Testowana wersja jest egzemplarzem po face liftingu, który przeprowadzono w połowie 2020 roku. Efektem było kilka widocznych zmian. Nowa jest atrapa wlotu powietrza chłodnicy, zamontowano nowe klosze tylnych lamp zespolonych. We wnętrzu zmieniono kierownicę, dźwignię zmiany biegów oraz zmodyfikowano konsolę środkową. Nowy jest też system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 8,8-cala. Nabywcy mogą wybrać kolor pasów bezpieczeństwa i zamówić przednie fotele kubełkowe Sparco oraz tytanowy wydech Akrapović. Natomiast obecnie w sprzedaży jest wersja roku modelowego 2023, w której m.in. zamontowano diodowe reflektory matrycowe, tylne światła diodowe oraz 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz kokpitu.
To jeden z tych samochodów, które wzbudzają zainteresowanie na drodze. Zwarta, dynamiczna bryła karoserii, typowy dla samochodów marki Alfa Romeo przód nadwozia z dużym trójkątem i firmowym logo, wielkie wloty powietrza z przodu po obu stronach auta, podwójne końcówki układu wydechowego 21-calowe obręcze koł i “prześwitujące” przez nie czerwone zaciski hamulców. Czy do pełni szczęścia, potrzeba jeszcze czegoś więcej?
Ta marka zawsze miała swój niepowtarzalny styl, który uwielbiają użytkownicy. Chociaż w Stelvio wykorzystano najnowsze trendy, to jednak znajdujemy w nim trochę tradycji. Fotel kierowcy jest bardzo wygodny, sportowo wyprofilowany, z mocnymi podparciami bocznymi na siedzisku i oparciu, z elektryczną regulacją ustawień i wysuwaną (ręcznie) przednią częścią siedziska dla lepszego podparcia uda kierowców o wyższym wzroście. Gdy do tego dodamy pionową i wzdłużną regulację kierownicy (u dołu delikatnie spłaszczonej, trójramiennej), to okaże się, że każdy kierowca niezależnie od wzrostu z łatwością może ustawić idealną dla siebie pozycję. Problem mogą stanowić zbyt głęboko umieszczone zamki pasów bezpieczeństwa przednich foteli, co utrudnia trafienie w nie i zapięcie pasów.
Górna część deski pokryta jest skórą oraz w opcji także boczki drzwi. Front deski, panel środkowy i górna część drzwi mają wstawki karbonowe. Zegary umieszczone są w tunelach (tradycja), a na panelu środkowym obok eleganckiej dźwigni zmiany przełożeń umieszczono trzy pokrętła do sterowania trybami jazdy, multimediami i funkcjami auta oraz radiem.
Biegami można sterować na trzy sposoby: w trybie automatycznym ustawiając dźwignię na D oraz ręcznie – dźwignią lub łopatkami przy kierownicy. Łopatki są duże, wygodne w obsłudze, ale trzeba pamiętać, że nie obracają się wraz z kierownicą. W praktyce okazuje się, iż manualna zmiana przełożeń w Stelvio spodoba się przede wszystkim amatorom sportowej jazdy, bo 8-stopniowy automat działa płynnie i miękko, zapewnia odpowiednią dynamikę i dużą przyjemność z jazdy.
Benzynowa jednostka napędowa o pojemności skokowej 1995 cm3 zapewnia 280 KM mocy przy 5250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2250 obr./min., co pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 230 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 5,7 sekundy. Współpracuje ona z 8-stopniowym automatem. Ten zestaw dla pojazdu o masie własnej 1660 kg wydaje się być niemalże idealnym rozwiązaniem. Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa nie przekroczyło 10 l/100 km, ale dodać należy, iż w większości były to odcinki w aglomeracji miejskiej. Na trasie, gdy jedziemy płynnie, możemy ten wynik obniżyć nawet o ok. 2 l/100 km.
Z całą pewnością Stelvio, to udany SUV włoskiego producenta. Zachowuje tożsamość marki Alfa Romeo i oferuje bogate wyposażenie systemów zwiększających bezpieczeństwo pasażerów. Benzynowa jednostka napędowa zapewnia odpowiednią dynamikę jazdy. Projektanci stworzyli wygodne i przestronne wnętrze, ale jednym z największych atutów jest design nadwozia.
Do ceny podstawowej należy jeszcze dodać bogatą ofertę wyposażenia dodatkowego. Przyciemniane szyby boczne i tylna kosztują 2 tys. zł, czerwone zaciski hamulcowe – 1600 zł, alarm fabryczny 2200 zł, felgi 21-cali – 6 tys. zł, lakier Misao Blue 4600 zł, szklany rozsuwany dach – 7500 zł, pakiet Premium – 13 tys. zł.
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…