Prius 2023 będzie dostępny w Polsce w trzech wersjach – Comfort, Prestige i Executive. Jego średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi od 0,5 l/100 km dla podstawowej wersji Comfort i od 0,7 l/100 km dla pozostałych konfiguracji, a średnia emisja CO2 odpowiednio od 11 i 16 g/100 km.
W podstawowej odmianie Comfort auto kosztuje 199 900 zł i otrzymuje m.in. najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego T-MATE z aktualizacjami online, system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym 12,3″, asystentem głosowym i nawigacją online, światła LED, felgi aluminiowe, podgrzewane przednie fotele i elektryczną regulację fotela kierowcy.
Wersja Prestige w cenie 211 900 zł zawiera m.in. cyfrowe lusterko wsteczne, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, listwy LED w tylnych światłach, większe koła aluminiowe czy podgrzewanie kierownicy. Atutem tej konfiguracji są nowoczesne światła matrycowe w technologii LED z systemem adaptacyjnych świateł drogowych (AHS). Technologia ta nie tylko automatycznie przełącza światła drogowe na mijania, ale reguluje kształt snopa światła w sposób gwarantujący optymalne oświetlenie drogi bez oślepiania kierowców innych pojazdów. Priusa Prestige można dodatkowo doposażyć w panoramiczny szklany dach za 3 500 zł.
Cena nowego Priusa Executive wynosi 239 900 zł. W tej konfiguracji model zyskuje m.in. monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, wentylację przednich foteli i pamięć ustawień fotela kierowcy czy zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate. Najwyższą wersję Priusa wyróżnia także dach z panelami fotowoltaicznymi, który może ładować baterię czystą energią i wydłużyć zasięg auta w trybie EV maksymalnie o 8,7 km każdego dnia.
Toyota Prius jest pionierem technologii hybrydowej na światowych rynkach i do dziś pozostaje najpopularniejszym samochodem hybrydowym na świecie. Jego łączna globalna sprzedaż przekroczyła 5 milionów egzemplarzy. Nowy model został zaprojektowany na platformie GA-C w udoskonalonej architekturze TNGA drugiej generacji, lżejszej i sztywniejszej od poprzedniej. Nowe nadwozie liftback o jeszcze bardziej dynamicznej sylwetce jest nieco krótsze i niższe, ale szersze i ma większy rozstaw osi. Napęd hybrydowy piątej generacji również zaprojektowano w technologii TNGA. Jego konstrukcja opiera się na 152-konnym silniku benzynowym 2.0 oraz elektrycznym silniku o mocy 163 KM, zasilanym nową, bardziej pojemną baterią litowo-jonową 13,6 kWh, która czerpie energię z trzech źródeł – zewnętrznego zasilania z sieci energetycznej, hamowania rekuperacyjnego oraz solarnego dachu. Ładowanie do pełna przy użyciu ładowarki 3,5 kW trwa 4 godziny.
Toyota rozpocznie przyjmowanie rezerwacji online na nowego Priusa 27 marca 2023 roku.
Źródło: Toyota
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…