Sprzedaż Toyoty C-HR rozpoczęła się pod koniec grudnia 2016 roku najpierw w Japonii, a na początku 2017 roku w Europie i innych regionach. Na europejskim rynku łącznie kupiono do tej pory 764 800 egzemplarzy, zaś w Polsce ponad 59 500 aut, w tym 49 000 hybryd.
Toyota C-HR została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymagającym europejskim rynku, w ramach ścisłej współpracy zespołów z Japonii i Europy. Za stylistykę odpowiadało studio Toyoty ED2 we Francji, które współpracowało z ośrodkami projektowymi Toyoty na całym świecie, aby zapewnić autu globalny sukces. Europejska centrala firmy stała się także dla japońskich inżynierów źródłem wiedzy o wymaganiach europejskich klientów m.in. w kwestii właściwości jezdnych. Równie ważna była praca europejskiego zespołu specjalistów od jakości sensorycznej, który zadbał o wysoki poziom wykończenia wnętrza oraz przyjemne odczucia podczas korzystania z auta. W efekcie powstał samochód, który zachwycił kierowców na całym świecie i zajął miejsce na podium w konkursie World Car Design of the Year 2017. Do dziś Toyota C-HR jest jednym z najbardziej atrakcyjnych i oryginalnych crossoverów na rynku.
Popularność crossovera Toyoty opiera się na trzech głównych atutach. Obok atrakcyjnej stylistyki jest to wybór dwóch napędów hybrydowych oraz świetne właściwości jezdne. Podstawowy, 122-konny układ hybrydowy z silnikiem 1.8 wyróżnia się niskim zużyciem paliwa na poziomie od 4,8 l/100 km. Dynamiczny napęd hybrydowy z silnikiem 2.0 o łącznej mocy 184 KM rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,2 s, a jego średnie zużycie paliwa wynosi od 5,3 l/100 km. Obie odmiany napędowe poruszają się w mieście na samym silniku elektrycznym przez ponad 70% czasu jazdy i w standardzie są wyposażone w automatyczną przekładnię.
Toyota C-HR została tak zaprojektowana, aby zapewnić prowadzenie na poziomie dynamicznego hatchbacka pomimo większego nadwozia i wyższego prześwitu. Jest to efekt bardzo sztywnej konstrukcji opartej na platformie TNGA-C, nisko położonego środka ciężkości, precyzyjnego układu kierowniczego i zawieszenia wielowahaczowego przy tylnej osi.
W Polsce Toyota C-HR jest oferowana w czterech wersjach: Comfort, Style, Executive i GR SPORT, z bogatym wyposażeniem w standardzie. W podstawowej wersji Comfort znajdziemy m.in. komplet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense generacji 2.5, system multimedialny Toyota Touch® 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, systemami Android Auto™ i Apple CarPlay® oraz kamerą cofania, światła do jazdy dziennej LED, światła przeciwmgielne, automatyczną klimatyzację dwustrefową czy 17-calowe felgi aluminiowe.
Toyota C-HR w najbogatszej wersji wpisuje się w linię modelową GR SPORT, inspirowaną sportowymi samochodami TOYOTA GAZOO Racing. Wyróżnia ją przeprojektowane zawieszenie i układ kierowniczy, które jeszcze lepiej wykorzystują potencjał sztywnej konstrukcji TNGA. Pod względem stylistyki Toyota C-HR GR SPORT zwraca uwagę specjalnie zaprojektowanym przednim pasem z przyciemnionym wnętrzem kloszy lamp, grillem w kolorze ciemnego chromu oraz sportowym przednim spojlerem. Wersję tę można rozpoznać także po dwukolorowym nadwoziu i 19-calowych felgach aluminiowych GR SPORT z bardziej przyczepnymi oponami Continental Premium Contact 6. Dzięki niewielkiej masie opony Continental nie zwiększają zużycia paliwa mimo dużej średnicy kół. We wnętrzu deska rozdzielcza została wykończona listwą dekoracyjną w kolorze Platinium Pearl, a na skórzanej tapicerce Black Alcantara dodano przeszycia czerwoną i szarą nicią, które nawiązują do kolorystyki TOYOTA GAZOO Racing.
Toyota C-HR jest dostępna w 16 wariantach kolorystycznych nadwozia, w tym 7 dwukolorowych kompozycjach, które można dodatkowo urozmaicić kolorowymi nakładkami na lusterka, dolną część drzwi i obramowaniem świateł przeciwmgielnych, dostępnymi dla wszystkich wersji.
Źródło: Toyota
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…