Dzięki strategii „X-in-1″ Nissan zamierza jeszcze bardziej zwiększyć konkurencyjność aut elektrycznych i modeli wyposażonych w napęd e-POWER. Firma opracowała już prototyp układu napędowego „3-w-1″, składający się z silnika, falownika i przekładni redukcyjnej, który ma być stosowany w samochodach elektrycznych. Dla modeli z napędem e-POWER przewidziano prototypowy układ napędowy „5-w-1″, który dodatkowo zawiera generator oraz przekładnię zwiększającą prędkość obrotową.
Strategię „X-in-1″, która obejmuje zarówno rozwiązania „3-w-1″, jak i „5-w-1″ oraz inne możliwe warianty, opracowano, aby umożliwić produkcję na tej samej linii głównych komponentów układu napędowego samochodów elektrycznych i modeli e-POWER.
W 2010 roku Nissan jako pierwszy producent samochodów wprowadził na rynek auto elektryczne wytwarzane na masową skalę – model LEAF. Ciągłe ulepszanie technologii związanych z elektryfikacją gamy pojazdów wynika z tego, że Nissan uważnie słucha uwag właścicieli samochodów elektrycznych na świecie. W 2016 roku wprowadził na rynek wyjątkowy pod względem konstrukcyjnym zelektryfikowany układ napędowy e-POWER, który wykorzystuje technologię z samochodów elektrycznych i zapewnia taką samą przyjemność z jazdy, jak tego rodzaju auta, ponieważ modele z napędem e-POWER są w 100% napędzane przez silnik elektryczny.
• Wspólne wykorzystanie i modułowa konstrukcja głównych komponentów zwiększają wydajność produkcji i obniżają koszt opracowania układu napędowego o około 30% w porównaniu z tymi w 2019 roku. Nissan zamierza osiągnąć ten sam poziom cen modeli z napędem e-POWER i samochodów wyposażonych w silnik spalinowy do około 2026 roku.
• Zmniejszenie rozmiaru i masy jednostki napędowej poprawia właściwości jezdne samochodu oraz minimalizuje hałas i wibracje.
• W nowo opracowanym silniku elektrycznym zmniejszono wykorzystanie ciężkich pierwiastków ziem rzadkich do maksimum 1% wagowo.
• Wykorzystanie głównych komponentów i sposób zarządzania pracą układu napędowego w modelach e-POWER zapewniają bardzo dobre wrażenia z jazdy, charakterystyczne dla samochodów elektrycznych marki Nissan.
Wiceprezes Toshihiro Hirai, który kieruje działem rozwoju układów napędowych w samochodach elektrycznych, powiedział: „W pełni wykorzystujemy naszą wiedzę oraz doświadczenie z ponad dziesięciu lat rozwoju i produkcji zelektryfikowanych układów napędowych. Dzięki innowacjom, które wprowadziliśmy, nadal będziemy tworzyć nową wartość dla klientów i dostarczać im samochody w 100% napędzane silnikiem elektrycznym – zarówno auta elektryczne, jak i modele z napędem e-POWER. Staną się one powszechnie dostępne”.
W ramach długoterminowej strategii – Nissan Ambition 2030 – do 2030 roku firma zamierza wzbogacić ofertę o 27 nowych zelektryfikowanych samochodów, w tym o 19 aut elektrycznych, oraz w stosownym czasie wprowadzić na główne rynki najbardziej dla nich odpowiednie modele.
Źródło: Nissan
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…