Ceny nowych wydań obu modeli rozpoczynają się od 356 900 zł za GLE 300 d 4MATIC oraz od 420 900 zł za GLE 300 d 4MATIC Coupé (269 + 20 KM). Pierwsze samochody pojawią się w polskich salonach Mercedesa w lipcu 2023 r.
GLE i jego usportowiona odmiana GLE Coupé mogą z powodzeniem służyć jako samochody rodzinne, auta rekreacyjne, towarzysze dalekich podróży oraz transportery ładunków. Z uciągiem do 3,5 tony oba modele są w stanie holować przyczepę do przewozu koni, cenny pojazd zabytkowy albo większą przyczepę kempingową.
Z zewnątrz nowe wydania GLE i GLE Coupé można rozpoznać po zmodyfikowanym przednim zderzaku o wyrazistym kształcie oraz odświeżonej osłonie chłodnicy. Nowe jest też wzornictwo świateł do jazdy dziennej. Zmiany uzupełniają nowości w palecie lakierów: niemetalizowany odcień alpejskiej szarości MANUFAKTUR oraz niebieski sodalite metalik, a także zaktualizowana paleta obręczy kół o aerodynamicznych wzorach, o średnicy od 19 do 22 cali.
We wnętrzu uwagę zwracają między innymi najnowszej generacji kierownica z polami dotykowymi na poziomych ramionach oraz chromowane wykończenia wylotów powietrza – tak jak w przypadku Mercedesa-Maybacha GLS. Klienci mają do wyboru nowe kombinacje kolorystyczne oraz niedostępne wcześniej elementy ozdobne, jak lakier fortepianowy MANUFAKTUR z ozdobnymi liniami.
Nowe GLE i GLE Coupé otrzymały drugą generację systemu multimedialnego MBUX – jeszcze wydajniejszą i bardziej inteligentną. Użytkownik ma do dyspozycji m.in. sterowanie urządzeniami smart home, a asystent głosowy „Hej Mercedes” może obsługiwać wybrane funkcje bez wypowiadania hasła aktywującego lub objaśnić działanie wyposażenia samochodu. Zaktualizowane modele oferują również wygodną funkcję zdalnych aktualizacji OTA.
To nie koniec zmian: pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy oferuje teraz dodatkowo udoskonalone funkcje, a wyposażenie ułatwiające holowanie obejmuje Asystenta manewrowania z przyczepą, zaktualizowane menu holowania oraz specjalne planowanie tras w nawigacji.
GLE i GLE Coupé przeszły systematyczną elektryfikację zespołów napędowych. Ich gama obejmuje miękkie (łagodne) hybrydy z 48-woltową instalacją i rozrusznikoalternatorem oraz hybrydy typu plug-in. Te ostatnie otrzymały napędy najnowszej, czwartej generacji ze 136-konnym silnikiem elektrycznym. Z nieco zwiększonym zasięgiem w trybie elektrycznym – do 109 km według WLTP – większość codziennych podróży można odbywać nimi wyłącznie siłami prądu. Większość zmodernizowanych wariantów legitymuje się wyższą mocą. Największy przyrost – o 41 KM – nastąpił w przypadku GLE 400 e 4MATIC.
Ceny nowych wydań obu modeli w Polsce rozpoczynają się od 356 900 zł za GLE 300 d 4MATIC oraz od 420 900 zł za GLE 300 d 4MATIC Coupé (oba warianty o mocy 269 + 20 KM). Seryjne wyposażenie GLE obejmuje m.in. pakiet lusterek, integrację smartfona, Adaptacyjnego asystenta świateł drogowych Plus, reflektory MULTIBEAM LED, podgrzewane przednie fotele, przyciemniane szyby, elektrycznie sterowaną tylną pokrywę EASY-PACK oraz klimatyzację automatyczną THERMATIC.
W mocniejszych wersjach oraz we wszystkich wariantach GLE Coupé do standardowej specyfikacji należą także m.in. zewnętrzny pakiet sportowy AMG, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, dostęp bezkluczykowy, nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester czy pakiet parkowania z kamerą 360°.
Nabywcy nowych luksusowych SUV-ów Mercedes-Benz mają do wyboru szereg atrakcyjnie skomponowanych pakietów. Pakiet Premium zależnie od wersji może obejmować m.in.: dach panoramiczny, wyświetlacz head-up, pakiet AIR-BALANCE, uchwyty na napoje z możliwością podgrzewania i chłodzenia oraz wentylowane przednie fotele. Z kolei w skład pakietu AMG Premium Plus wchodzą m.in. komfortowe domykanie drzwi, wielokonturowe przednie fotele z funkcją masażu, Asystent wnętrza MBUX oraz pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy Plus.
Na życzenie GLE i GLE Coupé są dostępne z szeregiem elementów zwiększających funkcjonalność, komfort i bezpieczeństwo. Należą do nich np. pakiet wyciszenia wnętrza z szybami z funkcją izolacji (6908 zł), osłona silnika (748 zł) czy stopnie przyprogowe ze stali szlachetnej z gumowymi elementami (3598 zł). Hak holowniczy z obsługą ESP (6390 zł) oraz Asystent manewrowania z przyczepą (2015 zł) zamieniają SUV-y z gwiazdą w doskonałe holowniki, a wygodę podróżujących z tyłu zwiększa elektryczna regulacja drugiego rzędu foteli (6908 zł). Co więcej, wybrane wersje GLE można doposażyć w dodatkowy, trzeci rząd siedzeń z miejscem dla dwóch osób (5238 zł).
· GLE 300 d 4MATIC (silnik wysokoprężny 269 + elektr. 20 KM, miękka hybryda): od 356 900 zł
· GLE 450 d 4MATIC (silnik wysokoprężny 367 + elektr. 20 KM, miękka hybryda): od 466 500 zł
· GLE 450 4MATIC (silnik benzynowy 381 + elektr. 20 KM, miękka hybryda): od 452 700 zł
· GLE 350 de 4MATIC (silnik wysokoprężny 197 + elektr. 136 KM, hybryda plug-in): od 463 000 zł
· GLE 400 e 4MATIC (silnik benzynowy 252 + elektr. 136 KM, hybryda plug-in): od 455 100 zł
· GLE 300 d 4MATIC Coupé (silnik wysokoprężny 269 + elektr. 20 KM, miękka hybryda): od 420 900 zł
· GLE 450 d 4MATIC Coupé (silnik wysokoprężny 367 + elektr. 20 KM, miękka hybryda): od 480 900 zł
· GLE 350 de 4MATIC Coupé (silnik wysokoprężny 197 + elektr. 136 KM, hybryda plug-in): od 476 000 zł
· GLE 400 e 4MATIC Coupé (silnik benzynowy 252 + elektr. 136 KM, hybryda plug-in): od 468 100 zł
Źródło: Mercedes-Benz
Fokus na Allure to wyjątkowe spotkanie artystów z publicznością, która wzięła udział w wernisażu prac,…
Od 9 do 22 stycznia Dacia zaprasza na cykl przedpremierowych prezentacji, podczas których będzie można…
Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter, jest obecnie największym z modeli oferowanych przez markę Volkswagen…
Od niemal 30 lat marka Audi wyznacza standardy w personalizacji samochodów klasy premium poprzez program…
Wyniki wyjątkowego konkursu zorganizowanego przez Toyota France potwierdziły niesamowitą wydajność hybryd plug-in Toyoty. Podczas trwającej…
Polska premiera nowego modelu, jakim jest Hyundai INSTER. To najmniejszy elektryk w gamie koreańskiej marki,…