Nowa nazwa, nowy międzynarodowy kalendarz, więcej ścigania, jeszcze więcej emocji – tak w największym skrócie można podsumować zmiany, jakie przejdzie w nadchodzącym sezonie puchar Unitel Mazda MX-5 Cup!
- 19 – 21.05 Poznań (WSMP)
- 24 – 26.06 Poznań (FIA ETRC)
- 14 – 16.07 Poznań (WSMP)
- 18 – 20.08 Slovakiaring (WSMP)
- 09 – 10.09 Brno (ESET)
- 09 – 01.10 Poznań (WSMP)
Niezwykłych emocji powinna dostarczyć czerwcowa runda w Poznaniu. Puchar będzie ścigać się tam podczas jednego weekendu wraz z potężnymi ciągnikami siodłowymi o masie 5,5 tony, które stanowić będą niezwykły kontrast w stosunku do pucharowych Mazd o zdecydowanie lżejszej i bardziej kompaktowej konstrukcji… Zawodnicy startujący w pucharze będą walczyć o tytuł Mistrza Polski Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Mazda MX-5 MY2023 – więcej możliwości konfiguracji i jeszcze bardziej atrakcyjna stylistyka
Podczas dwóch dotychczasowych edycji w pucharze mogły startować tylko samochody zbudowane, przygotowane i obsługiwane przez organizatora. Począwszy od tego roku dostępne będą dla zawodników różne możliwości. Będzie można wynająć albo kupić dostępny w Polsce samochód. Możliwe będzie zamówienie nowej wyścigowej Mazdy MX-5, a także starty samochodem zbudowanym według specyfikacji zgodnej z Regulaminem Technicznym MX-5 Cup CE.
Unitel Mazda MX-5 Cup Poland – Nikodem Wierzbicki mistrzem sezonu
Kolejna istotna zmiana na sezon 2023 dotyczy formuły obsługi samochodów. Każdy zawodnik będzie miał teraz dowolność w kwestii wyboru firmy, której powierzy obsługę.
Wyścigowe Mazdy MX-5 będą nadal korzystać z opon firmy Hankook, które doskonale sprawdziły się w 2022 roku i pozwoliły znacząco poprawić czasy okrążeń. Nadal trwają rozmowy z potencjalnymi nowymi partnerami i sponsorami Pucharu, których obecność uatrakcyjni rywalizację.
Masa poniżej 1000kg, moc niemal 200KM, tylny napęd, niezawodność, czas okrążenia na Torze Poznań poniżej 1:49 – te parametry mówią same za siebie!
Specyfikacja samochodu Mazda MX-5 ND MY2021 2,0
- Zawieszenie:
- Amortyzatory Ohlins R&T
- Regulowane wahacze osi przedniej i tylnej Hardrace
- Układ hamulcowy:
- Przód: 4-tłoczkowy system StopTech Big Brake Kit
- Tył: nacinane wysoko nawęglane tarcze StopTech
- Klocki hamulcowe oś przednia i tylna Stoptech Sport.
- Silnik:
- Oprogramowanie silnika
- Sportowy kolektor wydechowy
- Wyścigowy układ wydechowy
- Dolot zimnego powietrza
- Dodatkowe chłodzenie dyferencjału, skrzyni i silnika.
- Wyposażenie wnętrza:
- Pełna klatka zgodna z załącznikiem J
- Kierownica OMP
- Fotel SPARCO
- System gaśniczy OMP
Źródło: Mazda