Nowe wideo zaczyna się od sceny, w której Hyundai IONIQ 6 autonomicznie parkuje w zatoce do ładowania pojazdów elektrycznych. Gdy samochód jest zaparkowany, ACR komunikuje się z nim, aby otworzyć port ładowania, a następnie oblicza jego dokładną lokalizację i kąt za pomocą zamontowanej wewnątrz kamery.
Następnie robot podnosi ładowarkę i mocuje ją do gniazda pojazdu, rozpoczynając w ten sposób sesję ładowania. Po jego zakończeniu, robot odłącza ładowarkę, odkłada wtyczkę na właściwe miejsce i zamyka osłonę portu ładowania pojazdu.
ACR, który na pierwszy rzut oka może wydawać się zwodniczo prosty, jest przykładem zaawansowanej technologii robotów Grupy. Laboratorium Robotyki Grupy brało pod uwagę różne zmienne podczas opracowywania ACR, takie jak miejsce parkowania pojazdu, kształt portu ładowania, pogoda, potencjalne przeszkody i waga przewodu ładującego.
Aby robot mógł bezpiecznie przymocować ładowarkę do portu ładowania, wymagane jest oprogramowanie, które może jednocześnie obliczać wiele zmiennych. W tym celu Grupa opracowała algorytm, który wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji opartą na kamerach 3D, a oparta na niej technologia sterowania nowej pozwala robotom precyzyjnie obsługiwać nawet ciężkie ładowarki.
Biorąc pod uwagę fakt, że większość ładowarek do pojazdów elektrycznych jest instalowana na zewnątrz, inżynierowie Grupy zbudowali w centrum badawczo-rozwojowym specjalnie zaprojektowaną zewnętrzną stację ładowania pojazdów elektrycznych i ocenili jej działanie w różnych warunkach. W rezultacie ACR uzyskał stopień wodoodporności i pyłoszczelności IP65, a jego wydajność została znacznie ulepszona, dzięki czemu może pracować stabilnie nawet w ekstremalnych warunkach. Ponadto inżynierowie zainstalowali wokół robota słup bezpieczeństwa z wbudowanym czujnikiem laserowym, aby zapobiegać ewentualnym wypadkom, umożliwiając mu wykrywanie nieruchomych i ruchomych przeszkód.
Grupa oczekuje, że automatyczne ładowanie robotów znacznie zwiększy wygodę ładowania pojazdów elektrycznych, a w połączeniu z autonomicznymi systemami kontroli parkowania w przyszłości, może poprawić wykorzystanie poprzez sekwencyjne ładowanie kilku zaparkowanych pojazdów.
Nowo zaprezentowany ACR będzie prezentowany na stoisku Hyundai Motor podczas targów Seoul Mobility Show 2023, które odbędą się w KINTEX w Ilsan-gu, Goyang-si, Gyeonggi-do, od 31. marca do 9. kwietnia 2023 roku.
Źródło: Hyundai
Toyota przez lata produkowała duże i wygodne limuzyny, ale nie miała doświadczenia na międzynarodowym rynku…
Toyota C-HR Plug-in Hybrid to propozycja, która łączy innowacyjność z codzienną funkcjonalnością. Samochód objęto specjalną…
MG Motor wprowadza na polski rynek odświeżoną wersję swojego bestsellerowego SUV-a – MG ZS Classic,…
Po długich negocjacjach między Grupą Volkswagen, związkiem zawodowym IG Metall i radą zakładową, zawarto porozumienie…
Nissan Motor Co., Ltd. Ltd. („Nissan”), Honda Motor Co. Ltd. („Honda”) oraz Mitsubishi Motors Corporation…
Śmiała obietnica, jaką Alfa Romeo złożyła swoim fanom Alfisti na całym świecie, została dotrzymana. Pierwszy…