Chociaż segment SUV-ów ma dzisiaj duże znaczenie w Europie, dopiero się rozwijał, gdy dwie dekady temu pojawił się Hyundai TUCSON. Od swojej premiery w 2004 roku, światowy bestseller Hyundaia konsekwentnie przełamuje ten trend. Teraz, już jako czwarta generacja tego modelu, TUCSON nadal cieszy się popularnością wśród europejskich klientów.
Według danych zebranych przez JATO Dynamics, globalnego dostawcę analiz biznesowych dla branży motoryzacyjnej, TUCSON stał się najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie kompaktowych SUV-ów w Europie w 2022 roku, w liczbie 150 803 zarejestrowanych egzemplarzy. Chociaż europejski rynek nowych samochodów odnotował spadek w stosunku rok do roku, sprzedaż TUCSONA wzrosła o jeden procent w porównaniu z 2021 rokiem. Tak dobre wyniki sprzedaży sprawiły, że popularny średniej wielkości SUV Hyundaia zajął ósme miejsce wśród wszystkich samochodów sprzedawanych w regionie.
Nowy Hyundai KONA – zaskoczy przestronnością i zaawansowanymi technologiami
Po kolejnym roku dobrej sprzedaży w Europie, TUCSON poszedł o krok dalej, zdobywając szczyt bardzo konkurencyjnego segmentu kompaktowych SUV-ów. W połączeniu z przyciągającym wzrok designem i zorientowanymi na klienta rozwiązaniami technicznymi, sukces sprzedaży TUCSONA pokazuje nasze zaangażowanie w dostarczanie europejskim klientom wysokiej jakości produktów, które spełniają ich różnorodne wymagania związane ze stylem życia i przekraczają ich oczekiwania. – mówi
Hyundai TUCSON świętuje mocny rok 2022 w całej Europie
TUCSON okazał się popularnym modelem w całej Europie w 2022 roku, szczególnie na największych rynkach Hyundaia. W Hiszpanii TUCSON był najlepiej sprzedającym się modelem w 2022 roku, ze skumulowaną sprzedażą 21 985 sztuk, a to dzięki innowacyjnym funkcjom, najnowocześniejszej konstrukcji i gamie układów napędowych dostosowanych do każdego kierowcy. Tymczasem Hyundai Motor Spain zakończył rok na trzecim miejscu pod względem sprzedaży na rynku hiszpańskim, osiągając rekordowy udział na poziomie 7,32 procenta.
Hyundai świętuje i podsumowuje 2022 rok z rekordowym udziałem rynkowym w Polsce i w Europie
W Wielkiej Brytanii w 2022 roku Hyundai osiągnął największy w historii udział w rynku wynoszący 5,0 procent, osiągając liczbę 80 419 nowych aut zarejestrowanych w okresie 12 miesięcy. Spośród nich TUCSON stanowił 27 839 rejestracji, czyli 35 procent ogólnej sprzedaży. Dzięki bogatemu wyposażeniu, stylowemu designowi i niskoemisyjnym układom napędowym, ten średniej wielkości SUV zdobył 5,3% udziału w rynku w swoim segmencie. TUCSON był najpopularniejszym SUV-em średniej wielkości wśród brytyjskich konsumentów i siódmym najlepiej sprzedającym się samochodem w kraju ogółem.
We Francji TUCSON okazał się najpopularniejszym modelem Hyundaia w 2022 roku z prawie 18 000 rejestracji. Tymczasem był to także najlepiej sprzedający się samochód ogółem w Irlandii, osiągając wynik 6432 sprzedanych egzemplarzy.
Również w Polsce TUCSON był najpopularniejszym modelem marki Hyundai w 2022 roku. Zarejestrowanych zostało 9 198 sztuk tego modelu, a jego udział w segmencie C-SUV wyniósł 9,2%.