepa Wranglera 4xe umożliwiają kierowcy dostosowanie hybrydowego układu napędowego do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy chodzi o spełnianie potrzeb większości osób codziennie dojeżdżających do pracy w trybie tylko elektrycznym, czy o nocną jazdę po mieście, czy też o ciche eksplorowanie przyrody podczas jazdy w terenie.
Dwulitrowy silnik R-4 z turbodoładowaniem
2,0-litrowy, turbodoładowany silnik czterocylindrowy z funkcją Engine Stop-Start (ESS) zapewnia moc 270 KM i moment obrotowy 295 lb.-ft. i w standardzie jest zestawiony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
W 2,0-litrowym silniku R-4 zastosowano turbosprężarkę twin-scroll o niskiej bezwładności, zarządzaną przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate, aby zapewnić szybszą reakcję i wydajność. Specjalny układ chłodzenia obniża temperaturę powietrza z wlotów, korpusu przepustnicy i turbosprężarki.
2,0-litrowy, turbodoładowany silnik, spełniający normy emisji spalin SULEV 30, należy do rodziny Global Medium Engine i posiada rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy (DOHC), podwójny niezależny wałek rozrządu oraz układ recyrkulacji schłodzonych spalin (C-EGR). Takie połączenie technologii pozwala uzyskać wysokie osiągi i obniżyć jednocześnie zużycie paliwa.
3.6-litrowy silnik Pentastar V-6
Silnik Pentastar V-6 o pojemności 3,6 litra, wyposażony w system Engine Stop-Start (ESS) rozwija moc 285 KM oraz moment obrotowy 260 lb.-ft. Został zaprojektowany, aby zapewnić szeroki zakres momentu obrotowego, uzyskać jak najkorzystniejszy przebieg momentu już na niskich obrotach – niezbędny podczas pokonywania ekstremalnych tras off-roadowych. Sześciostopniowa, manualna skrzynia biegów stanowi standardowe wyposażenie wszystkich modeli wyposażonych w 3,6-litrowy silnik Pentastar V-6, natomiast ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów jest dostępna jako opcja.
6,4 – litrowy silnik V8
Dostosowany specjalnie do Jeepa Wranglera Rubicon 392, 6,4-litrowy silnik V8, generuje moc 470 KM i moment obrotowy o wartości 470 lb./ft. Prawie 75% maksymalnego momentu obrotowego, mającego krytyczne znaczenie dla osiągów na drodze, jak i na szlaku, jest dostępne tuż powyżej prędkości biegu jałowego. Zapewnia to ekscytujące osiągi i dotyczy zarówno przyspieszenia od 0 do 60 mph w 4,5 sekundy, jak i pełzania po stromych wzniesieniach. Wysokie osiągi 6,4-litrowego silnika V8 to zasługa m.in. żeliwnego bloku cylindrów i aluminiowych głowic wzbogaconych o aktywny kolektor dolotowy, zmiennych faz rozrządu, dwóch świec zapłonowych na cylinder, zaworów ssących z drążonym trzpieniem oraz dysz oleju chłodzących tłoki. Silnik Wranglera Rubicon 392 jest wyposażony w tylną miskę olejową, wysoko zamontowany alternator i kolektory wydechowe o swobodnym przepływie.
Technologia Fuel Saver umożliwia oszczędność paliwa poprzez dezaktywację cylindrów. Silnik płynnie i bez zakłóceń przechodzi w oszczędny tryb, gdy jego obciążenie jest niewielkie, a więc na przykład podczas jazdy autostradą ze stałą prędkością. Wysokowydajna pompa zamontowana na zbiorniku dostarcza paliwa silnikowi V8 nawet w najbardziej wymagających warunkach.
Funkcjonalny, podniesiony wlot powietrza na masce doprowadza do silnika Wranglera Rubicon 392 chłodne, gęstsze powietrze z zewnątrz, zapewniając tym samym jego lepszą wydajność.
Inżynierowie Jeepa postarali się, aby silnik V8 Wranglera Rubicon 392 otrzymywał chłodne powietrze, niezależnie od terenu i pogody. System wlotu powietrza Hydro-Guide™ we Wranglerze Rubicon 392 zawiera trójpoziomowy układ kanałów z szeregiem odpływów, obejmujących m.in. jednokierunkowy odpływ w komorze powietrza, który odprowadza wodę – do 15 galonów na minutę – z dala od powietrza wpływającego do silnika. Dzięki temu Wrangler Rubicon 392 może bez obaw brodzić w wodzie o głębokości do 34 cala (82,5 cm), nawet gdy zalewa ona na maskę.
Standardowy aktywny, dwusystemowy układ wydechowy zapewnia donośny i niepowtarzalny dźwięk. Przy wyższych obciążeniach silnika automatycznie otwierają się zawory, aby zmniejszyć ciśnienie wsteczne w układzie wydechowym. Kierowca może również aktywować system za naciśnięciem przycisku. Zapewniający doskonałą wydajność, wygląd i dźwięk, dwururowy układ wydechowy jest zakończony unikalnymi poczwórnymi końcówkami.
Ośmiostopniowa skrzynia automatyczna TorqueFlite 8HP75, dostosowana do przenoszenia wysokiego momentu obrotowego, zapewnia szybką zmianę przełożeń zarówno w normalnych, jak i w wymagających warunkach jazdy.
Program obsługi Klienta Jeep Wave jest dostępny dla całej gamy samochodów marki Jeep i oferuje zawarte w cenie ekskluzywne korzyści, w tym:
Źródło: Jeep
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…