TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś nowy kamień milowy dotyczący swoich zaawansowanych map do zautomatyzowanej jazdy (AD). Ponad dziesięć milionów zautomatyzowanych pojazdów (AV) sprzedanych przez producentów samochodów w Ameryce Północnej i Europie korzysta z map i oprogramowania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) firmy TomTom. Liczba ta podwoiła się w ciągu ostatniego roku, rosnąc ponad dwukrotnie szybciej niż rynek globalny.
Firma TomTom obsługuje obecnie ponad 30 marek samochodowych za pomocą swoich map i oprogramowania ADAS. Ponad jedna trzecia wszystkich nowych pojazdów AV, które trafiają na drogi, jest wyposażona w mapę ADAS dostarczaną przez firmę TomTom.
„Obecnie, dzięki naszym mapom ADAS, zasilamy ponad dziesięć milionów zautomatyzowanych pojazdów na drogach, zdobywając całościowy udział w rynku rozwiązań AV”, powiedział Mike Schoofs, Chief Revenue Officer w TomTom. „Konsekwentnie wyprzedzamy i tak już silny wzrost na rynku, co jest dowodem na jakość i solidność naszych rozwiązań ADAS”.
Mapa TomTom ADAS zapewnia zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy dostęp do wysokiej jakości informacji o drogach na całym świecie, w tym o nachyleniu, pasach ruchu, krzywiznach, znakach i ograniczeniach prędkości, dzięki czemu pojazdy mogą lepiej przewidywać drogę przed sobą. Zwiększa się dzięki temu bezpieczeństwo kierowcy, komfort i wydajność pojazdu.
Zwiększona popularność systemów ADAS wynika z podwyższonych wymogów bezpieczeństwa
Zgodnie z najnowszymi przepisami UE, inteligentne systemy wspomagania prędkości (ISA) są obowiązkowe dla wszystkich nowych typów pojazdów od lipca 2022 r. Z kolei dla wszystkich nowych pojazdów od lipca 2024 r. system ISA może wykorzystywać same kamery do identyfikacji ograniczeń prędkości poprzez rozpoznawanie znaków drogowych, jednak mają one ograniczony zasięg i mogą być zasłaniane przez deszcz lub śnieg. Utrudnia to samochodom identyfikację i wyświetlanie warunkowych oraz zmiennych ograniczeń prędkości, takich jak ograniczenia prędkości dla określonych warunków pogodowych lub typów pojazdów. Połączenie danych z kamery z danymi mapowymi systemu ADAS firmy TomTom rozwiązuje ten problem.
Stellantis i TomTom z nową, globalną umową na dostarczanie danych nawigacyjnych
Najnowszy protokół Speed Assist System (SAS) opracowany przez Euro NCAP zawiera jeszcze wyższe standardy bezpieczeństwa niż rozporządzenie ISA, nagradzając pojazdy z kompleksowymi mapami i usługami połączonymi wyższymi ocenami bezpieczeństwa. Usługi ADAS firmy TomTom mogą obsługiwać protokół SAS z 2023 roku. Obejmuje to wszystkie warunkowe ograniczenia prędkości oraz szeroki zakres ostrzeżeń o lokalnych zagrożeniach, takich jak wypadki przed pojazdem, a także cechy drogi, takie jak jej krzywizny. Aby nadążyć za zaostrzonymi wymogami bezpieczeństwa, producenci samochodów coraz częściej wymagają technologii zapewniającej najwyższy jego poziom.
„Mapy są niezbędne do osiągnięcia poziomu dokładności wymaganego przez obecne i przyszłe przepisy i będą kluczowe dla przyszłości zastosowań ADAS i AV” – powiedział Yu Guo, VP Software Engineering w TomTom. „Jako lider branży mapowania, mamy dobrą pozycję do wspierania producentów samochodów, posiadając najbardziej kompletną ofertę mapowania jazdy wspomaganej i zautomatyzowanej w branży”.
TomTom Virtual Horizon to usługa, która jest wykorzystywana przez producentów samochodów na całym świecie, aby spełnić wymogi ISA. Virtual Horizon to jedyne kompleksowe rozwiązanie od jednego dostawcy, które pomaga producentom samochodów spełnić wymogi homologacji ISA, obejmujące zarówno dane, jak i pakiet oprogramowania do ich wyświetlania.
„Udowodniliśmy, że jesteśmy niezawodnym partnerem dla producentów samochodów, dostarczając kompletną ofertę map do jazdy zautomatyzowanej, która zapewnia kierowcom poczucie bezpieczeństwa”, powiedział Schoofs. „Przy prognozowanym wzroście liczby użytkowników systemów ADAS spodziewamy się utrzymania tego tempa w nadchodzących latach, umacniając wiodącą pozycję firmy TomTom na tym rynku”.
Źródło: TomTom