Sprzedaży nie podlegają auta odholowane spod zakazu parkowania, w myśl art. 130a Prawa o ruchu drogowym. Pod młotek idą auta usunięte z ulic w procedurze art. 50a PoRD. To pojazdy pozostawione bez tablic rejestracyjnych lub takie, których stan wskazuje, że nie są używane. Takie samochody – jak w przypadku każdego odholowania – usuwane są na wniosek Straży Miejskiej lub Policji i trafiają na parkingi firm, z którymi mamy podpisane stosowne umowy. Tam czekają na właściciela lub osobę uprawnioną do odbioru. Jeśli w ciągu 6 miesięcy nikt po auta się nie zgłosi, przechodzą one na własność miasta z mocy ustawy.
ZDM – uważaj na opłaty parkingowe w Warszawie
Do niedawna nieodebrane samochody kierowano na złom. Zdarzały się jednak wyjątki – pojazdy nie wymagające wielu napraw, by mogły wrócić na drogi. Dlatego uznano, że niektóre porzucone auta, choć klasyfikowane jako wraki, nie muszą trafiać do kasacji. Jesienią 2021 r. ogłoszono pierwszy przetarg na sprzedaż takich pojazdów – na liście znalazło się 8 samochodów, spośród których 7 znalazło nowych właścicieli, a suma, jaką za nie uzyskaliśmy, wyniosła 92 tys. 700 zł. W 2022 r. w drodze postępowania przetargowego wystawiono na sprzedaż łącznie 57 samochodów. 45 znalazło nowych właścicieli, a suma, jaką za nie uzyskaliśmy, wyniosła 364,6 tys. zł. To niemała kwota, wystarczająca na remont ok. 300 m jezdni.
Teraz warszawski ZDM ogłasza kolejne postępowanie. Lista liczy 77 samochodów, w tym 4 wystawione powtórnie, a także motocykl.
Ceny wywoławcze, formularz ofertowy oraz szczegółowe informacje o samochodach
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Źródło: ZDM