Citroën 2 CV Playmobil, owoc partnerskiej współpracy Citroëna i Playmobila, producentem kultowych zabawek, które od niemal 50 lat towarzyszą rodzinom, odtwarza znaną na całym świecie sylwetkę legendarnego samochodu 75 lat po wprowadzeniu go na rynek.
Przedpremierowo zaprezentowany na Salonie Rétromobile legendarny Citroën 2CV występuje w ofercie Playmobila w nowej wersji o rewolucyjnych parametrach technicznych. Citroën 2 CV Playmobil z zerową emisją spalin, napędzany siłą mięśni, ważący około 302 g i mierzący 284 mm długości, z radością przeniesie młodych i starszych w wieku od 5 do 99 lat do wspaniałego świata Playmobila – pobudzi ich wyobraźnię lub przywoła wspomnienia z dzieciństwa.
Pomyślany jako samochód niedrogi, solidny, przeznaczony na wieś, ale poruszający się z równą swobodą po mieście, Citroën 2CV jest symbolem epoki barwnej i kipiącej energią, czy wręcz pewnego stylu życia, a w pewnych okresach stał się nawet gwiazdą kina. Błękitny kolor Citroëna 2CV Playmobil oraz towarzyszące mu akcesoria i figurki: rolnik z parą gęsi, świnią i bańkami na mleko kojarzącymi się ze wsią, dziewczyna w pasiastej koszulce i dżinsach kierująca samochodem, a wreszcie – żandarm, swoisty ukłon w stronę słynnego bohatera popularnego francuskiego filmu, odzwierciedlają tę dawną radość. Dodatkowo dzięki naklejkom wielokrotnego użytku, można spersonalizować swojego Citroëna 2CV Playmobil.
1948 – narodziny legendarnego Citroena 2CV
Choć Citroëna 2CV przyjęto z mieszanymi uczuciami, gdy w 1948 roku został zaprezentowany publicznie po raz pierwszy, był to jednak początek wielkiej przygody, która miała zakończyć się w 1990 roku. Przez 42 lata produkcji Citroën 2CV ciągle ewoluował, unowocześniał się i dostosowywał do wciąż nowego stylu życia i nowej infrastruktury, a jednocześnie urzeczywistniał pierwotny zamysł – był samochodem prostym w produkcji, niedrogim i łatwym w utrzymaniu.
Citroën 2CV był produkowany przez 41 lat. Ostatni powstał 30 lat temu w Portugalii
Citroënowi 2CV do jazdy służył mały, dwucylindrowy silnik o charakterystycznym i wyróżniającym go dźwięku. Z silnikiem o pojemności 375 cm3 i mocy 9 KM pierwsze Citroëny 2 CV dzielnie osiągały prędkość 60 km/h. W wyniku późniejszych udoskonaleń powstała ostateczna wersja o pojemności 602 cm3 i mocy 29 KM, co pozwoliło ostatnim produkowanym Citroënom 2CV uzyskać rekordową prędkość maksymalną 115 km/h.
Długie życie Citroëna 2CV upłynęło pod znakiem licznych zmian estetyki i wyposażenia. Ich lista jest długa, a niektóre z nich, szczególnie ważne i znaczące, zapisały się w historii Citroëna 2CV: w 1957 roku pojawiła się pokrywa bagażnika, by zastąpić płótno, które trzeba było zwijać, w 1966 roku pojawiły się okna nad tylnym bokiem nadwozia, a w 1967 roku wprowadzono deskę rozdzielczą z Citroëna Ami 6.W 1960 roku bardzo szczególna wersja – Citroën 2CV 4×4 – wyposażona w dwa silniki, jeden z przodu i jeden z tyłu, również weszła do historii Citroëna 2CV i wprowadziła go w świat samochodów terenowych. W 1951 roku na rynku pojawiła się wersja dostawcza Citroëna 2CV, a ostatnie modele miały ładowność 400 kg.
Mimo że Citroën 2CV to samochód minimalistyczny, jest on zabawny i zgodny z duchem epoki, o czym świadczą limitowane edycje, które wzbogaciły jego historię. Przypomnijmy: Spot utrzymany w pomarańczowo-białej kolorystyce, Charleston z zaokrąglonym dwukolorowym nadwoziem, niebiesko-biało-czerwony Cocorico, nawiązujący do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 1986 roku, Dolly w stylu retro, France 3 z akcentami morskimi, wyraz wsparcia dla jachtu o tej samej nazwie startującego w Regatach o Puchar Ameryki w 1983 roku, czy żółty 007 z czarnymi nalepkami udającymi „ślady po kulach”, inspirowany filmem z Jamesem Bondem „Tylko dla twoich oczu”.
Wyprodukowano 5 114 969 sztuk Citroëna 2CV, w tym 1 246 335 furgonetek, a w ciągu 42-letniej historii model zdołał podbić serca przedstawicieli wszystkich grup społecznych. Dzięki tak bogatej i długiej historii Citroën 2CV stał się z czasem prawdziwą legendą. Kultowy, lubiany powszechnie Citroën 2CV jest dziś zapewne dla wielu synonimem szczęścia, beztroski i szczęśliwego życia.
Źródło: Citroën