Przedpremierowo zaprezentowany na Salonie Rétromobile legendarny Citroën 2CV występuje w ofercie Playmobila w nowej wersji o rewolucyjnych parametrach technicznych. Citroën 2 CV Playmobil z zerową emisją spalin, napędzany siłą mięśni, ważący około 302 g i mierzący 284 mm długości, z radością przeniesie młodych i starszych w wieku od 5 do 99 lat do wspaniałego świata Playmobila – pobudzi ich wyobraźnię lub przywoła wspomnienia z dzieciństwa.
Pomyślany jako samochód niedrogi, solidny, przeznaczony na wieś, ale poruszający się z równą swobodą po mieście, Citroën 2CV jest symbolem epoki barwnej i kipiącej energią, czy wręcz pewnego stylu życia, a w pewnych okresach stał się nawet gwiazdą kina. Błękitny kolor Citroëna 2CV Playmobil oraz towarzyszące mu akcesoria i figurki: rolnik z parą gęsi, świnią i bańkami na mleko kojarzącymi się ze wsią, dziewczyna w pasiastej koszulce i dżinsach kierująca samochodem, a wreszcie – żandarm, swoisty ukłon w stronę słynnego bohatera popularnego francuskiego filmu, odzwierciedlają tę dawną radość. Dodatkowo dzięki naklejkom wielokrotnego użytku, można spersonalizować swojego Citroëna 2CV Playmobil.
Choć Citroëna 2CV przyjęto z mieszanymi uczuciami, gdy w 1948 roku został zaprezentowany publicznie po raz pierwszy, był to jednak początek wielkiej przygody, która miała zakończyć się w 1990 roku. Przez 42 lata produkcji Citroën 2CV ciągle ewoluował, unowocześniał się i dostosowywał do wciąż nowego stylu życia i nowej infrastruktury, a jednocześnie urzeczywistniał pierwotny zamysł – był samochodem prostym w produkcji, niedrogim i łatwym w utrzymaniu.
Citroënowi 2CV do jazdy służył mały, dwucylindrowy silnik o charakterystycznym i wyróżniającym go dźwięku. Z silnikiem o pojemności 375 cm3 i mocy 9 KM pierwsze Citroëny 2 CV dzielnie osiągały prędkość 60 km/h. W wyniku późniejszych udoskonaleń powstała ostateczna wersja o pojemności 602 cm3 i mocy 29 KM, co pozwoliło ostatnim produkowanym Citroënom 2CV uzyskać rekordową prędkość maksymalną 115 km/h.
Długie życie Citroëna 2CV upłynęło pod znakiem licznych zmian estetyki i wyposażenia. Ich lista jest długa, a niektóre z nich, szczególnie ważne i znaczące, zapisały się w historii Citroëna 2CV: w 1957 roku pojawiła się pokrywa bagażnika, by zastąpić płótno, które trzeba było zwijać, w 1966 roku pojawiły się okna nad tylnym bokiem nadwozia, a w 1967 roku wprowadzono deskę rozdzielczą z Citroëna Ami 6.W 1960 roku bardzo szczególna wersja – Citroën 2CV 4×4 – wyposażona w dwa silniki, jeden z przodu i jeden z tyłu, również weszła do historii Citroëna 2CV i wprowadziła go w świat samochodów terenowych. W 1951 roku na rynku pojawiła się wersja dostawcza Citroëna 2CV, a ostatnie modele miały ładowność 400 kg.
Mimo że Citroën 2CV to samochód minimalistyczny, jest on zabawny i zgodny z duchem epoki, o czym świadczą limitowane edycje, które wzbogaciły jego historię. Przypomnijmy: Spot utrzymany w pomarańczowo-białej kolorystyce, Charleston z zaokrąglonym dwukolorowym nadwoziem, niebiesko-biało-czerwony Cocorico, nawiązujący do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 1986 roku, Dolly w stylu retro, France 3 z akcentami morskimi, wyraz wsparcia dla jachtu o tej samej nazwie startującego w Regatach o Puchar Ameryki w 1983 roku, czy żółty 007 z czarnymi nalepkami udającymi „ślady po kulach”, inspirowany filmem z Jamesem Bondem „Tylko dla twoich oczu”.
Wyprodukowano 5 114 969 sztuk Citroëna 2CV, w tym 1 246 335 furgonetek, a w ciągu 42-letniej historii model zdołał podbić serca przedstawicieli wszystkich grup społecznych. Dzięki tak bogatej i długiej historii Citroën 2CV stał się z czasem prawdziwą legendą. Kultowy, lubiany powszechnie Citroën 2CV jest dziś zapewne dla wielu synonimem szczęścia, beztroski i szczęśliwego życia.
Źródło: Citroën
Samochody są dla wielu z nas nieodłącznym towarzyszem zarówno weekendowych eskapad, jak i wakacyjnych podróży.…
Od pojazdów wojskowych, przez rajdy, aż do samochodów osobowych. Tak wyglądała droga, jaką pokonał napęd…
Nowy, elektryczny Ford Capri zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP (European…
Hyundai Motor Europe (HME) ogłosił, że Xavier Martinet zastąpi Michaela Cole'a na stanowisku prezesa i…
Toyota Motor Corporation w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedała globalnie 7,61 mln samochodów i…
Elektryczny SUV coupe CUPRA Tavascan, dołączając do modeli Formentor, Leon i Born, potwierdza wysoką pozycję marki…