Nowa hybrydowa Corolla może poruszać się w bezemisyjnym trybie elektrycznym średnio przez 80% czasu jazdy po mieście. Potwierdziły to testy wykonane w warunkach zimowych na ulicach Poznania.
Badanie wydajności napędu hybrydowego nowej generacji Toyota zorganizowała pod koniec ubiegłego roku. Razem z nową Corollą z napędem hybrydowym 1.8 o mocy 140 KM wzięły w nim udział dla porównania wyników także Corolla Hybrid 1.8 z czwartą generacją technologii hybrydowej oraz Auris Hybrid 1.8 korzystający z napędu trzeciej generacji.
Samochody wyposażone w urządzenia do pomiarów telemetrycznych firmy TEKOM pięciokrotnie pokonały trasę o długości 11,9 km, wytyczoną ulicami Poznania. Przejazdy po suchej nawierzchni w temperaturze kilku stopni powyżej zera zajmowały im średnio około 33 minuty.
Toyota Corolla wyposażona w najnowszą wersję napędu hybrydowego Toyoty uzyskała zdecydowanie najlepsze wyniki. Podczas pięciu kolejnych przejazdów pomiary czasu jazdy w trybie EV wahały się w zakresie 77-83%, a średni wynik nowego auta to 80%. Poprzedni model uzyskał wyniki w zakresie 71-74% czasu jazdy, ze średnią na poziomie 72%. Auris Hybrid 1.8 korzystał z samego silnika elektrycznego średnio przez 68% czasu jazdy, a w kolejnych przejazdach system telemetryczny wskazywał od 67% do 71%.
Rekordowe możliwości korzystania z silnika elektrycznego nowej Corolli to zasługa nowej baterii o większej pojemności oraz mocniejszych silników elektrycznych. Bateria litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza, a jednocześnie bardziej wydajna od poprzedniej, zaś jej moc wyjściowa wzrosła o 14%. Silniki elektryczne o większej mocy umożliwiają jazdę bez udziału jednostki spalinowej przy dużych prędkościach oraz wpływają na wyższą moc całkowitą napędu, a jednocześnie skuteczniej odzyskują energię z hamowania.
Napędy piątej generacji to flagowa zmiana w ramach faceliftingu Corolli. Najpopularniejszy samochód na świecie zyskał dzięki nim większą dynamikę i lepsze właściwości jezdne. Nowe rozwiązania i usprawnienia, które Toyota wprowadziła do swojej wiodącej technologii, przełożyły się na większą wydajność, dzięki której Toyota znacząco zwiększyła moc napędu nie tylko nie zwiększając zużycia paliwa i emisji CO2, ale nawet lekko je ograniczając.
Corolla z napędem 1.8 o mocy 140 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s, o 1,8 s szybciej niż poprzedni model. Pomimo lepszych osiągów emisja CO2 auta spadła o 2 g/km do 100 g/km. Auto wyposażone w mocniejszy, 196-konny napęd oparty na silniku 2.0 przyspiesza od 0 do 100 km w 7,4 s, o pół sekundy szybciej niż jego poprzednik. Jednocześnie udało się zmniejszyć średnią emisję CO2 o 12 g/km do 98 g/km CO2.
W nadchodzących latach Toyota planuje nadal rozwijać technologię hybrydową i poszerzać gamę modeli wyposażonych w napędy tego typu. Jest to element globalnej strategii, by oferować klientom na całym świecie jak największy wybór nisko- i bezemisyjnych technologii napędowych. Toyota jednocześnie doskonali wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów – zarówno klasyczne hybrydy i hybrydy plug-in, jak i bateryjne auta elektryczne oraz pojazdy wodorowe. W Polsce hybrydy stanowią obecnie 80% sprzedaży Toyoty. Jest to praktyczne i przystępne rozwiązanie dla klientów, którym zależy na tym, by mieć oszczędne, niskoemisyjne auto, ale nie mają możliwości regularnego podłączania samochodu do ładowarki.
Źródło: Toyota
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…