Nowy ASX odpowiada na zmieniające się potrzeby rynku, oferuje więcej w kwestii wyboru układów napędowych, ich zaawansowania, oszczędności i walorów ekologicznych. Kierowcy będą też usatysfakcjonowani wprowadzeniem najnowszych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa biernego oraz aktywnego, dynamiki podwozia i funkcjonalności
Nowy ASX oparty jest na wspólnej platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, dzięki której zyskał nowe atuty, między innymi dysponuje teraz dynamiczną kontrolą podwozia (Dynamic Chassis Control), która w chwilach przeciążeń na zakrętach korzysta z analizy danych z sensorów, by poprzez ograniczanie momentu obrotowego przekazywanego na odpowiednie koło korygować tor jazdy. Nowa platforma Aliansu oznacza także poszerzenie gamy układów napędowych w porównaniu z ASX poprzedniej generacji. Wersję podstawową napędza turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną. W ofercie przygotowano jednak szeroki wybór układów napędowych, odpowiadających klientom zarówno pod względem dostępnej mocy, jak i różnorodnego charakteru – poza wersją podstawową, wszystkie pozostałe napędy benzynowe są zelektryfikowane i prezentują nie tylko wyższe osiągi, ale i wyższe wyrafinowanie techniczne oraz dynamikę.
Turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,3-litra występuje w dwóch wariantach mocy (140 KM i 158 KM), w obu instalacja miękkiej hybrydy (MHEV), podnosi jej oszczędność oraz responsywność. Odbywa się to poprzez wspomaganie momentu obrotowego w chwilach, kiedy jest on potrzebny, na przykład podczas przyspieszania. Na układ miękkiej hybrydy składa się napędzany paskiem klinowym dwufunkcyjny alternator-rozrusznik oraz 12-woltowy akumulator, który jest ładowany przez system rekuperacji, odzyskujący energię zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania. Dla wersji 140-konnej przewidziano w ofercie 6-biegową przekładnię manualną, wersji 158-konnej towarzyszy 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna DCT.
Po raz pierwszy w tym modelu, klienci mają również do dyspozycji wersję z tradycyjną hybrydą (HEV), łączącą jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią z kilkoma trybami pracy.
Ofertę napędów uzupełnia dostępna na specjalne zamówienie, elektryczna hybryda ładowana z zewnętrznego źródła prądu, napędzana układem PHEV, będącym znakiem rozpoznawczym Mitsubishi. Zespół napędowy oparty jest na podobnej jak w tradycyjnej hybrydzie konfiguracji – połączeniu silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z większego akumulatora o pojemności 10,5 kWh, który pozwala na pokonywanie codziennych dystansów w wyłącznie bezemisyjnym trybie elektrycznym. Nowy Mitsubishi ASX dołączy więc w gamie Mitsubishi do modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV.
Mimo współdzielenia platformy, gamy układów napędowych oraz wielu sprawdzonych elementów, styliści zadbali o to by wzornictwo nowej generacji nawiązywało do family look modeli Mitsubishi, z rzucającym się w oczy trójdiamentowym logotypem, który łączy wszystkie SUV-y Mitsubishi. Poza atrybutami solidności i dynamiki, ASX zyskał również optycznie na wielkości, dzięki sportowej posturze, wysokim nadkolom, 17- lub 18-calowym obręczom kół.
Bardzo widocznym elementem wyróżniającym tył nowego ASX jest nowo zaprojektowany logotyp modelu i zwracający uwagę wypukły napis Mitsubishi, rozciągający się na całą szerokość samochodu, który zamykają kompozycyjnie klosze zintegrowanych tylnych świateł LED. Dzięki tym elementom ASX mijany na ulicy zostanie rozpoznany natychmiast jako model Mitsubishi, komunikujący przynależność do japońskiej marki również gamą lakierów nadwozia, dostępnych w sześciu kolorach dla wszystkich wersji wyposażenia: jednolity Charcoal Blue oraz metaliczne Onyx Black, Royal Blue, Steel Grey, Crystal White oraz Sunrise Red. Mitsubishi dało klientom wersji Intense oraz Instyle możliwość wyboru opcji dwubarwnej, z czarnym dachem, co z pewnością doda takim egzemplarzom jeszcze więcej indywidualizmu.
Kierowcy poszukujący we wnętrzu cech typowych dla SUV-a, znajdą, poza przestronnością i ciekawym wzornictwem, elementy przenoszące pasażerów w czasy wszechobecnej komunikacji i cyfryzacji. Ponadto rodzinny SUV powinien zachęcać trwałością materiałów, zapewniać kierowcy doskonałe pole widzenia i poczucie kontroli nad przyrządami, a rodzinę przekonywać przemyślanymi rozwiązaniami transportowymi, które pozwalają pomieścić spory ekwipunek i elastycznie kształtować przestrzeń. ASX urósł w porównaniu z modelem pierwszej generacji, sprawia wrażenie obszerniejszego i bardziej ergonomicznego – wysoka pozycja kierowcy i łatwość wsiadania, możliwość pełnego wykorzystania przestrzeni pasażerskiej poprzez odsunięcie tylnej kanapy w głąb bagażnika, który pomieści aż 467 litrów – to atuty w codziennym użytkowaniu, kiedy samochód musi sprawdzać się jako wszechstronny środek transportu. Równie ważne na co dzień okazują się trwałe, proste w utrzymaniu tapicerki z tkaniny lub skóry, które klienci prowadzący aktywny tryb życia traktują priorytetowo w chwili zakupu. Pod tym względem ASX sprawdzi się zarówno w codziennych dojazdach do szkoły, czy przedszkola, jak i wyprawach rodzinnych w plener, gdzie kończą się asfaltowe drogi. W miejskiej dżungli i poza utwardzonymi szlakami przyda się maksymalny prześwit wynoszący aż 17 cm.
Wraz z nową generacją, model ASX wprowadza właścicieli w bardziej nowoczesny świat cyfrowych rozwiązań, które z jednej strony przejmują część zadań kierowcy, z drugiej pozwalają na dopasowanie samochodu do własnych preferencji i personalizację funkcji. Zaawansowane układy napędowe i kontrola nad dynamiką nowoczesnej platformy podwoziowej w połączeniu z najnowszymi systemami wspomagającymi prowadzenie i chroniącymi pasażerów, czynią z ASX model, który jest wzorem bezpiecznego, wielofunkcyjnego samochodu rodzinnego.
Każda z siedmiu dostępnych w Polsce wersji jest wyposażona w pełen zestaw przednich i bocznych poduszek powietrznych kierowcy i pasażera, kurtyny boczne po każdej stronie, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami naciągu, zagłówki z ochroną kręgów szyjnych oraz punkty mocowania fotelików ISOFix. W porównaniu z poprzednikiem zmienia się także zakres aktywnej ochrony pasażerów poprzez nowe rozwiązania techniczne, noszące wspólną nazwę ADAS (Advanced Driver Assistance System). Systemy asystenckie ADAS podnoszą pewność i redukują stres oraz zmęczenie kierowcy, jednak przede wszystkim dbają o dostarczanie dodatkowych informacji tam, gdzie nie sięga percepcja człowieka i starają się uprzedzać jego reakcje. Ich działanie wyklucza sytuacje grożące wypadkiem lub zmniejsza skutki nieuchronnej kolizji.
Po raz pierwszy we wszystkich wersjach model oferuje w standardzie system ograniczający skutki kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation) z funkcją ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning). System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning) dostępny jest bez dopłat w każdej wersji, podobnie jak system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition). Standardowe są również czujniki parkowania przód, tył oraz kamera cofania i tempomat. Dla najwyższej wersji wyposażenia zarezerwowano pakiet funkcji MI-PILOT, który zapewnia jazdę autonomiczną poziomu 1, łącząc adaptacyjny tempomat (ACC) i system centrowania na pasie ruchu (LCA).
Model stał się więc bardziej samodzielny, a jednocześnie dał właścicielowi poczucie większej kontroli nad niektórymi funkcjami. Personalizacja obejmuje możliwość dostosowania do własnych preferencji wyglądu interfejsów wyświetlaczy, ale także poszczególnych funkcji systemów informacji i rozrywki. Kupujący ASX znajdą trzy rodzaje zestawów zegarów, w zależności od wersji – podstawowy zestaw to analogowe zegary z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2 cala; wyższy standard i komfort oferuje konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7 cali; a najbardziej zaawansowanym jest w pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25 cala. Pozwala on także na wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.
Poza różnicami ekranów i ustawieniami widoków poszczególnych funkcji, w wyższych wersjach personalizacji podlega także charakterystyka pracy układu kierowniczego, układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz reakcje na pedał przyspieszenia. Kierowca może więc za pośrednictwem systemu Multi-Sense zmienić reakcje samochodu, korzystając z predefiniowanych trzech trybów jazdy oraz trybu pozwalającego na wprowadzenia własnych parametrów:
* ECO*: tryb, którego priorytetem jest maksymalna sprawność energetyczna.
* PURE**: służący wyłącznie do jazdy z napędem elektrycznym.
* SPORT: maksymalna moc przenoszona na koła, odpowiednie ustawienia stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, zmiana sposobu reakcji układu kierowniczego z naciskiem na większą przyjemność podczas dynamicznej jazdy.
* MY SENSE: umożliwia kierowcy personalizację ustawień samochodu, a także
zmianę koloru oświetlenia wnętrza diodami LED (8 kolorów)
*wersje z silnikiem spalinowym, miękka hybryda i pełna hybryda HEV.
** wersje PHEV.
Mitsubishi Motors proponuje klientom w Polsce siedem wersji modelu, zróżnicowanych zarówno pod względem mocy napędu, typu przekładni oraz wyposażenia.
1.0 6MT 91 KM | 99 990 zł | − | − | − | − |
1.3 M Hybrid 6MT 140 KM | − | 111 990 zł | 120 990 zł | 124 990 zł | |
1.3 M Hybrid 7DCT 158 KM | − | − | 128 990 zł | − | 145 990 zł |
1.6 F Hybrid AT 143 KM | − | − | − | 141 990 zł | − |
1. INVITE + STYLE – CENA: 99 990 zł
INVITE to bazowa, ale bogato wyposażona wersja dostępna w Polsce z pakietem STYLE, napędzana silnikiem 1.0 Turbo o mocy 91 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną. Jest to w gamie układów napędowych jedyna wersja korzystająca wyłącznie z silnika spalinowego, bez wsparcia systemu hybrydowego. Samochód wyjeżdża z salonu sprzedaży z bogatym wyposażeniem seryjnym, tak istotnym w codziennej eksploatacji, jak: reflektory w technologii Full LED z przodu i z tyłu, czy system nagłośnienia z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, umożliwiający współpracę ze smartfonami poprzez interfejs Android Auto i Apple Car Play. Za codzienny komfort odpowiadają: elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, tempomat i kierownica obszytą skórą ekologiczną. Kierowca już w tej podstawowej wersji może korzystać ze wsparcia takich funkcji jak: system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją utrzymania w pasie ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych, a także system ograniczający skutki kolizji czołowych z funkcją ochrony pieszych i monitorowaniem dystansu do pojazdu poprzedzającego. Także przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania stanowią wyposażenie standardowe. Listę elementów standardowych zamykają elementy, które są zwykle rzadkością w wersjach bazowych, a w nowym ASX oferowane są bez dopłat: automatyczna klimatyzacja, system dostępu bezkluczykowego, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka oraz automatyczne wycieraczki przednie z czujnikiem deszczu.
Wybór wersji podstawowej nie musi być także kompromisem wizerunkowym, ponieważ oferowany bez dopłat pakiet STYLE dodaje elementy wnoszące walory stylu i prestiżu, jak relingi dachowe oraz przyciemniane tylne szyby.
2. INVITE + STYLE + COLD – CENA: 111 990 zł
Kolejną opcją jest INVITE z pakietem STYLE, wzbogacona dodatkami pakietu COLD i napędzana większym turbodoładowanym 1,3-litrowym silnikiem o mocy 140 KM, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną oraz układem Mild Hybrid. W pakiecie COLD znalazły się elementy użyteczne w naszym klimacie – podgrzewane fotele oraz podgrzewana, obszyta skórą kierownica.
3. INTENSE + STYLE + COLD – 1,3 (MHEV) 140 KM 6MT – CENA: 120 990 zł
4. INTENSE + STYLE + COLD – 1,3 (MHEV) 158 KM 7DCT – CENA: 128 990 zł
Mitsubishi zaproponowało dla wersji INTENSE dwa warianty napędu: 140-konny, turbodoładowany silnik 1,3 z 6-biegową przekładnią manualną oraz z jego wersję 158-konną, współpracującą z 7-biegową przekładnią DCT. W obu układach pracuje system miękkiej hybrydy – Mild Hybrid, poprawiający dynamikę i oszczędność całego zespołu napędowego. Dla obu wariantów tej wersji przewidziano w ofercie pakiety STYLE (, przyciemniane tylne szyby i 18-calowe felgi aluminiowe) oraz COLD (podgrzewane przednie fotele i pokryta skórą podgrzewana kierownica).
Wszystkie warianty INTENSE wyróżniają: antena w kształcie płetwy rekina i chromowane wykończenia dolnych listew drzwi. Ponad wyposażenie wersji INVITE każdy kupujący otrzymuje dodatkowo między innymi: tempomat adaptacyjny (dla egzemplarzy z automatyczną skrzynią biegów z funkcją STOP&GO), system monitorowania martwego pola, fotochromatyczne lusterko wsteczne, 7-calowy wyświetlacz tablicy zegarów, automatyczne światła drogowe, tapicerkę ze skóry ekologicznej oraz regulację wysokości fotela pasażera.
5. INTENSE + STYLE + COLD + NAVI – 1,3 (MHEV) 140 KM 6MT – CENA: 124 990 zł
Dostępny w tej wersji pakiet NAVI na pokładzie samochodu oznacza wbudowaną nawigację oraz stację multimedialną z ekranem dotykowym o przekątnej 9,3 cala, a także cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 10,25 cala. Jako dodatek, korzystający z danych nawigacji – wspiera kierowcę system ostrzegania o przekroczeniu dozwolonej prędkości.
6. INTENSE + STYLE + COLD + NAVI – (HEV) Hybryda 1.6 145 KM AT – CENA: 141 990 zł
W wersji INTENSE, wzbogaconej w stosunku do powyższych wariantów INTENSE o opisany powyżej pakiet NAVI, klienci mogą wybrać też 145-konny hybrydowy zespół napędowy, składający się z silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra oraz dwóch sprawnych silników elektrycznych, zasilanych z akumulatora o pojemności 1,26 kWh.
7. INSTYLE – CENA: 145 990 zł
Najwyższa specyfikacja INSTYLE, napędzana układem o mocy 158 KM, z 7-biegową przekładnią automatyczną DCT, wspomaganym instalacją Mild-Hybrid, oferuje – poza elementami i funkcjami niższych wersji – funkcję automatycznej jazdy poziomu 1 MI-PILOT, elektrycznie sterowane okno dachowe, a także: cyfrowy wyświetlacz zegarów o przekątnej 10,25 cala, 9-głośnikowy system nagłośnienia premium BOSE z subwooferem i z radioodtwarzaczem dysponującym ekranem dotykowym o przekątnej 9,3 cala. Kabinę wersji INSTYLE wyróżniają fotele pokryte skórzaną, czarną tapicerką – z czego fotel kierowcy dysponuje elektryczną regulacją pozycji z funkcją zmiany podparcia odcinka lędźwiowego. Do dyspozycji pasażerów jest także indukcyjna ładowarka do urządzeń mobilnych.
Poza siedmioma zróżnicowanymi poziomami wyposażenia, dla klientów przygotowano również oryginalne dodatki z szerokiej gamy akcesoriów, połączonych w przemyślane pakiety. Zestawy odpowiadają potrzebom różnych grup klientów i ułatwiają dostosowanie samochodu do odmiennych stylów życia.
Właściciele ASX nowej generacji otrzymują samochód z bogatym pakietem ochronnym, który zapewni spokój ducha użytkowników aż przez 5/8 lat i wraz z wysokim poziomem obsługi w stacjach serwisowych jest jednym z kluczowych atutów renomowanej japońskiej marki:
• 5 lat gwarancji producenta do przebiegu 100 000 km (w zależności co nastąpi wcześniej). Zobowiązanie gwarancyjne, poza poczuciem bezpieczeństwa właściciela w przypadku awarii pojazdu, obniża koszty eksplotacji i podnosi wartość samochodu przy jego odsprzedaży.
• 5 lat gwarancji na wybrane oryginalne akcesoria do przebiegu 100 000 km (w zależności co nastąpi wcześniej) .
• 5 lat gwarancji Mitsubishi Assistance bez limitu przebiegu – bezpłatna pomoc w przypadku awarii mechanicznej lub elektrycznej, wypadku drogowego, problemu z paliwem, zagubienia, złamania lub zatrzaśnięcia w aucie kluczyków, przebicia lub uszkodzenia opony, kradzieży i wandalizmu. Pomoc oferowana jest przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę w całej Europie przez 5 lat od zakupu nowego samochodu Mitsubishi, niezależnie od przebiegu auta
• 8 lat/160 000 km gwarancji na akumulator trakcyjny
• 8 lat/160 000 km gwarancji zachowania pojemności akumulatora trakcyjnego
• Nieodpłatna usługa kontroli stanu pojazdu – posiadacze aut Mitsubishi – w tym także pojazdów po gwarancji, mogą skorzystać z bezpłatnej kontroli 25 punktów samochodu.
• 12 lat gwarancji na perforację blach nadwozia.
Źródło: Mitsubishi
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…